Miért olyan jó, ha ennyi biciklis van egy városban?
https://www.youtube.com/watch?v=mT2SjkhZfO8
Számomra elképesztően kaotikusnak tűnik az egész. Persze a videóban említik, hogy aki először jár Amszterdamban, annak eléggé kaotikus, áttekinthetetlen az egész, a mindennapokban viszont mégis működik a rendszer.
Az autóknál mindenképpen pozitívabb, hiszen nem szennyezik a környezetet, de attól függetlenül ugyanolyan zsúfoltnak tűnik a város.
Szerintem az igényes tömegközlekedés hasznosabb.





Jó, mert mozognak és nem szennyezik a környezetet. Nem kell egy rahedli hely a parkoláshoz, mint az autóknál.
Szerintem nem kaotikus. Mindenhol van kerékpárút, nem kell az autók között menni (ami nagyon veszélyes). Kereszteződésnél meg figyelnek egymásra. Ez kultúra.
Nálunk is jó lenne, akár kerékpáros, akár autósok egymás között, ha mindenki figyelne a másikra, nem csak saját magával lenne elfoglalva.
Pl. amikor mindenféle jelzés nélkül átvág előttem keresztben egy biciklis, azt annyira nem szoktam élvezni. Vagy amikor fülhallgatóval, kapucniban mennek, hogy nehogy véletlenül tudjanak róla, hogy mi történik körülöttük.
Tömegközeledés meg sokkal kötöttem, az útvonala is, időben is. Biciklivel szabadabb lehet.















A kerékpárnak sokkal több az előnye mint a hátránya. A holland meg egy okos nép.
Magyarországon mi lenne ha fele ennyi kerékpáros közlekedne rendszeresen? Egyre több helyről tiltanák ki őket. Csak kormányhaverek tulajdonolta nemzeti kerékpárboltokban lehetne kerékpárt vásárolni. Bevezetnék a jövedéki adót a parizerre és a zsömlére és a frissítő italokra azzal a jelszóval hogy ezek az átlag kerékpárosok üzemanyagai. Bevezetnék azt az útadó fajtát is amit a kerékpárosoknak kellene fizetni. Ezt vagy teljesítményben mérnék és minden kerékpárosnak el kellene mennie egy tekerés tesztelésre hogy hány lóerős vagy a kerékpáros súlya alapján kellene fizetni és ezt egy mázsálón állapítanák meg havonta. Az elektromos kerékpárok ellen boszorkányüldözés szerű hajtóvadászat kezdődne és akit ilyen kerékpáron kapnak az helyben 50 gumibotütést kerékpár elkobzást 100.000 forint pénzbüntetést és a kerékpározástól 5 évre eltiltást kapna. Mert csak és különben is megjelennének a fizetett tanulmányok arról hogy káros az egészségre ha valaki úgy kerékpározik hogy közben nem hajt.





A kerékpározás jó, mert egészséges, környezetbarát stb stb..
"Szerintem az igényes tömegközlekedés hasznosabb."
Erre én azt mondom, hogy ha egy adott típusú közlekedési "fajtát" jól integrálunk a rendszerbe, akkor az jó lesz. Ha nem jól, akkor nem lesz jó.
A hollandoknak sikerült, a villamos, busz és autók mellé beilleszteni a rendszerbe ezt a rengeteg bringást és működik ( vagy inkább a többit a bringások közé, mert azok voltak ott hamarabb ).
Lehet a tömegközlekedést is rosszul integrálni a rendszerbe és akkor leszek lassú buszjáratok, értelmetlen irányon vezetett metróvonalak stb..
Ha már felvetették mi lenne Magyarországon.. Nálunk is lehetne integrálni a közlekedésbe, csak akarni kellene. Ha mondjuk sikerülne megállítani az időt, majd minden járművet kirakni Budapestről és újraszervezni átgondoltan, logikusan és a szükségekhez igazodóan a közlekedést ( nem csak a tömegközlekedést ) akkor lenne itt is hely a bringának.
Meg persze az összes türhő paraszt autóst és biciklist is ki kellene cserélni hollandra :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!