Kamionosnak készülök, és még nem igazán vagyok tisztában a, hogy mégis milyen féle fajta fuvarozások vannak?
Hello utolsó.
Én írtam. Ok, hogy láttunk már női kamionsofőrt.
De ezt nagyon nagy többségben a férfi fogja bevállalni, a nő nem.
Talán annak ajánlanám aki eldöntötte, hogy magányos kamionos farkas lesz, közben a parkolókban magára húz egy-egy ribit meg úgy általában tudja élvezni vagy legalább elfogadni ezt az életformát.
A light-osabb változataiban meg aki itthon csinálja minden este otthon - nincs pénz.
Az elmult 3 évben 2 haverom halt meg munka közben a német autópályán, 10+ éve csinálták már, tapasztaltak voltak.
1 mp figyelmetlenség és ha nincs szerenség megvan a baj.
nah, megint jönnek az sztereotípiák... a qrvázás. Akinek van esze nem fogja a fizetését elkölteni qrvákra, és van akinek az erkölcse se engedi. És már nem azért, de gyalog is meg lehet halni, volt aki táncpróba közben elesett úgy, hogy le kellett vágni a lábát, pedig csak állt és elesett. Nem kell magányos farkasnak lenni, apám is kamionos pl, 3 hetet kint van, 1 hetet itthon, ha itthon van akkor haverokkal összejönnek stb... de ha épp kint van akkor is az általad említett parkolóban odamegy valakihez, vagy valaki odajön, és dumálnak.
De amúgy akármikor abba lehet hagyni, ez nem olyan mint egy tetoválás amúgy...
Ahogy irod apukádat, egy 50+ os embernek persze el tudom képzelni ezt a munkát.
Egy 20, 30-asnak nehezen.
Meg az is biztos, hogy egy gyárban állni a gép mellett napi 8 órában sokkal nagyobb cumi.
Mindeni eldöntheti mit csináljon, ez a jó.
Üdv,talán az én infóm lesz a leghasznosabb számodra. Jelenleg tök jó állásom, munkaidőbe irok neked, de nem keresek sokat, és ezért szeretnék kamionozni, jogositéány papirok pipa. A magyar cégekről beszélünk, belföldön olyan max 200 ezerig kereshetel, de inkább 150-180 ezer netót. Nemzetközibe 300-450 ezer netót, de 5-8 hétig kamionba vagy, én nem is akarok magyar cégnél dolgozni !
Ha az osztrák határt nézzük burgelandba vagy bécsbe nemzetközibe 1500 eurot keresel, de minden hétvégén otthon vagy illetve nincs túlvezetés ! Legtöbb magyar cégnél ugy kezdik itt a másik kártya, vezzess amennyit birsz.
Tegnap jöttem haza 5 napos munka illetve pihenésből ausztria túlfeléről, Vorarlberg tartományból. Pályakezdőként az első helyen állást ajánlottak. Ott nem úgy van,hogy nyergessel kezdel és másik sofőr betanít, hanem vagy tapasztalattal mész vagy rátesznek egy kis 7,5 tonnásra helybe elmész ha midnen oks nagyobbra majd még nagyobb kamionra tesznek. Magyarországon olyan nincs gyakorlatilag,hogy te nemzetközizel és haza hoznak minden hétvégre ! Ja és még jól is keresel.
Voltam pár cégnél tehát, összeségében elmondható ugyan azért 700-1000 euro pluszt fizetnek mint a magyar határnál. Kezdetben 1400-1500 eurokat kináltak mindenhol 7,5 tonnás kamionra, éjszákai fuvarra 1700-1800 eurot.
Nemzetközibe 2200-2500 eurot, de az egyik helyen azt mondták a jó sofőrök megkeresik a 2800-at, ezen azt érti beválalod a sürgős fuvarokat és a túlvezetést, de a büntetést ha van fizeti a cég. Az átlagos 2500 eur, de ide minimum félév tapasztalat kell, azt ajálották hogy szivjak fél évet itthon.
Ha elmész egy építkezési céghez és minden nap otthon vagy ott 2000 eurot mondtak, de reggeltől estig akkor hordod a kavicsot kb. egyébként.
HA idegen nyelvet beszélsz akkor fél évnél többet nem éri meg magyarországon tervezni, de ehhezz kell nyelvtudás hogy oda menj és elmond mit akarsz, plusz lakcím, és ha nem tudsz bejelentkezni valakihez akkot kapásból 1500 eur. Egyébként én is burgelandba akarok kezdeni, mert ha nem birom a kamionos életet akkor ne bukjak sokat.
