Mandarinkacsa3 kérdése:
Mi a különbség az autópálya és az autóút között?
Figyelt kérdés
Különösen a 2x2 sávos autóút és az autópálya között. Nekem a kettő ugyanannak hangzik.2015. jún. 3. 13:07
1/9 anonim válasza:
pl a megengedett max sebesség. AP-130 AÚ-110, de egyébként tényleg hasonlóak, nincsen szintbeli útkereszteződés egyiken sem.
2/9 anonim válasza:
Pedig nem ugyanaz. Az autópályán egymástól elválasztva halad a forgalom a két irányban ( zöldsáv, szalagkorlát) és van leállósáv. Az autóúton nem követelmény a leállósáv és az elválasztósáv sem.
3/9 szántóvető válasza:
autóúton lehet kereszteződés,előfordulhat hogy meg kell állni ha lámpa szabályozza a forgalmat.pályán sosem kell megállnod elsőbbségadás céljából.
4/9 anonim válasza:
McClane
Akkor az M0 miért nem autópálya ez alapján? Végig van min. 2 sáv (néhol 4-5...) és leállósáv is.
5/9 anonim válasza:
Mert az átlagos forgalomsűrűség nem teszi lehetővé, hogy 130-cal piríts rajta. Attól, hogy teljesíti az autópálya műszaki követelményeit, még nem SZÜKSÉGES annak minősíteni, lehet az alacsonyabb minősítésű út is.
6/9 Duke83 válasza:
A műszaki tartalmon van a hangsúly. Az autópálya jelzőtáblával autópályaként megjelölt osztott pályás út. Ez a legmagasabb besorolású közút, feladata a nagyobb gépkocsiforgalom gyors közlekedésének biztosítása több száz vagy akár több ezer kilométeren keresztül is. Az autópálya tervezési sebessége 140 km/h. 130 km/h-val haladhatunk rajta. Koronaszélesség: 26,60 m; Forgalmi sávok száma: 2×2 sáv; forgalmi sávok szélessége: 2×3,75 m; leállósáv szélessége: 2×3,0 m; padka szélessége: 2×1,0 m; elválasztó sáv szélessége: 3,60 m; a belső biztonsági sáv szélessége: 2×0,50 m és a külsőé 2×0,25 m; burkolat szélessége összesen: 2×11,0 m; a gyorsítósáv szélessége: 3,75 m; padka szélessége gyorsítósáv mellett: 2,00 m; korona szélessége gyorsítósávval: 30,10 m. Az autóutak látszólag ugyan úgy néznek ki, mint a sztrádák, de keskenyebbek. S ebből adódik, hogy a megengedett maximális utazási sebesség is csak 110 km/h, ill. 3,5 tonnánál nehezebb járművek esetén 70 km/h. A 2x2 sávos külterületi autóút főbb méretei: Koronaszélesség: 25,60 m; forgalmi sáv szélessége: 3,50 m; burkolatszélesség: 2x10,25 m; Leállósáv: 3,00 m; középső elválasztó sáv: 3,60 m. A 2x2 sávos belterületi autóút főbb méretei: koronaszélesség: 24,10 m; forgalmi sáv szélessége: 3,50 m; burkolatszélesség: 2x10,75 m; leállósáv: 3,00 m; középső elválasztó sáv: 3,60 m. Az autóút: gyorsforgalmi út, kizárólag gépjármű forgalomra, külterületen két vagy több, belterületen négy vagy több forgalmi sávval, egy vagy - egymástól fizikailag elválasztott - két pályával. Kezdetét és végét Autóút és Autóút vége tábla jelzi. Kereszteződések, csak is külön szintűek lehetnek. Autóúton csak olyan gépjárművek közlekedhetnek, amelyek sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képesek haladni. Az adatokat a Wikipédiáról írtam át, ahol anno szintén én írtam meg őket. Ott sokkal részletesebben van megfogalmazva, de szerintem a lényeget itt is leírtam.
7/9 anonim válasza:
#4 Mert a tervezési sebessége korántsem 140...hatalmas ívek vannak benne, amik 140-el életveszélyesek...és igen, azért is, mert túl nagy a forgalom
8/9 anonim válasza:
Már mentem végig az M0-n bőven 140 felett...
9/9 anonim válasza:
Értem, viszont nem mindenhol biztonságos 100%-ban...egyébként valószínűleg nem kapta meg a szükséges környezetvédelmi besorolást hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!