Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Milyen ötleteitek lennének a...

Milyen ötleteitek lennének a következő, közlekedést érintő problémákra?

Figyelt kérdés

Az első problémakör, a kerékpárok népszerűsítése:


-Olcsó, minimalista kerékpárok piacra dobása, a cél, hogy az olcsósága révén elterjedjen, vagy azért váljon olcsóvá, mert egyre több van belőle, ezáltal csökkenteni lehetne a biciklilopások számát, mivel értéktelen tucattermékké válna, akár a kinézete is lehetne egységes. Hogyan lehetne ezt megvalósítani, mik lennének a hátrányai?


-Milyen saját javaslataitok vannak? Van esetleg a biciklilopásoknál nagyobb probléma, vagy hiányosság, ami akadályozza a kerékpározás gyorsabb terjedését?


A második problémakör a spórolás az üzemanyaggal:

-Miért olyan nehezek a közlekedési eszközök, pl. villamosok, trolik, de akár személyautók? Túl könnyen törnének össze ütközéskor, ha könnyebbek lennének? Sebességkorlátozással a megfelelő helyeken, illetve egyszerre az összes jármű puhábbá tételével, az utak menti ütközést okozó tárgyak eltüntetésével, rögzített pályájú tömegközlekedési járművekkel lehetne ezen javítani. Akár télen is el tudok képzelni olyan plexis, erősebb műanyagból készített burkot, amiben mondjuk egy ember elfér, és ezt vontatja valami, akár többet egyszerre, vagy külön is.


-Hogyan lehetne eleve kevesebbet utazni, szállítani, hogy kevesebb legyen az üzemanyag fogyasztás? Egy személlyel utazó autók korlátozása? Falvakból városba ingázók városba költözésének segítésével?


-Erre milyen javaslataitok vannak?


2016. jan. 10. 11:08
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

> „Van esetleg a biciklilopásoknál nagyobb probléma, vagy hiányosság, ami akadályozza a kerékpározás gyorsabb terjedését?”

Jah, például hogy le****ják a kerékpárutakat (az MKK központi irodája környékén láttam csak letakarított kerékpárutat. Lehet, hogy összekeverték a járdával mellette). Meg hogy se a kerékpárosok, se az autósok nem tartják be a kerékpárosok közlekedésével kapcsolatos szabályokat, és meg se próbálják velük betartatni (lásd a piroson áthajtás vagy hogy ne álljunk keresztbe a kerékpárúton, ha elsőbbsége van a bicikliseknek). Meg hogy akik kiteszik a KRESZ-táblákat a kerékpárutak mellé, vagy felfestik őket maguk sem értik a KRESZ-t.


> „Hogyan lehetne eleve kevesebbet utazni, szállítani, hogy kevesebb legyen az üzemanyag fogyasztás?”

Ha több mindent lehetne gépesíteni, és akik szellemi munkát végeznek, azok dolgozhatnának otthonról, az például javítana a helyzeten.


Amúgy mind a fogyasztás csökkentése, mind a kerékpározás terjesztése terén a legfontosabb dolog az emberek mentalitásának változtatása lenne. Ugyanezek mellé lehetne mondani azt is, hogy ne áztassuk magunkat a forró vízben órákig, hanem lehetőleg gyorsan, kevés vízből fürödjünk meg.

2016. jan. 10. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim válasza:

A kerékpárok mellett a könnyű, elektromos, 1-2 személyes járműveket próbálnám elterjeszteni a városokban, és ezeknek jelölnék ki kizárólagos utakat a városokon belül, míg a városon keresztülutazó gépjárműveknek külön főutakat jelölnék ki.


Sajnos a kerékpárutak kiépítése még mindig nem alapértelmezés manapság, és ez elég szomorú. A lakhelyemről a szomszéd városba vezető utat újjáépítették, de nem voltak képesek 50 centivel szélesebbre csinálni, hogy esetleg egy kerékpár elférjen rajta. :(


Egyébként ha valaki a vízfelhasználás vagy a járművek által kibocsátott káros anyagok miatt aggódik, akkor nézze meg a Cowspiracy című filmet.

2016. jan. 10. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Igaz, egy könnyű robogó is ebbe az irányba hatna, legalábbis rákerestem és a modern Siemens Combino súlya 67.000 kg. Remélem ez már a teljes villamos súlya és nem egy kocsié. Ugyanilyenek a vonatok is, mozdony 80 tonna, vagononként +25 tonna. Azt nem értem minek kell azt az irgalmatlan súlyú vasat ide-oda szállítani? Nem lenne elég az embereket? Pl. ha a vonat 80+25+25+... tonnás önsúlyát nem kellene magának szállítania, hanem valami vontatásos módszer lenne, ahol a motorikus részek egymástól bizonyos távolságra lennének fixen és valami kötélen vontatnák a teljesen egyszerű, plexiből készült szállítóegységeket, amikben az utasokon kívül így se motorra, se semmire nincs szükség.


#1 A népszerűsítés reklámok meg figyelemfelhívás terén működhet, de szerintem ha a fejlesztés oldalról kapna egy erős támogatást a kerékpározás, akkor az emberek maguktól el kezdenék használni, és ahogy egyre többen használnák egyre jobb lenne az érdekérvényesítő képességük, amivel akár adókedvezményekig menően tudnák realizálni az egyébként költségkímélő tevékenységüket.