Női kamionosok, vannak sok, főleg németországban, amiért nem ideális nekik a gyerek nevelés miatt, plusz azért főleg kelet európában nem veszélytelen. De volt olyan ismerősünk aki egy forró nyári napon lehuzott ablaknál aludt a parkolóba, bedobtak neki valami kábító anyagot, és kirabolták ,megjegyzem németországban. Plusz most a migráns helyzet, nem egyszerű szakma, cserébe ha okos vagy akkor 10 évig csinálod 35 évesen van a kezedbe egy külföldi cégnél dolgozva 30-35 millió forintod, és nem szükösködve éltél akkor se, és csinálsz itthon egy válalkozást. Vagy veszel kint egy házat ahol melózol és befekteted abba.
Van rálátásom a kamionozásra, barátnőm apukája fafuvarozással foglalkozik, saját kamionnal, de olyan kemény a darun ülni télen nyáron, és 10 év alatt minden izülete tönkre ment hogy inkább elmegyek nemzetközizni, lehet minden nap otthon van, de napi 12 óra minimum amit dolgozik, inkább nyáron 15 órákat, tehát otthon is van meg nem is. Csomó hitelt öszseszedett a vállalkozásra.
Amivel még jól tudsz keresni és minden nap haza jársz az az adr, de ahhoz 5 év tapasztalat, mert kemény büntetések vannak. Én pl. nem csinálnám. Lehet soakt irtam de sok az infóm és sokat nem is irtam le.
én azért kétlem, hogy egy olyan nagy cég mint pl a Waberers túlvezettetne, annak már lenne visszhangja... és ilyet sehol sem olvastam, ráadásul ezzel önmagukat is bajba kevernék, mert ha 4-5 sofőrt elkapnának túlvezetésért 1 cégtől akkor azért gyanítanának valamit, és mondanák hogy oké haver még 1 sofőrödet elkapjuk ki vagy tiltva az országból (van ilyen).
És ne lenne, hogy rögtön ráraknak 40 tonnás nyergesre? Beszéltem a Reiningel, Duvenbeckel, Waberersel, mindenhol 3-4 hét betanulás után önállóan mehetsz (persze duvenbeck 4 kezes de akár a betanulás után az ugyan olyan kezdő haveroddal is összeraknak ha kéred, és akkor vak vezet világtalant van [nem, csak vicc :D Azt mondták volt már ilyen, és jól elboldogultak]).
Annyira kell az ember CE-kategóriára, hogy nem szaroznak itt ranglétrával meg tingli tangli... betanítanak, ki 1 hetes tréninget is tart előtte, ki egyből be a kocsiba és mélyvíz, menet közbe tanítanak, de ráraknak.
Utsó hozzá szóló, én azt irtam ausztriában van így ! Vorarlberg tartományba jártam, és megmondták 4-5 cégnél voltam ahova fel is vennének nem tesznek rá nyergesre ! Magyar cégnél néhány hét betanulás, és mehetsz igen így van !
Túlvezetés, barátnőm apukája 10 éve volt győrbe egy cégnél nem irok nevet, megmondták fél millió nettó, de kap még egy kártyát ! Ez megy....
Waberers egy nagy cég, nem véletlenül nincs sofőrjük, és szerinted 450 ezret hogy keresel meg, napi 9 óra melóval, vagy heti 45 órával ? mert annyit mehetsz max.
Midnen cégnél van túlvezetés, kérdés milyen mértékű, én nem halottam jókat ilyen téren sem a waberersről.
Ez úgy van ebben a munkában is mint mindenben az életben, Akivel meg lehet tenni azzal meg is teszik.
Minden telefonbeszélgetés rögzítek munka közben, különösen ami a cégemtől jön. Válaszok pl. : Sajnálom, nem lehetséges, nem lenne törvényes, már elértem a vezetési időm határát. Vagy ne hívjon telefonon mert vezetés közben nem tudom felvenni, tíltja a törvény. Hagyjon üzenetet vagy emailt. Ha megállok visszaírok.
Biztos azt hiszed ezek után majd kirúgnak.
Nem, majd megcsinálják a másik sofőrrel aki hagyja.
Meg nem is lenne okos dolog kirúgni olyan felvételekkel a telómon amiben ők törvénytelenségre akarnak rávenni.
Dehogy kell túlvezetni, bár néha bepróbálkoznak egyes cégeknél. És ha nem csinálom meg? Kirúgnak? Na ne röhögtess, manapság lasszóval fogják a gyakorlott sofőröket, főleg ha nyelvet is beszél.
Ha mégis nagyon szorít a kapca, az ember persze rugalmas, félreállok, felhívok egy főnököt: gyerekek, lejár az időm, rávezetek egy órát, a büntetés a cégé természetesen, de dobj még rá vagy 100 eurót - oké? Sok? Legyen 70, az már rendben, áll az alku, tehát rávezetek egy órát, fizetéskor 70 eur plusz, és az esetleges büntetés.
Egy évben egy - két alkalommal ezt meg lehet tenni, rendszeresen nem mert úgyis megbuksz mint Rottenbiller.
Néha kisebb trükköket bevet az ember, aki benne van tudja mire gondolok, de csakis akkor ha az én saját érdekem kívánja így.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!