Lehet egy 3,75 LE-s briggs motorból gokartot építeni?
Most ha az egy fűnyírón volt akkor már valszeg 4 ütemű ugye? Nos az nem a legszerencsésebb egy gokarthoz, legalábbis ha nem akarsz olajat töltögetni bele lépten nyomon.
Ellenben ha egy erősebb fűkasza motorja lenne, ami 2 ütemű, az már sokkal reálisabb választás.
Egyrészt nincs gond az olajozással, másrészt sokkal jobban pörgethető, ami gokartnál nem egy hátrányos dolog.
Más kérdés, hogy fűkaszán kevesebb esetben van 3-4 LE körüli motor, ennyi meg azért nem ártana, legalábbis ha szeretnéd, hogy menjen is.
A fűkasza motorja minden esetben gyengébb, ott már a 2 lóerős is nagyon erősnek számit, aztán a 2 ütemű motornak van még 1000 hátránya is: olajat kell kevergetni, nyomaték 0, csúnya hang, megbizhatóság is sokkal kisebb, mint egy 4 üteműnél.
Egy 4 ütemű Briggs pedig elketyeg fűnyirókban 20 évet is úgy, hogy a legnagyobb beavatkozás a gyertyacsere. Szóval sokkal jobban jársz a Briggs-el.
Gokartról beszélünk. :D
Még a gyáriakba is 2 üteműek kerülnek, bár nem tudom honnan veszed, hogy a 2 ütemű motorok kevésbé megbízhatóak, inkább pont fordítva.
„Még a gyáriakba is 2 üteműek kerülnek”-Nem, a legtöbb bérgokart 200-270ccm-es 4ütemű blokk általában Honda. Ezek 7-10 Le leadására képesek, viszonylag alacsony fordulaton. A versenygokartok 80-125ccm-es blokkal vannak felszerelve, 2üteművel. Ezek magas ~14000-es fordulat környékén adják le a maximális teljesítményt, esetükben 25-40 Le-t.
A kérdésre: fűnyírómotorból nem túl jó gokartot építeni, mert nem elég erős, valamint függőleges kivezetése van! tanácsolok inkább egy kismotor blokkot: Simson, ETZ, Jawa vagy bármit amit jónak látsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!