A szellemi munka otthonról végzése jó ötlet. Annak mik lehetnek az akadályozói?

2016. jan. 10. 12:35
 4/12 anonim ***** válasza:

Kedves Kérdező!

Ha a mozdony vékony műanyagból vagy plexiből állna, akkora sebességnél bármilyen kis akadály veszélyt jelentene az utazóközönségre, vagyis Rád! Ilyen vonat esetében 1 öngyilkos miatt szétrepedne a mozdony eleje. A mostaniaknál szétcsattan az acélütközőkön.

A nagy tömeg a biztonságodat szolgálja, mivel egy ütközésnél kisebb negatív gyorsulást szenvedsz el.

Egy személygépkocsival történő ütközésnél nem sérül senki a vonaton, de egy műanyag dobozban valószínűleg sokan életüket vesztenék.

A vasútnál nem határoz ennyire a nagy tömeg vontatása, hiszen adott a mozdony teljesítménye, villamos áram felhasználásával működik. Kisebb tömeg esetén a nagy teljesítmény kihasználhatatlan lenne.

2016. jan. 10. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

"Azt nem értem minek kell azt az irgalmatlan súlyú vasat ide-oda szállítani? Nem lenne elég az embereket? Pl. ha a vonat 80+25+25+... tonnás önsúlyát nem kellene magának szállítania, hanem valami vontatásos módszer lenne, ahol a motorikus részek egymástól bizonyos távolságra lennének fixen és valami kötélen vontatnák a teljesen egyszerű, plexiből készült szállítóegységeket, amikben az utasokon kívül így se motorra, se semmire nincs szükség."

--> A vasúti járműveknél nagyon fontos a nagy tömeg, hiszen kell tengelyterhelés, enélkül nem tudna elindulni a vaspályán, mert ugye kis súrlódás, nagyban függ az anyagi minőségtől és a nyomóerőtől. Csak az utóbbin lehet javítani, vagyis nagyobb súlyerővel lehet növelni a tapadási súrlódást. Így könnyebben megindul a vonat, nem csak "kipörög" a kerék.

2016. jan. 10. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
Az autósok is egy plexi mögül vezetnek, meg maradhat egy vezetője a könnyű plexis szállítóegységeknek, attól, hogy a motor nem azon van, meg el lehet helyezni érzékelőket is a sínekre. A kisebb önsúlya miatt könnyebben tud lassítani, és kisebb erővel is ütközik, de akár bizonyos sebességkorlátozásokat is be lehet vezetni, hogy ne 150-el menjen, hanem 80-al. Az ütközéseket olya technológiával érdemes tompítani, mint ami a forma 1-es autókban van, hogy ugyan darabokra törik, de az ütközés erejéből sokat elnyel.
2016. jan. 10. 17:43
 7/12 anonim ***** válasza:

Értem... röviden összefoglalva: A vonat az adott távolságot 2 óra helyett 5 óra alatt tegye meg. Akik a vonaton utaznak, le vannak sz@arva, csak mentsük meg a figyelmetlen autóst?

Látszik, hogy nem gondoltál bele: Pl. 400 km messzire kell elutaznod valami miatt, jelen esetben átlag 4 óra alatt eljutsz. De a sebességkorlátozással kb. átlag 6 órába kerülne!! Azért nem mindegy.

2016. jan. 10. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Nem csak a sebességkorlátozás jöhet szóba, azt főleg a félelmeidre mondtam, és annak is lehetne pozitív hatása, pl. az emberek jobban átgondolják és megszervezik az életüket, hogy ne pattogjanak annyit ide-oda, mint a bolha. Pl. egy orvos ismerősöm mondta, hogy sokat emelkedett mostanában a betegei száma, olyan értelemben, hogy ugyanannyi idő alatt mára már kb. kétszer annyi betege van, mint régebben, konkrétan napi 70-75 beteg a korábbi 30 helyett, és hozzáteszi, hogy a probléma azzal van, hogy a betegek fele nem beteg, hanem panaszkodni megy, meg kozmetikai gondokkal fordulnak hozzá. Az egészségügy az ország egyik leégetőbb gondja. Pl. ha többen használnának kerékpár járművek helyett, akkor egészségesebbek is lennének, nem csak az üzemanyaggal, meg a jármű fenntartásával, és megvételével spórolnának, hanem a saját egészségükön is. Közben nem kellene teljesen tönkre tenni az ipart sem, mert korszerű tömegközlekedésre szükség lesz, lenne teendő az új technológiák kiépítésével, tehát a gazdaságnak se okozna leállást, hanem átállást.
2016. jan. 10. 19:52
 9/12 anonim válasza:

"Egy személlyel utazó autók korlátozása?"


Korlátozod te a tudod kidet. Mi vagy te, Semjén Zsolt?

2016. jan. 12. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:

# 9

Szeretném visszautasítani azt, hogy velem szemben magadat állítod be szabadságharcosnak, miközben én ennyi mindent össze vesződök a megoldáson, te meg böfögsz.

2016. jan. 12. 14:51
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!