Mi a véleményetek arról ha egy város mindenhova megllni Tilos táblát tesz csak azért hogy a fiztős parkolóba tereljen?
Sok olyant látok európaszerte, hogy adott valami látványosság, vagy tópart, és mindent telehánynak megállni Tilos táblákkal, a parkolásért meg fizettetnek.
Ezt még jogosnak is tartanám, ha nem lenne lehetőség parkolóhelyet kialakítani és gond lenne a sok autó, de azért lehetetlenné tenni hogy az embernek csak a fizetősnél legyen lehetősége parkolni kicsit pofátlanságnak tartom.
Azért megyek Eleve oda hogy ott költsem a pénzem(ugye a kolbászsütőtől is kap a pénzemből sápot), fizetek az aut után adót, nem keveset, a benzinen is egy rakat adó van és akkor még a városok is gyakran az autósokon akarnak élősködni.
Mikor jut el európoa oda, hogy az autó nem Luxus mint a XX. sz. elején, hanem minden napi közlekedési eszköz?
A legextrámebb egyébként az Volt, amikor egy ex DDR-es üdülővárosban jártam, ott Volt egy fizetős parkoló, mindehol természetesen megállni Tilos, és a város szélén egy régi parkoló, ami csak "földes", tehát nem térkő vagy hasonló. Ott 2 éve "fát vágnak", ezzel az indokkal le van zárva, nehogy a paraszt valahol tudjon parkolni ingyen.
"Mikor jut el európoa oda, hogy az autó nem Luxus mint a XX. sz. elején, hanem minden napi közlekedési eszköz? "
Ha belegondolsz, pontosan ezért szednek be az autósokon egy rakat sápot. Mert mindennapi, szinte elengedhetetlen használati eszköz. Ergo, úgyis meg fogják fizetni a 38-adik kivetett adót, díjat, stb. is.
Egyébként hogy mi a véleményem? Természetesen dühít engem is, mint annyi sok autóst. Egyre több városban tapasztalható ez a jelenség. Megállni tilos táblák tömkelege, eddig ingyenes parkolók fizetőssé tétele (hozzáteszem sokszor irresan magas díjazással).
Pl. ahol én lakom, kb. 3 éve a lakótelepeken is fizetőssé tették a parkolókat. Persze állandó ottani (adott lakótelepre szóló) lakcím bejegyzés birtokában 1db autóra meg lehet kérni az ingyenes bérletet. De akinek van második autója is, vagy esetleg albérletben lakik ott (és nem engedik bejelentkezni állandóra), az így járt!
Laktam is ott albérletben, minden napomat kalandossá tették :-( Munka után több 100 méterrel odébb megálltam egy út szélén, majd a fizetős időszak leteltével elballagtam az autóért. Szombatonként pedig reggel 8-ig szintén el kellett tüntetnem az autót...
Az, hogy ha valahol egy látványosság van, akkor azért megyek oda, hogy azt lássam és nem az ott parkoló autókat. Ha a parkolás fizetős, akkor az autós csak egy adott ideig foglalja a területet, utána van hely a következőnek is.
És természetesen ha bármilyen célra elfoglalok 10-20 négyzetmétert a közterületből, akkor az nincs ingyen. Nem értem, az autótárolás miért lenne kivétel?
Ez a primitív, egyszerű kinek ha nekem nem autós véleménye, mivel nem a magyar viszonyokat firtatod ezért gond nélkül el kellene fogadni az alábbit:
A parkolás korlátozása, fizettetése nem csak a pénzbeszedésről szól. Hanem egy eszköz a forgalom szabályozására (pl túlzsúfoltság).
Tehát ha megtiltja a parkolást bizonyos utcákban akkor a parkoló forgalmat és ezzel együtt a torlódást amit az út szélén ipszilonozók okoznak szépen el tudja vezetni. És még lehetne sorolni.
"Mikor jut el európoa oda, hogy az autó nem Luxus mint a XX. sz. elején, hanem minden napi közlekedési eszköz? "
Pont ez az, hogy a városokban túl sok autó van, és muszáj szabályozni valahogy a számukat, hogy minél kevesebb legyen.
3#
"És természetesen ha bármilyen célra elfoglalok 10-20 négyzetmétert a közterületből, akkor az nincs ingyen."
