Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mikor alkalmaztak először...

Mikor alkalmaztak először retardert? Ezen kívül mi a különbség a retarder és az intarder közt?

Figyelt kérdés

#retarder #intarder
2015. máj. 23. 21:38
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

A retardert először asszem dízelmozdonyoknál használták, valamikor a 60-70-es években.


A különbség csak "nyelvtani". Mindkettő a tartós fék egyik elnevezése.

Az intarder az hidrodinamikus tartósfék, a váltóba van beépítve. ( hasonlóan elven működik mint az konverter a személyautók automataváltójában, csak pont fordítva ).

A retarderek között akad még más is az intarderen kívül. Korábban elterjedt volt az elektrodinamikus retarder, ezt "kardánra" szerelték esetleg közvetlenül a váltó kihajtásra vagy pótkocsi esetében valamelyik tengelyre.

Tartós fék a nagy vízen túl elterjedt Jake-brake is, bár nem tudom azt szokás-e retardernek nevezni :D

2015. máj. 23. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Az intarder lényegében egy sebességváltóval egybeépített és hidrodinamikus retarder. A retarderhez képest elsősorban a kisebb tömeg és kisebb helyigény az előnye.


A Jake-brake itthon általában Jacobs-fék néven ismert. Ez nem retarder, hanem egy növelt hatású motorfék megoldás.


Bővebben:

Vladár Annamária: Tartós lassítófékek

[link]

2015. máj. 24. 01:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
És milyen kevesen ismerik itthon a Jacobs-ot. Pedig egy időben a Cummins motorral szerelt Ikaruszokban is volt, illetve a korai DAF95-ben is :)
2015. máj. 24. 01:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Nekem is van egy kérdésem, látom vágjátok a témát: minden buszon a fékpedál lenyomásával automatikusan működik a retarder is? Mert elég sokat utazok busszal, szoktam figyelni a sofőröket, és látom van amelyik szinte mindig csak fékpedállal lassitanak (gondolom lustaságból).
2015. máj. 24. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%
A retarderhez tartozik egy előválasztó kapcsoló is. Bekapcsolt automata állásban a fékpedál lenyomásakor először a retarder kapcsol majd utána lép működésbe a légfék. Egyszerűbb, mint külön kapcsolóval/karral játszani.
2015. máj. 24. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!