Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Milyen kerékpár jogszabályt...

FunnyFace kérdése:

Milyen kerékpár jogszabályt változtatnátok?

Figyelt kérdés

Elindultam egy bicikli versenyen és az első fordulóban valamilyen jogszabály létrehozása, módosítása a feladat, amivel biztonságosabbá, vagy egyszerűbbé tehetnénk a biciklizést. Ebben kérném a segítségetek, hogy nektek van-e ötletetek, amit eddig még nem valósítottak meg, mert ez ha jó be is vezetnék. Szóval tudnátok-e valamilyen jogszabályon csiszolni, és ha igen, akkor miért?

Előre is köszi


2016. márc. 29. 23:20
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
50%
A piros lámpánál álló kerékpáros mehessen a mellette és a tilos jelzésen átsuhanó bringás utan fejbe vágni egy büdös lazaccal, hogy ne alkossanak minden kétkerekűről rossz képét a népek.
2016. márc. 29. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
Akik a szabályokat alkotják sem hülyék. :) Csak bele kell gondolni mért alkothatták anno.
2016. márc. 29. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
A szorosan az úttest jobb oldalán közlekedést biztos eltörölném, ha még aktuális. Olyan dzsuva és kátyú-tenger jellemző az úttestek szélein... Mondjuk a többi része sem piskóta.
2016. márc. 30. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 Alex Fly ***** válasza:

A szoros jobbra tartás már régen el van törölve...

De nem ártana átvenni a németektől a bringainfrák kötelező használatának megszüntetését.

2016. márc. 30. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
75%

A KRESZ-t nem szokták "fejre állítani" időnként jön egy-egy módosítás, van közöttük olyan, amiről sokan nem is tudnak, és vannak olyanok, amelyek képesek összezavarni a közlekedőket.

Ez persze nem feltétlenül a szabály alkotók hibája, de nézzük pl. a kerékpársávok esetét.

Régen csak a zárt kerékpársáv létezett, folyamatos sárga vonallal jelölten, amelyet bizonyos helyeken, elsősorban útkereszteződéseknél szaggatott vonal váltott fel.

A szaggatott vonalnál léphette át a többi jármű a vonalat, keresztezhette a kerékpársávot, a folyamatos vonalnál nem...

Néhány éve létezik már nyitott kerékpársáv is.

Amit nem értek, hogy miért kellett ezt fehér színnel jelölni, miért nem lehetett továbbra is sárga, de szaggatott vonal.

Nem magam miatt, de úgy látom, nagyon sokan nem tudnak mit kezdeni az út szélére festett "terelő vonallal", talán a sárga szín előnyösebb jelölő lenne... viszont a változtatással sem biztos, hogy előrébb járnának a járművezetők, az alap probléma, hogy időnként utána kellene nézni a KRESZ módosításoknak, amit sokan nem tesznek meg.


Amit a kerékpárosokkal szemben megfontolandónak tartok, mint módosítást, az az elektromos kerékpáron közlekedőkre vonatkozik. Hangtalanul képesek nagy sebességgel közlekedni, esetenként gyorsabban, mint egy segédmotoros kerékpár. Másodlagos kérdés, hogy az adott sebesség szabályos-e vagy sem (mert sok kerékpáros azt sem tudja, hogy számukra is van sebességkorlátozás), de ezekre a járművekre kötelező jelleggel előírhatnának valami olyan hangjelző berendezés üzemeltetését, ami nem bántóan, idegesítően vinnyog, de mégis alkalmas hanggal előre jelezni a jármű közeledését.

Ezekkel a járművekkel sokszor idősebb emberek közlekedni, nekik komoly segítség az elektromos rásegítő motor. A probléma az, hogy nem mindig figyelnek kellő éberséggel, hangtalanul, gyorsan suhanó mozgásuk miatt pedig rájuk figyelni sem egyszerű másoknak.

2016. márc. 30. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
39%

Szoros jobbratartást vissza, kő kemény büntetés ha a kijelölt kerékpárutakat, sávokat nem használják, minden olyan helyen megszüntetni az előreállást, ahol zöldre váltás után akadályozzák a forgalmat. Járdán haladás keményebb szankcionálása.


Az a baj ez az egésszel, hogy a fejekben kellene rendet tenni.


Egyébként a nyereményt is visszaosztod itt? Vagy itt keresel majd embert amikor le kell tekerni az első etapot?:)

2016. márc. 30. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:

Addig, amíg nem azonosítható a kerékpár akár húsz méterről, addig kár bármit is előírni.

Először valamilyen jól látható azonosítót kellene úgy felszerelni, hogy ne essen le véletlenül sem..


...namost ez úgyis kivitelezhetetlen, tehát teljesen felesleges bármi is...

Itt Budán látom hogy reménytelen bármilyen jószándékú előírás..főleg a járda/gyalogos, útkereszteződés/gyalogosátkelő viszonylatban kellene rendet tenni..


a részeg biciklist már megszoktuk.

2016. márc. 30. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 Alex Fly ***** válasza:
@6: végül is visszaléphetünk akár évtizedeket is... A közlekedésben így is le vagyunk maradva a világ fejlettebb régióitól, ezekkel a változtatásokkal végleg leszakadhatunk tőlük.
2016. márc. 30. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:

Nem módosítani kéne a jogszabályokat, hanem betartatni. Mindenkivel. Mert tényleg van sok tajparaszt bringás, akiket jó volna megrendszabályozni (mondom ezt bringásként), de ők jellemzően inkább a saját testi épségüket kockáztatják, míg az autóvezetők jellemzően másokét (is).


De ha mindenképp ötletelést akarsz, a kerékpáros infrák kötelező használatát szüntetném meg. Ez nem is ötletelés igazából, hanem más országokban (EK pl.) létező, és mondjuk Londont elnézve bevált szabályozás átvétele.

2016. márc. 30. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
0%

Alex:


légy szíves részletezd, miért lenne visszalépés az általam írt szabályozás?

2016. márc. 30. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!