Pontosan, és ezért fizetek adót, abban ez pont benne van. Ahol lakom, pl. utánfutót csak 2 hétig szabad az utcán tárolni, mert annak az olcsó adójában nincs benne. De a személyautót addig van jogom az utcán tartani, amíg nem jelentem ki, tehát amíg fizetek utána. Ha meg elmegyek máshová, akkor az utcánkban az én helyemet tudja más használni addig. Tehát ez így nem áll meg.
Egyébként pl. van a közelben egy kisebb hegy (inkább domb), ahol lehet síelni, és Volt valami nagyobb terület ahol mindenki parkolhatott.
A síelésért közel annyit sápolnak mint az alpokban. És akkor kitalálták hogy modernizálnak, ami kis aszfaltot és a fizetőkapuk beépítését jelentette.
Eleve a pénzem megyek oda költeni. És még akkor le akarnak az autó miatt is húzni.
Ennyi erővel mit szólnál, ha a tesco is parkolódíjat szedne? Sőt tovbb megyek, mondjuk belépőt szedne, hogy bemehetsz. Nem vicc, láttam már olyan kézműves Picot németeknél (Kunsthandwekermarkt) ahol belépőt szedtek, hogy bemehetek vásárolni.
4# 5#
A sok autó ellen pont tehetnének másképp. Érdekes módon, ahol nem lehet sápolni, ott tudnak a város szélén P+R parkolót építeni ingyen, és úgy tiltják meg az utcán parkolást.
De laktam olyan helyen, ahol közel Volt a vasút, és esélyem nem Volt parkolni, mert ugye ott nem Volt látványosság, így nem tiltották meg a dolgot, és mindenki oda hányta le a vasát. Ott pénzt nem lehetett kérni, így csináltak pár ott lakóknak való parkolót, de közel nem annyit ami kellett volna, és a többi parkolóhelyet Sem korlátozták be a szokásos 1-2 órára. De azért mindig lehettett olvasni az újságban a jajjongásukat, hogy nem tudják megoldani a szitulációt. (ja és ott Volt a város szélén P+R, csak minek)
"A parkolás korlátozása, fizettetése nem csak a pénzbeszedésről szól. Hanem egy eszköz a forgalom szabályozására (pl túlzsúfoltság). "
A fenti példám, amikor komplett parkoló felőletet pirosszalagoztak le évekre fakivágás címszóval, nem éppen ezt mutatja.
Egyébként ez kelet németeknél van. Érdekes módon légvonalban 20 km-rel arrébb vannak a Volt nyugati oldalon ls nívós kis üdülőhelyek, náluk nincs ez. Illetve most tanulnak az ex DDR-es oldaltól. Sajnos.
kérdező fogadd el végre amit az okosabbak írnak.
De csak egy utolsó gondolat. Szép álom ez a P+R dolog. Te használod? Nyilván nem, mert akkor nem itt háborognál.
Egy működő P+R rendszert kiépíteni százszorta nehezebb és költségesebb, mint a fenti megoldások. Mert ismételten nem csak annyit kell csinálni amit te látsz, húzni egy csík aszfaltot, hogy ezen álljál meg. Hanem komoly infrastruktúra kell, rendkívül jó hálózatos tömegközlekedés. Ami kisebb településen már csak mérethatékonyság miatt sem valósul meg
"Te használod? Nyilván nem, mert akkor nem itt háborognál."
Nyilván de. Nagyfokú butaságra vall a részedről valakit 2 mondat alapján megítélni, hogy ki az okosabb, és ki mit használ.
Lübeckben is leraktam a kocsit mert volt P+R, és hajlandó voltam gyalogolni 1.5 km-t plusz a városnázás közben. Nem hiszem hogy napi 30km túrázásokkal nekem gondot jelentene. Az egyedüli gond az ha nincs. És sok helyen nincs.
Az meg másik, hogy ha véleményt kérek az nem háborgás, a háborgást meghagyom a tesztoszterontúltengéses kopaszodó biciklistáknak.
Egyébként arra is kíváncsi lennék, hogy ha szabadon választható lenne, hogy aki jogosnak tartja hogy fizetni kell az fizessen, akkor is ilyen f...sza gyerekek lennének azok akik "okosok" és igazságosnak tartják? Vagy akkor már egyből el kellene vegyülni a bunkó nem fizetők közt?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!