Hogy hívják ezt a farokrotor-elrendezést?
Farokrotor alatt a helikopterek hátsó kicsi propellerét érted? Mivel nem autó kategóriában van, gondolom igen.
Azért kell rá, mert a főpropeller ami a tetején van ahogy forog, ellentétes irányban elkezdené pörgetni magát a helikopter testet is, azért kell rá hogy az ellentartsa. Illetve annak az erőnek a módosításával lehet a gépet körbeforgatni is a függőleges tengelye körül. Ergo állóhelyben lebegve meg tudsz vele fordulni hátra fele.
Farokrotor van még a repülőkön is, ahol nem elől, hanem hátul van a propeller, annak nem tudom mi a lényege pontosan.
Hopp,most veszem észre hogy a kép lemaradt.. xd
Ez egy Apache harci helikopter farokrotorja. Az érdekelne,hogy miért jó az hogy ilyen olló-alakzatban vannak elrendezve a lapátok.
A válasz nagyon egyszerű: 4 ágú farokrotor. (angolul: 4 bladed tail rotor.)
Előnye: Sokkal csendesebb, mint a 2-3 ágú farokrotor.
Hátránya: Igazából szerintem hátránya nincs, talán a bonyolultabb szerkezet. De a meghajtása ugyanaz.
Hogyan műkdik: Ugyanúgy, mint minden már hagyományos farokrotor.
Nyomsz egy hasznost?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!