Milyen nehéz egy nagy teherautó kereke?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Emelgetned nem kell, van pajszer, amivel kibillented, ha leszedted a rahedli anyát. Onnantól már csak gurigázod.
Én tegnap felnistül simán borítgattam, mondjuk nem vagyok egy vézna valaki, de szerintem nem nehezek.
Meg amúgy szokás kérdése, személyautó kerék után persze, hogy elrettentő, de ha csak ilyet látsz minden nap, rájössz, hogy a legkönnyebb boldogulni velük.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
normális cégeknél tartanak minden kamionban racsnis keréklazítót, mert pl ha levegőkulccsal rakják fel a műhelyben, akkor te az életben nem fogod tudni leszedni, de ezzel az áttételes cuccal (elvileg) simán meg lehet lazítani és könnyen letekerni. Én még nem csináltam, de őszintén nem is akarom és ezért kerülöm az olyan cégeket ahol nekem kellene lecserélni, mert 1, nehéz 2, rohadt veszélyes (gondolj pl 1 autópályai defektre és nincs a közelben hely megállni és marad a szűk leállósáv).
A Waberersnél pl ilyenkor telefonálsz 1et és akárhol vagy kijönnek és lecserélik a kereked, de sok másik nagy cégnél is pl transalliance
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát a waberers-nél se fognak tapsikolni örömükben, ha 2000km-t kell autózniuk, mert nem tud valaki kereket kicserélni.
Nem egy nagy etvasz, szerintem könnyebb mint személyautón.
És erőkar kérdése az egész.
Amúgy volt egy kákabélű öregúr szomszédom, ruhástul volt 55 kiló, és olyan lazán cserélt kuplungot a Zetor traktoron, mint a fene.
Egész életében ezt csinálta, tudod, többet ésszel, mint erővel. :)
Nálam is van, hogy rászorul a kerékcsavar a felnire, olyankor ráhúzok egy másfél méter csövet a végére, avval muszáj kijönnie.
Még kulcs anyag kérdése is, lehetőleg ne kínai piaci szerszámokkal kísérletezz. :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Waberersnél sem 2000 km-ről mennek ki hozzád, egész Európában vannak kisebb telephelyei..
Amúgy k**va nehéz egy kamionkerék, de ésszel simán meg lehet oldani, előre kell gondolkozz. Mondjuk ha életedben soha nem csináltál ilyesmit, és az Astra kereke is fejtörést okoz, akkor neked azért nem menne a teherautókerék.
Személyautónál pedig, ha nagyon meg van húzva a csavar, akkor kell tenni a kulcs végére egy hosszú csövet, és félkézzel kicsavarod. Vagy ha az útszélén kerülsz bajba, fogsz egy követ, vagy bármit, és azzal ütöd a kulcsot, hogy meglazuljon egy kicsit a csavar. Muszáj leleményesnek lenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!