Más is örülne, hogyha "amerikai módon" autókra lenne építve a közlekedés?
Nekem sokkal jobban tetszik, ami Amerikában van.
Én egy nagyobb vidéki városban élek.Itt, ezeken a külvárosi részeken, nem jár negyed óránként busz.Hanem, csak óránként, körülbelül, mintha egy faluban laknék.
Emellett, az ipari parkba is kész procedúra kijutni tömegközlekedéssel.Sok várakozás és kényelmetlenség...
A lakosok többsége, aki teheti kocsival megy mindenhova, csak a diákok, idősebb emberek, tömeg közlekednek.Vagy, akinek nincs jogsija.
Az előző munkahelyemen is, amikor szóba jött a kocsitéma, én mindig kicsit irigy voltam, hogy akik kocsival járnak, mennyivel több szabadidejük van.
Ebédszünetben, akár a város másik végében levő étterembe is kimentek.Mire én tömegközlekedéssel kijutottam volna,lett volna 2 óra.
Aztán lett nekem is és tudom milyen jó, sokkal szabadabbnak érzem magam vele.
Ezért is, szerintem sokkal inkább kellene támogatni az autókat, autós infrastruktúrát, több gyorsforgalmit.
A munkahelytől messzebb lakónak is, növelni kellene az autós költségtérítést.Ők autóval hamarabb hazaérnének a családjukhoz vagy ha fiatalabbak, akkor szórakozni.
A másik, a belvárosi ingatlanoknak mindenütt horribilis ára van, akár vétel, akár bérlésről van szó.Egyedül nekik kedvez a tömegközlekedés.
Így, marad a külváros.
A tömegközlekedésen töltött időt is lehet hasznosan tölteni. A vezetésre figyelni kell, az "veszett idő". Egy jól szervezett közösségi közlekedés lehet sokkal jobb.
Ebbe bele kéne vonni a "telekocsi" lehetőségeket is.
Sajnos a magyar vezetés erősen személyautó ellenes, ott is gátolja a forgalmat, ahol segíteni kéne, ezzel együtt a tömegközlekedés radikális fejlesztése nagyon fontos lenne, ez az általad leírtakat nagyrészt megoldaná.
Ezzel együtt szükség lenne arra, hogy a személyautókat biztonságosan le lehessen állítani, és átszállni a tömegközlekedésre. Erre is egyre kevesebb lehetőség van.
Örülnék neki de ehhez az is kellene hogy több pénzt keressek és olcsóbb legyen az üzemanyag. Mikor én jártam Amerikában, akkor és ott abban az államban 2,15 körül volt 1 gallon benzin, a minimálbér meg 9-10 dollár, tehát 1 óra munka után megvehetsz kb 4,5 gallon benzint.
Magyarországon 1 óra munka után még sokszor 2 liter benzint se veszel meg ami még messze van az 1 gallontól.
Jelenleg nem érint ez a téma ha munkába járásról van szó mert gyalog 5 percre van a munkahelyem :D
Kedves 2-es. A kerékpár praktikusságával nem vitatkozom. Én a 15. kerületből jártam a parlamenthez, a BKV-nál sokkal gyorsabban, de amikor egy 7-es busz megpróbált felborítani, meggyőzött, hogy ha még szeretnék pár évet élni, tegyem le a kerékpárt.
Sajnos ez kilókban kifejezhető következményekkel járt
(1-es voltam)
Minden hónapban felteszed ezt a kérdést?
Ingyeb autót és üzemanyagot a népnek!!!
Nekem a holland módszer tetszik :
- Mindenhol ( még az országút mentén a fák között is !!! ) van bringaút
- A lehető legkisebb helyen van a bringaút a kocsik között, ha van is , az is leginkább parkoló területen
- Büntető törvénykönyv szerint , ha a bringás hibája is, hogy elcsapják a sofőr felel érte ( Tudom, ez elég szemetül hangzik, viszont az ottani mentalitás eléggé nyugisabb ) És így fokozotabban is figyelnek rájuk. ( Nem úgy, mint ami itthon megy, hogy képesek az útról is leszorítani a bringást, csak mert megtehetik )
Szerintem nem kifizetődő sem környezetnek, sem az embereknek az, ha mindenki alá egy kocsit nyomnánk, így minden esetben én a tömegközlekedést és a járatsűrítésben gondolkodnék, úgy, hogy aki nagy város vonzáskörzetében lakik, az max a határig tudjon menni P+R parkolók ( vagy parkolási díjat adni a városon belül ) .
És személyes tapasztalat nekem is, hogy én is elég sokáig dolgoztam úgy, hogy négy órát utaztam napi szinten melóba, tény hogy picivel macerásabb, de addig azt tudtam majdnem csinálni, amihez kedvem van, a volán mögött elég kényelmetlen és nehéz lenne olvasni, vagy ennem, telefonálnom.
Nem akarok kekeckedni, de "Ebédszünetben, akár a város másik végében levő étterembe is kimentek.Mire én tömegközlekedéssel kijutottam volna,lett volna 2 óra. " te nem fértél volna be a kocsiba ?
Ez olyan érdekes.
Európában azt kérdezik, hogy miért nem "amerikai" a valami, Amerikában meg azt, hogy miért nem európai stílusú.
Ami van, az soha nem jó.
Aki autóval jár annak mindegy lenne. De aki most is tömegközlekedéssel jut el mindenhová az szerinted örülne vagy vágyna erre? Nem.
Ez egy teljesen intoleráns kérdés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!