Ha egy hetkoznapi autoval megprobalnek a ket oldalso kereken menni kitornenek (pl. : fiat punto, opel astra, stb, )?
Nos, csak fejtegetésekbe bocsátkozhatok, mert még sosem próbáltam.:)
Egy ilyen esetben az autó kerekei kétszeres terhelést kapnak, amit véleményem szerint még el kellene tudni viselnie. Viszont a futómű többnyire vertikális terhelésre van tervezve, amihez persze hozzákalkulálnak bizonyos mértékű oldalirányú erőket is, hiszen kanyarokban azért kaphat rendesen, de ezek korántsem akkorák, mint amit egy autó súlya jelent több mint 45°-os szögben.
Következtetésként tehát fogalmam sincs. Abban viszont biztos vagyok, hogy ha el is törik, a kár messze alulmúlja az abban az esetben bekövetkező mértéket, ha a felfüggesztés helytáll, de az autó átfordul. És erre - lássuk be - igen nagy az esély.:)
Csak annyit, hogy hétköznapival lejtőnek gurulhatsz! Ugyanis csak azzal lehet megcsinálni, amelyik difizáras, akár automata vagy mechanikusan. Különben nem haladsz vele, megáll-"lediferál"
Szép napot.
A saját autóval ne próbáld mert tuti összetöröd.(vagyis amivel nap mint nap jársz.) A difit össze kell hegeszteni,(ha nem önzáró) a keréknyomást megemelni.
De nem rég láttam egy filmet erről, és egy speciális autóval(nem tudott feldőlni) több órás gyakorlás után tudott menni pár métert. Ha mindenfélekép ki akarod próbálni, vegyél valami olcsó autót. Sok szerencsét.
20:30 vagyok
jó, de avval se ér sokat ha fejreáll és összenyomódik az autó, vagy össze vissza csapódik benne :D
akkor amiket eddig leszűrtem:
-difizárat heggeszd össze
-erősítsed meg a tetőt
-4 pontos biztonsági öv
- ne csináld sokáig mert nem kap elég kenést a motor és besül
- imádkozzál hogy a kerekek kibírják ezt a terhelést
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!