Miért nem vezetnek be, építenek ki az útdíjjal kapcsolatban egy ilyen rendszert? Tovább.
Kamerák rögzítenék(persze a rendszámot),a belépés helyét,időpontját,egyéb adatokat,majd a valamikori kilépésnél ugyanígy mindent.
A rendszer kiszámolná egy pillanat alatt az adott kocsi fizetős úton való megtett km-ét,és aszerint jönne hagyományos havi csekk a tulaj lakcímére,vagy a kért címre.
Nem lenne ez a megyénkénti variálás,meg ilyenek...
Nem lenne ez az igazságtalanság,hogy pl. 1-2 km másik megyében történő közlekedés miatt ki kell fizetni a havi,meg évi egész díjat.
Kicsit hülye hasonlat,de az a lényege,hogy annyi szelet kenyeret fizetek ki,aminnyit megeszem,ne kötelezzenek 2 kg kenyér kifizetésére,amikor csak 2 szeletet ettem meg.
Az útdíjrendszer átalakításának oka az volt, hogy a költségvetésben valahol lyuk keletkezett, amit igen sürgősen be kellett tömni. A megoldás: emeljünk az útdíjon!
Az általad felvázolt használattal arányos megoldás lenne a legjobb, már vagy 15 éve rendszeresen felmerül, hogy ilyet kellene kiépíteni. Csak ez nem megy egyik pillanatról a másikra, előtte sok pénzt kell elkölteni a kamerákra és az informatikai háttérre.
A most bevezetett megoldás viszont egyszerű: előre fizet a paraszt jó sokat, jön befelé a pénz, mint az állat, túl sok fejlesztést pedig nem igényel, mert a jelenlegi, nehézkes és értelmetlen rendszerbe illeszthetőek a megyei bérletek is. Pénzbehajtás esetén pedig ez a lényeg: jöjjön be a biztos bevétel, lehetőleg gyorsan. Nem véletlen, hogy semmiféle előzetes számítás vagy kutatás sem előzte meg az egyébként rohamtempójú bevezetést.
Kedves 3-as!
Abszolút nem rugózom(unk) az útdíjon,csak úgy kérdeztem erről a lehetőségről.
3-as:európa nyugatabbik felén sehol sem kell alsóbbrendű út használatáért fizetni személyautóval közlekedve.
Géza tavaly még eldönthette hogy ingyenes úton menjen-e,ma már ez körülményes mert kerülgetnie kell elkerülő utakat meg az M0-ást.
másik példa: hosszú évekig kb.napi 3000 Ft-ért járkáltak a kamionok keresztül az országon.most ugyanez sacc/kb. 30000Ft.de az államnak még ez sem elég ezért fizetésre kényszeríti a személyautókat is.és nem kapunk plusz szolgáltatást.az utak előre sózása itthon ismeretlen fogalom.ha lejegesedett út miatt halálos baleset történik akkor elintézik annyival hogy nem az út-és a látási viszonyoknak megfelelően vezetett a sofőr.az üzemanyag itthon drágább mint nyugaton.az utak állapota katasztrófális.nem sorolom tovább.
Egyszerű a dolog. Szerinted mennyibe kerülne egy ilyen infrastruktúra kiépítése? Csak gondolj bele, felhajtónként 4 portálhíd és 4 kamerarendszer, fizetős szakaszok kezdetén végén szintén. Olyan összegbe kerülne amit az életben nem fizet meg a magyar autós, mert olyan km díj lenne, hogy azon sírnál. Arról nem is beszélve, hogy a mai napig a benzinkutak nagy részén nem lehet megvenni az új matricákat. Szerinted ilyen dilletantizmus mellett tudnának működtetni, egy ilyen komoly infrastruktúrát?
Halkan jegyzem meg, a többség igencsak jól járt ezzel a megyei matricával, akik rendszeresen pályáznak sokat spórolnak. Persze az új fizetős szakaszok baromság, de a matrica elég jó ötlet
Utolsó: A rendszer már ki van építve, a teherautók ma is a megtett úttal arányosan fizetnek.
3-as: Nem kell mindent elhinni Nulladik Viktornak. Ő ugyanis elmagyarázta, hogy ami tavaly 0 Ft-be került és ma 5000 Ft-ba kerül, az tulajdonképpen olcsóbb lett. Mi a fåsz?
De azt is elmagyarázták a kollégái, hogy ha van egy ingyenes meg egy fizetőssé tett, egymással párhuzamos útszakasz, akkor sem lesz forgalomnövekedés az ingyenes útszakaszon a másik út fizetőssé tétele után. Ez persze nyilván nem igaz, hiszen lesz, akinek megéri inkább fizetni a gyorsabb eljutás érdekében, más meg inkább felkel 15 perccel hamarabb és igenis többletforgalomként fog megjelenni az ingyenes szakaszon.
Szóval hármaska, javaslom, kicsit gondold végig még egyszer, mekkora igazsága van ebben a történetben az ormánynak. Én mindenesetre elmegyek tüntetni, mert engem kůrvára megszívattak: megnőtt az utcánk forgalma.
A 8as vagyok megint. A teherautók a fedélzeti egységük érzékelése alapján fizetnek, nem pedig kamerarendszer és rendszám alapján egészen. De gondolom az sem ésszerű elvárás, hogy minden személyautóba szereljenek egy GPS-t, saját költségre. Mert igen, 50.000 Ft körüli áron vettük...
Az ötlet egyébként nem lenne hülyeség, de milliós darabszámban emelkedne a kezelendő járművek száma... Ami nem éppen kivitelezhető csak úgy, mint a többség gondolja.
Persze az lenne az igazi valóban, ha mindenki a tényleges használatért fizetne. De egyelőre utópia a dolog. Legalábbis ilyen keretek között az.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!