Milyen benzinkutakon árulnak nálunk osztrák, vagy más nyugati gázolajat? Vagy már mindenütt csak a százhalombattai eredetű üzemanyagot kapni?
Ez egy urban legend.. Pont, hogy csináltak tesztet és az jött ki, hogy ugyanannyit fogyaszt az osztrák meg a magyar üzemanyagból is.
10% az semmi. Széliránytól, hőmérséklet különbségtől, jobb lábtól sima lehet ennyi különbség.
Ez az 1 literrel kevesebb duma is megfoghatatlan.
1.4 HDI-vel amit kihoztam legjobb fogyasztás 3,8 liter volt, tele tanktól megint tele. Szinte fékezés nélkül haladtam 80-90-el. Akkor a német gázolajjal ez elvileg 2,8L lett volna. Nonszensz..
"Ez az 1 literrel kevesebb duma is megfoghatatlan. "
Egyáltalán nem megfoghatatlan. Ha például egy 3000-res CR dieselnél kijön 1 liter difi az kevesebb, mint 10% eltérés. Az a te extrém spórolós esetedben jobb esetben max 3 deci lenne, amit nem fogsz tudni kimérni, hiszen a teletanktól teletankig ( lekattanástól lekattanásig) sem pont tökéletesen ugyanannyi.
Személyautóknál ezt ilyen decire pontosan szerintem nem is nagyon lehet kimérni, meg közúton két egyforma szitu sincs még ugyanazon az útvonalon sem ( kivéve az M6 éjjel Dunaújváros és Bátaszék között).
Minél nagyobb egy jármű/motor, annál feltűnőbbek lesznek az akár 5-10%-os eltérések is. Haszonjárművekről van tapasztalatom, több autót tankoltunk fix kutakon, mindegyik dízel 2 literestől a 16 literesig. Bár ugyanazt az útvonalat járták az autók általában, itt sem mindig ugyanazok a szituk voltak, viszont volt egy személyautókhoz mérten elég magas futás ( havi 10-14 000km ) amiből már látszott, ha eltérések vannak. A legrosszabb anyag egy borsodi privát kúton volt, az Agip-os gázolajtól jelentősen javult a fogyasztás, míg az OMV vitt mindent. Talán a legnagyobb difi a 8,7 literes szívódízeleknél jött ki, ott látszott igazán a gázolaj minősége. A "taknyolt" ukrán import gázolajból 2,5-3,5 literrel evett többet százon, mint az OMV-sből. Azért nem mindegy, hogy 17l/100km vagy 20l/100km, ez 10-15% fogyasztáskülönbség. Ennyire jött ki.. A feltöltött 12,13 és 16 litereseknél már kisebb volt a difi, ott általában nem lépte át a 10%-ot. Csak ott sem mindegy, hogy 30 vagy 33 liter/100km, mert az 12 000-res futásnál majd 400 liter különbség havonta :D
Azért más úgy fogyasztást mérni, hogy meleg motorral megy a gép napi 7-800km-t és úgy is már, hogy teletanktól teletankig 2-3 hét, 40 hidegindítással stb stb..
Ma már mindenki alálicitál a fogyasztásnak ( itt a gyakorin is ). Itt a 1,6-1,8 tonnás TDI-k is csak 5 litert esznek autópályán, 70-ezve meg le kell kannázni a gázolajat 100km-enként mert kifolyik a betöltőnyíláson.. :D De jó, egyen 5 liter. A a fenti minőségkülönbség kimérhető, akkor +/-0,5 liter difi lesz jobb esetben. Átlag használatnál sztem ezt nem fogja tudni senki normálisan kimérni.. Szívódízelnél szerintem lehet nagyobb eltérés, én is tapasztaltam a sajátomnál, ugyanazon az úton 1 liter körüli difi jött ki, kutat is váltottam :D
Nálunk a tapasztalat azt mutatja, hogy van különbség. A MOL-t kellene megkérdeni, hogy az alapolaj miatt, vagy az adalékolás miatt.. Valaki írjon rájuk :D
# 13/
Ne legyél ostoba kérlek. Írtam, hogy egy TRANSPORTERRŐL van szó ami megpakolva és haladva pályán 10L-t eszik. Nem egy 1.4 pözsóról amivel kacsázol 89-el a sztrádán, hogy spórolj 2 decit. Nyilván előbbihez kell mérni a 8-10%-os különbséget.
Szerintem ilyet többen tapasztaltunk már,sajnos.
Mondjuk mostanában kétszer jártam úgy a Gödi M2 Shell kútnál,hogy levettem a pisztolyt,s 1500-2000 körüli összeg volt a kúton látható.Többször vissza kellett tenni,hogy lenullázzák.Tartok tőle,ez nem véletlen volt.
Becstelenek sok helyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!