Ha megvan a jogsim, de még ügyetelen vagyok és félve indulok el, akkor még lehetek egyszer ügyes vezető?
Szia!
ne aggódj mindenkinek kezdeni kell valahogy, csak legyél bátor.Én novemberben kaptam kézhez a jogsimat,első vezetésen szörnyű volt,baráton ült az anyós ülésen neki már 10 éve van jogsija,minden mozdulatomat kritizálta, kb 10 km alatt 100 lefullasztottam minden elindulásnál(annyira idegesítette a monoton szöveg hogy már mindenkinek adnak jogsit...),két hétre rá nagyim kórházba került és egyedül vezettem le 200 km-t,semmi baj nem történt,mert nem volt ott mellettem a barátom aki mint egy GPS dumáljon.
Tehát kitartás,vannak bunkók az utakon de ne hagyd magad!
Végre valaki, aki beismeri, hogy hiába van jogsi, még ügyetlenül vezet!
Gyakorolj sokat, először olyan útvonalakon közlekedj, ahol ismerős vagy. A gyakorlatot a városban lehet megszerezni, mert, mint mondják egyenes, hosszú úton a hülye is tud vezetni. Mindig hosszabb utakat tervezz, de a városi forgalomban lehet megtanulni legjobban a sebváltást, a kuplung használatát. Tartsd be a követési távolságot, vigyázz a jobbkezes utcákra és nagyon hamar "megjön" az önbizalmad.
Sok sikert a gyakorláshoz, de vigyázz, az utakon hülyék is közlekednek.
9:56
Annál rosszabb nincs, ha valaki az anyós ülésről kritizál. Ha építő jellegű tanácsot ad, azzal nincs baj természetesen.
A kérdezőnek : gyakorolj olyan helyeken, ahol kisebb a forgalom és van melletted egy nyugodt, tapasztalt vezető, aki nem üvölt le.
Szia!
Szerintem ehhez kell valami érzék, de a gyakorlat csodákra képes! Sajnos rengetegen rohangálnak úgy, hogy 30 éve van jogsijuk és eléggé bénák, nem elég körültekintőek.
Viszont... Neked most lett meg a jogsid. Ne várj csodákat. Akármilyen jó érzéked van, nem leszel profi azért, mert van egy kártya a zsebedben. Nekem egy éve van jogsim. Apum életében több mint 2 millió kilómétert vezetett. Most ő tanítgat, egyre jobban megy, azt mondta, hogy érzékem is van hozzá. Vidékfalván tettem le a jogsim, pár hete már megvolt, amikor éjszaka bementem pestre. Hát majdnem összesz.rtam magam. 2 ilyen alkalom után egyedül be kellett menjek nappal a Kerepesire. Ott méginkább betojtam... 2 hónapos volt, amikor a meló miatt rengeteget kellett vezessek (a munka negyedét az tette ki). Kilómétert nem tudnék mondani, mert 2szer voltam külföldön, hetente mentem az ország egyik feléből a másikba, szóval azért gyűlt valamennyi. (azt tudom, hogy az első egy hónapban 2500 km gyűlt össze)
Azóta kipróbáltam kamionokat, parkoltam velük (persze eléggé látszik, hogy kezdő vagyok), mentem jobbkormányos kamionnal, terepjáróval, kisbusszal, nagy erős Audival, kicsi Suzukival, autómatával és még sorolhatnám...
Egy gyengébb autónál azért az előzés most sem tökéletes, mert nem tudom annyira felmérni a szembe jövő autó sebességét és azt, hogy mennyi idő alatt előznék, illetve mennyire tudnék gyorsulni. Pesten még most sem tudom pontosan kimérni, hogy a másik előtt mennyi hely van a sávváltáshoz. Nem tudom, hogy esetleg hová, mennyire férne be az autó. A kocsi elejét kicentizem, de a hátulját soha nem tudom. Még most is találkozok olyan szituációkkal, amikor eléggé zavarba tudnak ejteni más autósok, kereszteződések, táblák.
Szerintem ne aggódj, ha gyakorlod, majd kialakul... Még nekem is vannak nagy hiányosságaim, de idővel kialakul.
20/f
Ne aggódj :) lehetsz ügyes vezető! Én is kicsit idegenkedtem a dizel után benzinesbe ülni, féltem hogy lefulladok, bezzeg közúton nem fulladtam le viszont az udvarban ritkán igen :D
most meg jobban megy mint valaha :)
mindenki nagyon ügyes vezetőnek hiszi magát, holott az emberek nagyon nagy része nem tud jól vezetni! ha megkérdeznél 10 sofőrt hogy milyen kocsi ment mellette mögötte perceken át, gőze sem lenne. sokan még az alapokkal sincsenek tisztában. kb 10.000 km után nevezhető valaki rutinosabb vezetőnek (kresz könyvben volt). addig pedig gyakorolj kihalt utakon. sok rutint, hogy érezd az autót, tudd melyik része mikor hol van, mi az a legszűkebb hely, ahol még elférsz, meg ahol már nem. házilag készített bólya/karó kiváló erre. vegyél ilyen vezetéstechnikai könyvet abban van jó sok gyakorlat (pl.: lejtőn elindulás, megállás, stb....).
amikor már tudod az hogy a kocsival mikor hol hogyan férsz el, akkor eleinte kisebb forgalmú helyeken menj, és gyakorolj. utána lehet a városban, belvárosban. és ha valaki bénának nevezz, ne fogalkozz vele. kell tehetség a vezetéshez, de az kamu hogy "beültem, nekem elsőre ment...". Ja, még a több millió km-es vezetőknek sem nem mindig össze...
Utolsó te hány éves vagy?
Szerinted mennyi ideig kellene gyakoroljon kihalt utakon? Mennyi pénzt kellene benzinre költeni?
Én azt vallom, hogy a legjobban leizzaszt, de a legtöbbet is tanulsz, ha minél nehezebb dolgokkal próbálkozol. Vidékcity-n laktunk és az erdő szélén 5 év alatt azért röbid távokból, de legalább 300km-t összehoztam (14-19 évesen)
Ezek után elmentem lerakni a jogsit, de a forgalomtól betojtam, mert nem szoktam hozzá, hogy közben más autók is közlekednek mellettem (kihalt homokúton nem sokan járkáltak... :D).
Teljesen fölösleges elbújni és gyakorolgatni. Jogsid van, szabályokat tudod, menni tudsz, akkor igenis menj és olyan helyen vezess, ami kihívás és nem egyszerű. Ott tanulsz a leggyorsabban és a legtöbbet!
Amúgy azt hiszem le is írtam, hogy apum kamionsofőr és eleinte sokat volt mellettem és tanított. Ezt én is tudom ajánlani, hogy keress valakit aki tapasztaltabb, mert sok értelmes dologgal tud szolgálni! Én is csak szépen megjegyeztem amit mondott, elmagyarázta, hogy miért van úgy és mit miért érdemes csinálni. Néha van, hogy benézek ebbe a témakörbe és elcsodálkozom, hogy valaki 30-40 évesen sem tudja.
Esetleg nincs valaki a családban akinek több szabadideje van és nagyon jól is vezet?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!