Egy traktor és pótkocsinak a világítás kábelét hogyan kell összekötni?
Ha a vontatón jól van bekötve, akkor egy tizenkétvoltos próbalámpával egyenként kilámpázod, melyik lábon milyen funkció jelenik meg...ennek tükörképét vetíted át a pót dugvillájára..
előtte egy ekksiról megnézed, hogy a pót melyik lámpája melyoi vezetékkel világít...ezt felírod, megjelölöd, aztán összekötöd...
kicsit bumlis, de nincs jobb..
esetleg szálanként próbálgatod a vontatóról úgy, hogy a testet egy darab dróttal átvezeted a pótra..
Az összekötés nem nagy művészet: összedugod, azt' megvan.
Az elektromos bekötés már érdekesebb. Az áramköröket az alábbi módon kell bekötni:
Ez az aljzat hátulról nézve, a dugót ehhez illeszkedően kell vezetékelni. Az aljzaton található illesztő stiftnek lefelé kell állnia. Néha szokás trükközni: van, aki csak az egyik oldali helyzetjelzőtől viszi le az 58-at, azt osztja ketté 58R-re és 58L-re (általában így jelölik az aljzaton a helyzetjelzőket), de ez kevésbé biztonságos megoldás. Ha épp az adott oldali helyzetjelző esik ki, a pótkocsin mindkét oldali helyzetjelző kialszik.
Ha az egyik (mondjuk a csatlakozó) már be van kötve, a másik nem, akkor is ebből a rajzból kell kiindulni. De előtte nem árt megnézni, hogy a bekötés megfelel-e ennek a kiosztásnak. Láttam már olyan aljzatot, ami teljesen ötletszerűen volt vezetékelve, ebből adódóan csak a tulaj saját utánfutójával működött, minden másnál sorban pukkantak el a biztosítékok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!