Miért an, hogy amerikában majdnem minden kocsit legalább 3. 0 v6-os motorokkal adnak ki, nálunk meg lassan egy terepjáróban is egy ezres, háromhengeres turbós motorok vannak?
Ott 200 Forint egy litert benzin. Megvan hozzá a jó fizetésük, így kis túlzással szinte teljesen mindegy, hogy mennyit kér a gép.
10 literes fogyasztás nekik annyiba kerül, mint az EU-ban 5. A távolságok is nagyobbak, hosszú úton, folyamatos haladásnál pedig csak pár literrel kér többet egy nagy motor a kicsihez képest. Városban, rövid távon akár a duplája is lehet.
Sok BMW-s is magyarázza mindig, hogy ugyanúgy 7 litert eszik az 528i, mint az 1.3-as Swift. Csak előbbi autópályás fogyasztás, utóbbi városi.
Ha mindegyik főúton van használva kérnek kb. 5 és 7 litert, de városban már 7 és 14 liter.
Nem igaz, hogy az Egyesült Államokban háromliteres V6-osnál kisebb motor ne létezne. Például a Ford Mustangot is árulják 2,3 literes soros négyhengeres turbómotorral.
Egyébként pedig megvan az oka, hogy miért szeretik arrafelé a nagy motorokat. Olcsó az üzemanyag, a nagy távolságokhoz pedig nem árt a nagy motor.
Amúgy már Amerikában is meglepően sok az európai autó. Legtöbb a japán. Persze ott szinte mindenki nagyobb motorral kéri az autóját új vételekor. Itt szokás, hogy még Porsche Panamera-ból is a legkissebb motoros dízelt veszik. Dízel BMW már odaseneki!
De még a nagyobb motorosok se fogyasztanak olyan sokat, mint azok a 4-5 ezres benzintemetők.
Több helyen írták már, sokszor volt szó róla, hogy az amerikaiak feleslegesen nagy motort építenek, vagy építettek be egy autóba. Például egy átlag családi kombiba 6-7-8 ezres benzines motor.
Igazán benzintemetőkkel már csak a vidékiek járnak ott is inkább.
Ott 200 ft alatt van egy liter, meg a fizetések is mások az már egyszer biztos. Ezt a legtöbben meg is toldják egy európai autóval és jól elvannak.
Amúgy Amerikában nincs szabályozva ez a környezetvédelmi dolog, mint Európában. Erről olvastam.
De az se jó, amit Európában csinálnak. Kihegyezett, kicsi turbós motorok rengeteg hibalehetőséggel. Fogyasztás kevés, de minden más oldalról rosszabbak. Nagyon él a fogyasztói társadalom. Egy jóbarátom CNC-zik és meg van döbbenve, hogy az új Audikba, Mercikbe, BMW-kbe is például milyen gyenge minőségűek az alkatrészek, hogy hamarabb és többször kelljen cserélni!
Ha felénk is olyan fizetések és üzemanyag árak lennének akkor itt is más világ lenne. Europában ezért ennyire elterjedtek a dízelek, fogyasztás / teljesítményben jobbak legtöbbször.
Aztán persze ott az EU, szeret mindenbe beleszólni, aminek a vége az lesz, hogy majd azt várják el, hogy ne üzemanyagot fogyasszon hanem termeljen a motor :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!