Csak busz /elsősorban Ikarus/ fun-oknak: Melyik valaha futott Ikarus busz tetszett a legjobban?
Az elgépelésért elnézést kérek mindenkitől!
Még nem érkezett el az "eredményhirdetés" ideje, de - nagy örömömre - néhányan már reagáltatok.
Borzasztó zavarban vagyok: Úgy látom, a faros az ász. Megmondom őszintén, "Őt" helyezném a második helyre, mert egy elnyűhetetlen típus volt. (Korszerű motorral és kormányművel Finnországban még ma is megtaláljuk, mint nosztalgia-kirándulóbuszt.) A favorit azonban az 556-os volt (Annak csuklós változata a 180-as). Annak a formája ma is tetszik, és meg is állná a helyét az utcákon.
A BKV által üzemeltetett buszoknak egy "szörnyű" hibájuk volt (Az üzemeltető, azaz a megrendelő és nem a gyártó vagy a tervező hibája!): A kék szín mellett, igénytelen kályhaezüsttel volt lefestve, ami nem hozta ki a kecses formáját, mi több, el is csúfította egy kicsit. Ugyanez Pécsett, hófehérre dukkózva - ha jól emlékszem, piros csíkkal megtörve - már valóban elegáns volt. Belülről is kényelmes volt, és az a külön érdekessége, hogy - átalakítás után - ezek voltak Budapesten az első automata sebességváltós autóbuszok. A legenda szerint ugyanaz a sebváltó lett beépítve, mint a Csajka nevű luxusautókba, de ezért az állításért felelősséget nem merek vállalni.
Külön érzelmi szálak is fűznek hozzá. Amikor közel negyven évvel ezelőtt megkurtították a Wesselényi utcából induló 45, 46 autóbuszokat és a 44-ből délben már a rövidebb útvonalon járó 144-es lett (Nem a mai.) - piros betűs, de még nem keretes számtáblával –, 556-os-okat állítottak be. Ez lett számunkra az „úri” busz, és valóban gyorsjárat volt, mert Sashalom és az Őrs között csak a Lándzsa útnál (illetve abban az irányban Thököly útbál) állt meg.
aff-691-es válaszoló vagyok.
apukám is szerette a farosokat, de neki a legjobban tetsző busz az a 180-as volt, mert azok tényleg úgy mentek mint a veszett ló :D Ő egy évig dolgozott a rábában, és ott szolgált a busz jómunkásemberszállítónak :D
Most vettem észre, hogy az 556-ost bemutató honlap linkjét nem másoltam be.
Remélem, sikerült.
A 15:37-es kedves autóbusz barátnak: Nem értem a zárójelbe tett számot. Nagyon jó olvasni, hogy a régi villamosokat is szereted. Ha Liszabonig nem is jutsz el, Prágában rengeteg jár még. Aranyosak és pirosak. A 256 viszont egy autóbusz típusszáma.
Azt írod, hogy "Kár, hogy nem gyártják Őket!" Bizony kár, hogy már egyáltalán nem gyártanak autóbuszt sem Mátyásföldön, sem Székesfehérvárott. Úgy hozta a Sorsom (munkahelyem), hogy nagyon sok kedves buszost ismertem meg mindkét városban, akikre 30-40 év után hirtelen nem lett szükség.
látom a favorit itt a 280-as, és a bözsi (55-ös)
én a 280-as szerettem amikor mondták, h. pucoljuk ki a szolo, és a pot közti "gumi harmonikát" ott kész aranybánya volt. sok mindent lehetett találni. amugy 200-as családbol mindegyik tetszett. pláne amikor fel kellett ujitani, és az ujitás elött le kellett bontani a buszt szerkezeti vázáig. ott is sok mindent lehetett találni. :D rengeteg hátsó buszlámpám volt 3 év után.
amugy az IK2xx-okban általában Praha autómataváltó volt pontos tipusra nem emlékszem
Ismét zavarban vagyok. Nem játszottam ki a kártyáimat, és a többség hatására nem írtam valótlant a saját kedvencem helyett. A 260-280-as! Annak a megjelenése is világszenzáció volt. Tudomásom szerint, azt megelőzően buszgyártó még nem hozott ki ennyire "kiegyenesíett", formájú járművet. Emlékszem, amikor az elsőt megláttsm, tátva maradt a szám. Annak a fényezése a maiakhoz hasonló volt, csak egy kicsit lilásabb, a mai "BKV kék" csak később alakulhatott ki. (Szarvas hiba volt, hogy "elfelejtettek" fűtést beleépíteni, amit azután csak több lépcsőben korrigáltak.)
Szóval, tátva maradt a szám, külföldön utazva büszke is voltam rá, hogy az a mi hazánk terméke, de összességében az 556-os maradt a kevenc, a szerencsétlen kályhaezüst ellenére.
Valóban, kezdetben Praha (2M.70) váltókat szereltek be a 260-280-ba, majd azokat váltotta fel a Voith (D.851.2)
"Bözsi"?!. Nem kérdezek rá, hogy hol, hogyan, de akkor valahol Te is "bennfentes" lehetsz.
A villamost a 256-osra értettem, errefele azt is mondják rá.
15:37-es voltam.
tegnapi 23:08-as vok. nem vok bennfentes, csak amikor ipari tanulo voltam egy déldunántuli volán társaságnál. ott volt a gyakorlati oktatás.
a régi 260-asnak még ma is megtudnám csinálni a napi 1-es szemléjét, zsírzását, olajos levegőszürö takaritását, motorolajcseréjét. pedig régen volt a '90-es évek legeleje... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!