Miért kell többszörösen fizetni az autósoknak?
A megyei és autópálya matricára és egyebekre gondoltam.
Valamikor az Amerikából hazalátogató rokonom ütközött fel ezen. Elmondta hogy náluk van az üzemanyagon útadó és csóklom. Abból az útadóból van kifizetve minden ilyen sorbanállásos túlkomplikációs marhaság ami idehaza van. Arról nem is beszélve hogy még így is olcsóbb náluk az üzemanyag.
Ülj buszra, vonatra, tömegközlekedésre rögtön megspórolod ezt a költséget.
(Tudom egy zsákfaluban laksz, ahová naponta kétszer jár a busz, így tudnál dolgozni menni.)
Nem új dolog hogy mindig kitalálnak valami baromságot hogy még több pénzt tudjanak beszedni.
Ha kevesebben autóznának a díjak, adók miatt akkor meg az amúgy se olcsó tömegközlekedés lenne még drágább.
Egyébként Amerikában nem minden államban ugyan olyanok a törvények.
Lehet hogy egy másik államban már fizetsz ilyenekért.
Pl Floridában nincs műszaki vizsga, Newyork államban meg van. Floridában elég ha az autódon csak hátul van rendszám
Az autósok mindig is jó fejőstehenek voltak és lesznek, az illetékesek valószínűleg így vélekednek. Hiszen ők nem annyira tudnak trükközni, tőlük a legkönnyebb beszedni maradéktalanul ezeket az adókat.
A legrosszabb a bizonytalanság, mert az emberek ma már úgy érzik, hogy bármikor bármit megadóztathatnak.
Eddig úgy voltam vele, hogy Magyarországon kell kitartani, mondhatni lokálpatrióta voltam. De már én is gondolkozom azon, hogy itthagyom örökre az országot és egy olyan helyre megyek, ahol nagyobb a biztonság ebből a szempontból. Talán az a baj velem, hogy nem a fociért rajongok, hanem az autósportokért, az autózásért (és nem versenypályák épülnek, hanem...). Na hagyjuk inkább...
Mert az autóhasnálathoz nem csak a járműre van szükség, hanem egyéb feltételei is vannak (megfelelő infrastruktúra, szolgáltatások,stb.), amelyeknek megvan a maguk költsége. Nyilván ezeket valakinek ki kell fizetnie...
Ha összeszámoljuk az autóközlekedés valòs költségeit az externális kiadásokkal együtt, akkor még így is a töredéke jön be a különböző díjakból, a többit a kötségvetésből kell fedezni. Az USA megteheti, hogy ott az autóhasználòktól közvetlenül kevesebb hozzájárulást szedjen be, ez Magyarországon az autósok száma illetve a kiadások miatt nem járható út,.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!