Mit tudnak tenni a kamionosok illetve a cégek a 45 órás pihenő büntetés ellen?
Nem tudom mennyire vagy jártas a dologban, de valójában 2007 óta tilos a fülkében tölteni a rendes heti pihenőidőt. Attól még nem szabályos a kocsiban tölteni a rendes heti pihenőidőt, mert 7 évig nem büntettek érte.
Mit tudnak tenni ez ellen? Hallottál már olyat, hogy valakinek szobát vettek ki? És olyat, hogy átküldték egy olyan országba, ahol ezért még nem szólnak? :D
A legegyszerűbb trükk, hogy a 45 óra megléte előtt átdobja a tachográfot munkára egy kicsit és onnantól már csökkentett heti pihenőidőnek számít a móka, amit a kocsiban is lehet tölteni.
Igazából nem szegény cégeket kell sajnálni, mert ezt a belgák azért kezdték el, hogy megszűnjön a kelet-európai sofőrök piaci árlenyomó hatása a rendszeres 4-6-8 hetes kint létekkel ( lásd Waberer's ) amikkel szétqrták a helyi munkaerőpiacot is. Igaz ezzel a bekeményítéssel betettek a saját nagy cégüknek a H.Essersnek is, nálunk is rengetek kelet-európai dolgozott a genki bázison úgy, hogy 4-6 hetet volt a fülkében.
Igazából, ha nem szoktak volna rá a kelet-európai melósok a 3-4-6 hetes uniózásra, akkor most ezzel sem foglalkozna a kutya sem...
Nagyon sokat nem tudunk tenni, kivesszük a pihenőt Belgiumon és Franciaországon kívül. Ez egy teljesen idióta, kivitelezhetetlen szabály. Hova menjen a sofőr? Lesz bármikor, pl. nyári szezonban elég szállodai kapacitás? Meg is lehet ott állni kamionnal? Mi lesz a kajával? Ki fizeti? Vagy viszem fel a gázfőzőt a szállodai szobába? Rekesz sört, zsák krumplit, laptopot, mindent? Ugyan már. Ez egy szívatás a kelet - európaiakkal szemben.
Nagyon cégek letesznek majd konténereket, olyanokat mint építkezéseken a melósoknak és annyi, ott szagolhatod a tömegszálláson a többiek lábát. Akkor már jobb a fülkében, ott minden kézre áll.
A nyugati sofőr meg kapja be, 3000 ezer euróért sem akarja azt csinálni amit mi, csak nyavalyog. Nálunk (külföldi cég) van olyan albán - makedón sofőr aki fél évig sem száll ki a kocsiból, de ez az ő döntése. Ez egy ilyen szakma, senkit nem kényszerítenek rá, hogy elvállalja. Nincs sofőr egész Európában, a németeknél már filippínó sofőrök is vannak, találkoztam ilyennel.
Nos, a kérdés óta eltelt egy kis idő, azóta a friccek is bevezették ezt a bölcs szabályt.
Szóval egy kis update: semmi nem változott, mi dolgozunk, csak kicsit több lett a számolgatás, agyalás. Kicsit megint nehezült az életünk. Aztán csodálkoznak, hogy nincs ember. Napi 85 - 90 eurót keresek nettó, és nincs ember, 300 euró prémiumot kapok, ha idehozok egy havert.
Vannak partner cégek, tartálymosók (én élelmiszer tartállyal járok) ahová be tudunk állni hétvégére, van ahol van bérelt helyünk is. Így cégen belül, kisebb az esély egy kontrollra. Nem ütöm be a végző országot a tachográfon, aztán bizonyítsa be utólag, hol voltam.
Eddig nem volt gond, és ahogy járom az utakat, azt látom ugyanúgy állnak minden parkolóban egymás hegyén - hétén a kocsik hétvégén.
Egy kicsit kellemetlenkednek, egyet - egyet megbüntetnek, aztán annyi.
Mindenki tudja, hogy ez nem betartható szabály, ennyi hotel férőhely nincs és a többi dolog, amit már korábban soroltam.
Ha ezt elkezdenénk betartani, valóságos paradicsom lenne a bűnbandák számára, kiváló préda a sok szabadon hagyott kamion.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!