Mit vittek a kamionosok régen Szibériába, meg Teheránba?
Ezeken a régi kamazokon, meg zileken volt ágy, vagy hol aludtak,
https://www.youtube.com/watch?v=XUmnvp_wU5s&t=10s
Bárki bármilyen infót tud a keletre járó kamionozásról, írja le legyen olyan kedves.
Volt olyan ismerősöm aki volt orosz vonalon, kamionos.
Konkrétan tudom hogy a módszerváltás után csak nyugati cuccokat)színes tv,szappan, tusfürdő,fogselyem,illatosított wc papír,bár ez még itthon is ritka volt,de ott keresték nagyon) hordott a szibériai régió déli részére.
Piszkosul jól keresett vele.
De az északi régiókat még a tősgyökeres oroszok sem nagyon merték bevállalni.
teheránba, vagyis iránba, meg kizárólag mezőgazdasági gépek motorjait szállították csak, főleg hazánkból.
Ott a motorokat belerakták saját teherautóikba, meg erőgépeikbe.
Ma már nem merném vállalni, pedig beszéltem a török nyelvet(is)....az sokat jelentett. Iránban fegyveres kíséretem volt, ha zárt ládákat vittem.
Amúgy nomád módon, de nagy kaland volt. Az oroszországi fuvarokat nem mertem vállalni. Az alvás bizony éberalvás volt, mert minden előfordulhatott.
Aki szeszt csempészett, és megtalálták, az már sétálhatott is a sivatagba, aztán egy dörrenés..mindegy ki volt.
jobb nem emlékezni semmire.
Szibériába havat, Teheránba szőnyeget vittek.
:)
Nem csak Magyarországról vittek cuccokat, hanem Nyugatról is. Sokféle terméket.
Én is voltam egyszer az Uralon túl, élőállatot, vemhes üszőket vittünk oda Hollandiából.
A Hungarocamionnál legjobb tudomásom szerint - én még dolgoztam ott a végnapjaiban, ismertem sok veteránt - nem volt Kamaz meg Zil vagy tán még a cég alapításakor, a nagyon elején voltak szoci márkák, Skoda stb.
Rába sok volt, Merci, Volvo, Scania. Ezekben természetesen volt ágy.
Nem volt ilyen modern világ mint ma, hogy 2 x 3 sávos pálya van Törökországban, sima főúton "bundesz úton" ahogy mi mondjuk, kellett végigverni Anatólián, főleg télen volt ez gáz, marha nagy hegyek vannak ott. Műszakilag nagyon képben kellett lenni, mert ha ott lerohadt valaki csak sokára kapott mentést, nemhogy mobil nem volt, de sok helyütt még vezetékes telefon sem.
Lejártak az Irak - Irán háború idején mindkét országba, ez nem volt veszélytelen.
Jártak a Közel - Kelet minden országába, Kuvaitba stb. de volt aki még Egyiptomba is eljutott, pakisztáni fuvarról is hallottam.
Én sok sztorit hallottam, mert mikor fiatal kezdőként ismertem ezeket a régi kollégákat, mindig szerettem hallgatni a történeteiket, ám vigyázni kellett velük, mert nagyon sok a vad, kiszínezett sztori, általában azok szeretnek "mesélni" akik nem is, vagy csak párszor mentek oda. Szóval kicsit fenntartással kell ezeket kezelni, de mindamellett nem lehetett könnyű annak idején.
Az apósom "Kázmérral" járt Afganisztánban, felderíteni a közúti lehetőségeket. Aztán Teheránban ragdadt, mert kitört a forradalom. Szerencséjére voltak barátai, akik hónapokig bújtatták, majd egy török kamionban kilopták az országból. Namost ő vitt be a céghez. Az apósom többé nem járt ilyen izgalmas utakon.
Láttam olyan kollágát, aki "csak" fénycsöveket szállított Rábával..hát bizony az emelkedő így is járműpróbáló volt.
Nekem azt mesélték a hungaronál régen a kollégák, hogy fegyveralkatrészeket is szállítottak iránba, németországból. Nagy nehéz fegyvereket, nem kézit. Ágyúcsövet, lövegalkatrészeket.
Másik történet szerint új Ikarus buszokat is vittek lábon. Aztán repülővel jöttek haza.
A nyugati cégek nem nagyon jártak akkor keletre. Rengeteg nyugati árut szállított a hungarocamion bérbe a közelkeletre. Az ország is profitált belőle, mert dollárban, és márkában kapták a fuvardíjat. És hát ugye magyarország mindig szűkében volt a nyugati valutának...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!