Csigavérnek helyileg hol van a rutinpályája? Vagy hova kell majd menni vezetni?
B kategória?
Miután a rutinvizsgát összevonták a forgalmi vizsgával, sok oktató nem is rutinpályán kezdi a tanítást, azonnal közúton kezdi a gyakorlást a tanuló.
Nem belvárosi, forgalmas utakra kell gondolni, ismernek olyan helyeket, ahol alig van forgalom, de azért vannak közlekedők, a tanuló kezdetektől fogva érzékeli, hogy nem egyedül van az úton...
Ezzel a módszerrel dolgozó oktatóknál más a tanrend, mint a rutinpályázóknál, forgalomban az autókezelés, egyenesen haladás, jobbra kanyar, balra kanyar magtanulása után egyre összetettebb forgalmi helyzetekbe mennek a tanulóval, parkolásokat általában csak a tanmenet utolsó harmadában tanítják olyan helyeken, ahol vizsgáznak is (a tanulónak kell felismerni a parkolásra alkalmas helyeket).
Igen, B kategória.
Értem szóval akkor majd a muki fogja eldönteni, hogy hova kell menni vezetni. Amúgy konkrétan miből áll egy óra gyakorlás, vezetés? Olvastam olyat, hogy van egy kis elmélet, magyaráz valamit majd vezetés, megint elmélet, stb.?
Hát alapból elmélet (KRESZ) nélkül autó közelébe nem engednek.
Ha arra gondolsz, akkor igen, általában mindig ad tanácsokat, hogy pl. hátramenetben parkolásnál előbb told be a seggét, aztán ráfordítod az elejét, stb.
Én Kispesten vezettem, szerintem az egyik legideálisabb hely. Amúgy is születésem óta itt élek, szóval mint kb. a tenyerem, úgy ismerem a kerületet. Meg vannak itt kis utcák a kertvárosi vagy Wekerlei részen, forgalmas főutak (Ady-Üllői), lakótelepi kerengő, esetleg gyorsforgalmi (Nagykőrősi, gyorsforgalmi) stb. Valamint a rutinpálya is itt található Kispesten.
Hát tőlem megkérdezték hogy merre, de szerencsére az oktatóm nagyon jófej volt, és mondta hogy nagyon jól vezetek. Szóval mentünk a körúton is csúcsforgalomban, meg belvárosi vezetés, minden egyéb.
Sok szerencsét!
Sikeres elméleti (Kresz) vizsga után, a kiválasztott oktatóval egyeztetve megkezdheted a forgalmi vizsgára készülést, a vezetés tanulását.
Általában van egy megbeszélt találkozási pont, időpont.
Ha ez egy forgalmas helyszín, néhányszor lehetséges, hogy az oktató visz ki onnan egy csöndesebb helyre, de később már a tanuló vezet a találkozási ponttól - félni nem kell, azért van ott az oktató, hogy segítsen (van előtte pedál, mg tudja fogni a kormányt, és kivisz a szorult helyzetből, ha úgy adódik)
Első lecke a járműkezelési alapok megtanulása, függetlenül attól, hogy rutinpályán, vagy közúton történik.
Van akinél ez gyorsan megy, másoknál lassabban, az oktató ezt érzékeli, és eldönti, hogy az adott tanulóval milyen helyzetekbe lehet bemenni.
Fokozatosan jönnek az egyre összetettebb feladatok, ahogy a tanuló fejlődik, egyre forgalmasabb helyekre viszi (közben persze múlnak az órák, napok, hetek)
Amikor valamilyen célfeladat gyakorlása kezdődik, előtte átbeszéli a tanulóval az elméleti részt, sőt összetettebb manővereknél lehet külön bontva tanít... példa erre a megfordulás, amikor először csak a technikai résszel terheli a tanulót (meg tud-e fordulni, és hogyan) a szabályokkal majd csak az alaptechnika begyakorlása után (szabályosan szabad-e itt megfordulni) bonyolítja a feladatsort.
Ehhez természetesen megfelelő helyszínt választ, a megfordulás gyakorlását nem négysávos úton, csúcsforgalomban kezdi gyakoroltatni, a technikai részét kis forgalmú, csöndes utakon mutatja meg, ahol az esetleges szabálysértéssel senkit nem zavar, veszélyeztet a tanuló ( példa: hopp itt egy kereszteződés, a tanuló szépen megfordul, nem jött senki, az oktató nem avatkozik közbe, de a megfordulás után adagolja a következő leckét - kötelező haladási irány tábla volt a kereszteződés előtt, itt bizony nem szabad megfordulni, vizsgán ez bukta! Akkor miért nem avatkozott be? Mert üres volt az egész utca, a tanuló meg könnyebben megjegyzi, mit nem szabad, ha egyszer már belefutott a hibába.)
Egy óra, hasonlóan, mint az iskolában 45-50 perc, ebben benne van a beszélgetős rész is, ezért a legtöbb oktató "kétórázik" így már a vezetési idő sem lehanyagolandó egy-egy alkalommal.
Egyénfüggő ki mennyire bírja a terhelést, elvileg lehet két óránál többet is vezetni, de a tanulók többségének az megterhelő, kifáradtan sokkal több a hiba, a hibától ideges lesz, az idegesség miatt ismét hibázik...
Hogy a kérdésre is válaszoljunk:
a Soroksári úton a Tescoval majdnem szemben, a hív "túloldalán".
Anno én is pont ott kezdtem. Nincs rutinpálya, nekem egy zsákutcában tanította meg az a tetű oktató az alapokat...
Hogy mire számíthatsz?
Az oktató előre elkéri a 10 óra árát, majd lyukat beszél a hasadba, a 2x45 perces vezetési időből 25 percet kávészünettel és ügyintézéssel fog tölteni. A pedálokat nem te fogod nyomkodni, hanem az oktató, nem nagyon hagy vezetni - én kipróbáltam, kb. 5 percig nem vette észre magát a roh@dék... Ha szólsz az irodában, hogy baj van az oktatóval, közlik, hogy te beszéld meg vele, ő persze vérig sértődik és kikéri magának...
Inkább válts sulit, amíg még nem késő!.. A drágább nem biztos, hogy drágább, csak annak tűnik. Normálisan, idegeskedés és bizalmatlanság nélkül megtanulni vezetni, biztos alapokat szerezni egy rendes, korrekt oktatóval - szerintem megér plusz pár ezer Ft-ot...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!