Mikor alkalmaztak először retardert? Ezen kívül mi a különbség a retarder és az intarder közt?
A retardert először asszem dízelmozdonyoknál használták, valamikor a 60-70-es években.
A különbség csak "nyelvtani". Mindkettő a tartós fék egyik elnevezése.
Az intarder az hidrodinamikus tartósfék, a váltóba van beépítve. ( hasonlóan elven működik mint az konverter a személyautók automataváltójában, csak pont fordítva ).
A retarderek között akad még más is az intarderen kívül. Korábban elterjedt volt az elektrodinamikus retarder, ezt "kardánra" szerelték esetleg közvetlenül a váltó kihajtásra vagy pótkocsi esetében valamelyik tengelyre.
Tartós fék a nagy vízen túl elterjedt Jake-brake is, bár nem tudom azt szokás-e retardernek nevezni :D
Az intarder lényegében egy sebességváltóval egybeépített és hidrodinamikus retarder. A retarderhez képest elsősorban a kisebb tömeg és kisebb helyigény az előnye.
A Jake-brake itthon általában Jacobs-fék néven ismert. Ez nem retarder, hanem egy növelt hatású motorfék megoldás.
Bővebben:
Vladár Annamária: Tartós lassítófékek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!