Alapból a kapaszkodósávban kell menned (jobbra tartási kötelezettség). A középső és belső sávot csak előzés céljából használhatod és figyelembe kell venned azt, hogy a középsőben a kötelező legkisebb(!!!) sebesség 70km/h, a belsőben pedig 100km/h. A KRESZ szerint legalábbis így van. A gyakorlat viszont az, hogy kamion, busz, nagyonszabályosanközlekedők, ezresszuzukisok a kapaszkodósávban mennek, a többség a középsőben, BMW-Audi-Merci-egyéb nagyonsietők meg a belsőben.
2016. aug. 17. 06:23
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Ami tökéletesen megfelel a szabálynak is, mint látszik...
2016. aug. 17. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 Koplárovics Béci válasza:
Többynire nem egészen. Egyrészt mert nem mindig telített a kapaszkodósáv, és olyankor ki kellene húzódni oda. Ez az autósok legalább 90%ánál elmarad. Ugyan nem kapaszkodósáv, de lásd M7 Székesfehérvártól Érdig. A jobbratartási kötelezettség ott is meglenne. A gyakorlatban viszont telítettebb a középső sáv, mint a külső, még akkor is, ha kilométereken keresztül senki sincs a külsőben. Másrészt a nagyon sietősek annyira komolyan veszik a legalább 100km/h-t, hogy figyelmen kívül hagyják, hogy ettől még megmarad a 130km/h-s felső korlátozás.
2016. aug. 17. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
A kapaszkodó/lassító sávot nem kell figyelembe venni párhuzamos közlekedés szempontjából.
Ha megvan az előírt sebesség szabályosan haladhat a középső sávban, akár egy teherautó is, persze a gyakorlat mást mutat.
2016. aug. 17. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
"Alapból a kapaszkodósávban kell menned (jobbra tartási kötelezettség)."
Nem igaz. Két esetben vagy köteles igénybe venni a kapaszkodó sávot: ha nem tudod tartani a minimális sebességet (ugye ha ezt nem jelzi tábla, akkor lakott területen belül 40, kívül 70 km/h, illetve, ha sebességtől függetlenül feltartasz valakit. Csak ebben a két esetben kötelező, természetesen mindig szabad, de nem mindig kötelező. Amúgy a linkelt képen helytelen a tábla, mert az nem kapaszkodósáv tábla. Annak szánták, de nem az. :D Csak az M0-ás felhajtótól azon a kapatón három sávos az M1-es, ahol két sávban meg van adva minimális sebesség.
2016. aug. 17. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
Várjatok közbe rájöttem, hogy hülyeséget írtam, ez is kapaszkodó sáv tábla csak azért nem olyan mint a többi, mert nem így ágazik le:
Hm, mindig tanul az ember. Én kihúzódtam gyorsabban is :)
2016. aug. 17. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
Béci, jól tetted, mert annyival is távolabb vagy a szembejövőktől és több időd van elkerülni a frontális ütközéseket. Cserébe nagyobb a rizikója az álló autóba csattanásnak (ez persze még mindig jobb a frontálisnál) és a vadakat is nehezebben tudod lereagálni, mert csak balra tudsz menekülni. De még ez is jobb egy alvó kamionossal való szembetalálkozásnal.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!