Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hivatalosan mi a teendő egy...

Hivatalosan mi a teendő egy keskeny, viszonylag forgalmas, nem belátható útra történő kitolatáskor?

Figyelt kérdés

Mire a betonkerítésen kívülre kerül a fejem tolatás közben, és szét tudok nézni, akkorra már a kocsi fele az egysávos út úttestjén van.

Az nem megoldás, hogy kiszállok a kapun belül, kimegyek, körülnézek, bemegyek, beülök, mert akkorra már ott van a következő autó. Utast sem vihetek mindig magammal, aki körülnézne helyettem.

Úgy szoktam, jobb ötlet híján, hogy vakon elkezdek lassan kitolatni, aztán ha jön valami, majd megáll. De ha nem áll meg, és karambol lesz, akkor ugye én leszek a hibás.

De mit tehetnék még, mit vár el a jogszabály?


2015. okt. 9. 09:32
1 2
 11/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat - a 9-et különösen.

Évente járok egynapos KRESZ-tanfolyamra (a munkahely küld, a céges autó miatt), de ott legfőképpen az új szabályokat ismertetik, a régi dolgok közül inkább csak a gyakran felmerülő problémák kerülnek szóba.

Nyilván van ötletem a megoldásra, mert itthonról írok most is, nem az említett kapubejáróból, várva, hogy hátha lezárják az utca elejét egy csőtörés miatt, és majd akkor ki tudok hatolni :) . Csak hát nem mindig megoldható az előírt formában a dolog, mint említettem, nem tudok figyelőt biztosítani. Azért még soha nem okoztam ezzel balesetet, csak elgondolkodtam, hogy mi lenne, ha mégis jönne egy ámokfutó száguldozó, mert akkor is én lennék a főbűnös a törvény előtt.


Azt ugyan nem írtam, hogy egyirányú útról van szó, de azt igen, hogy egysávos, aminek a szélén még autók is parkolnak többnyire.

Nyilván azért meg lehetne oldani mindig, hogy betolassak előre-hátra-előre-hátra stb. mozdulatokkal, de az ember már csak ilyen, hogy a könnyebb utat választja: ha simán be tudok állni előre, akkor nem kínlódok a manőverezgetéssel, de gondolom, más sem.

2015. okt. 9. 17:48
 12/12 lupara ***** válasza:
A leirt körülmények miatt esetleges baleset okozásával,csak vesztesként jöhetsz ki.A kiállással Te kapcsolódsz a forgalomba,elsőbbségadással tartozol mindenkinek,gond esetén a biztositó személye is háttérbe szorul.(Persze állitsunk ha kell).Régebben velem történt.Tolattam 10to-ás tgk-val fatelepről, biztositó felügyelettel.Szabad jelzés és saját körültekintés mellett,egy Wartburgos hölgy a semmiből előkerülve,a hátsó dupla tengelyek közé vágódott.Kis hiján elütötte a segitséget.Rendőrt hivtunk,mert nem ismertem el a felelősségemet.Szerintem gyorsan,és figyelmetlenül hajtott.A rendőrség engem marasztalt el,elsőbbség megnemadása miatt.Több tizezer Ft-om bánta,biztositó személyek,tanuk véleménye nem érdekelte öket.Mindenképpen a farral való beállást javaslom,akkor nekem rakodási kényszerhelyzet miatt kellett orral beállnom.Teherrel a felvetett kérdésed miatt,szinte mindig tolatva álltunk be.Javaslom a leirt körűlményeid miatt,a biztonságosabb előremenetben kiállást.
2015. okt. 10. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!