A törvény miért csak 9 forint/kilométer autós költségtérítést támogat?
Azt a 9 forintot 15-20 éve határozták meg.
Viszont, a törvényhozók azóta nem jártak benzinkúton vagy nem tudom.
Mivel, az üzemanyagárak jelentősen növekedtek.A 9 forint nincs összhangban a mai benzinárakkal.
Olyan 15-16 forint lenne a reális.
A másik amit nem értek:
Például, egy 20 kilométeres buszbérlet olyan 14 ezer körül van.
Viszont, ha autóval jár valaki 20 kilométerről, az a cégnek kevesebbe kerül, mintha busszal járna.
Miért nem mindegy a cégnek, hogy azt a 14 ezret rárakja egy benzinkártyára utalja a fizetés mellé, vagy kifizeti a volánnak?
Ebben nem látok logikát.
Egy cégnek jobban kellene, hogy érdeke legyen az, hogy a dolgozók kocsival járjanak, mivel, akkor kipihentebbek, tudnak túlórázni is, nem rohannak a buszra mindig.
Magyarországon, ez a buszhoz való görcsös ragaszkodás valami szockomcsi örökség lehet az előző rendszerből.
Gondolom ilyenek az adótörvények, ha a 14-ezret kifizeti, még adózhat utána. A bérletet meg vissza tudja igényleni szerintem.
Egyébként amikor régebben interjúkon azt mondták hogy benzinpénz van 9 forint, mindig kérdeztem, hogy ok, ez az autó kopási költsége, akkor most mondják mennyi a benzinpénz. Ja semmi?
99 előtt 3 forint volt, de akkor kopásköltségnek hívták. Szerintem még most is így van, csak a cégek szeretik benzinpénznek hívni.
"Magyarországon, ez a buszhoz való görcsös ragaszkodás valami szockomcsi örökség lehet az előző rendszerből."
Hatalmas tévedés, nyugaton egyre jobban próbálják rávenni az embereket a tömegközlekedésre, mert a nagyvárosok így is agyonzsúfoltak, tele dugóval, stb.
Persze amiről te beszélsz, az nem éppen emiatt van. Szerintem egyszerűbb a magyarázat: egyszerűen a legtöbb cég nem tudja megengedni magának, hogy 9 ft-nál többet adjon.
Amennyire én tudom az csak hozzájárulás, sehol nem szerepel, hogy az összes költségedet fedeznie kellene annak, amit a cég juttat.
És valahol biztosan mögötte van a tömegközlekedés felé terelés is, hiszen elméletben vannak előnyei.
Amiket említesz, pl. a kipihentség kérdőjeles dolog lenne: ha én kocsival megyek melóba, akkor 40 perccel később kelek fel, mintha busszal mennék. De nem is fekszem le ugyanakkor, hanem az is későbbre tolódik. Sőt, a buszon az emberek nagyja tud szunyókálni, kocsiban az kicsit veszélyes.
A cégnél ahol dolgozom túlórázni nem igazán lehet, mert jön a váltás. Ha több munkadarab kell, akkor megtoldjuk a hetet egy egész műszakkal.
Ráadásul a kocsinál vannak a cégnek egyéb költségei is, mert a dolgozó meg is szeretne valahol állni, lehetőleg valami legalább kavicsos részen, amit ki kell alakítani, rendben kell tartani.
Szóval nem olyan biztos, hogy ki lehetne bármi előnyét mutatni annak, ha minden munkavállaló autóval járna be. Főleg ha mindenki külön autóval érkezne.
A buszbérletet leírja az adójából vagy hasonló...
Nekem már volt pár munkahelyem de eddig sehol se fizettek az útiköltségbe, tehát én 9ft/km-nek is örültem volna.
A 9 Ft az amortizációs költség. Ennyi a legmagasabb, ami adómentesen adható. Ha ez felett adnak, akkor év végén le kell adózni, de cserébe választhatsz, hogy gyűjtöd a javítási számlákat és levonod költségként, vagy adózol a teljes összegből.
Munkába járáshoz ennyit enged a törvény. Ha a cég érdekében saját autót használsz, akkor fizetik a teljes költséget. Én jelenleg 45,385 Ft-ot kapok kilométerenként.
#5 - ahol említik, pl. 39/2010 Kormányrendelet, ott simán költségtérítésnek hívják, nem térnek ki rá, hogy hogyna lett éppen ennyi.
Viszont ahogy #6 mondja, ez csak adhatja a munkaadó. Akkor kell (kötelező) adnia, ha az említett rendelet 4. szakaszában felsoroltak valamelyike fent áll, pl. nincs közösségi közlekedés a lakóhely és a munkahely között vagy aránytalanul hosszú időt kellene várakozással töltenie (mondjuk átszálláskor).
"nyugaton egyre jobban próbálják rávenni az embereket a tömegközlekedésre,"
Mármint melyik nyugaton? Mert németeknél élek, és itt annyita támogatják hogy csak na.
Havi 1400km-t megyek, 140 lenne a bérlet. Az autóval egy telitank 65 euró, 1200-at szoktam menni belőle. Talán el is érem a 75eur-t havonta. Ráadásul amikor gondolkodtam bérletben, akkor sztrájkoltak orrba szájba.
Van egy hobbi benzinfalóm is, pont a múltkor röhögtem rajta, hogy a szerelőig 8 euró volt a buszjegy, visszafelé 12 literrel számolva 7,5 eur-ba fájt.
Itt inkább a közös munkábajárást preferálják, mert 2 embernél már lényegesebben jobban megéri mint a busz/vonat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!