Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hogy találhat ki valaki...

Hogy találhat ki valaki ekkora baromságot a Titanicról?

Figyelt kérdés

[link]


Az én véleményem erről a cikkről:


-Azért vontatták ugyanabba a gyárba, ahol a Titanic készült, mivel magát az Olympikot is ott építették.

-A Titanic akkor még nem ált készen.

-Az Olympic mértekben és teljesítményben megegyezett a Titanical, a Titanic azért indult később, mert az ő hajócsavarját kapta meg az Olympic, és a munkálatok eltolódtak.

-És ha a hajókat ki is cserélték volna, lett volna pár olyan munkás aki a cserét elárulja.

-Egy cég se süllyesztené el a saját hajóját, pláne akkor nem, ha a világ legnagyobb és legbiztonságosabb hajójának van kikiáltva.

-"A Titanic nem jéghegynek ütközött, hanem egy másik hajónak" És a több mint 700 ember, aki túlélte a balesetet, ezt miért nem mondta? Mindenki jéghegyeket mondott, tuti, hogy ha máshogy lett volna, akkor lett volna pár utas aki elmondja az igazat.

-A roncsban azért nem voltak maradványok, mert 90 év alatt egyrészt a tenger is és a halak is emésztik a testeket, vízbeesés és halál után a testek elsüllyednek, nem maradnak örökké felszínen.



2014. nov. 2. 18:19
 1/7 dirtboy ***** válasza:
95%

túl kipihent az agya,kezd belebolondulni a munka nélküliségébe aztán már mindenhol össze esküvéseket keres.

az is fura hogy amiket el mond azt honnan szedte és másnak eddig hogy nem tűnt fel?

ő több mint 100év elteltével monitor elől okos.

2014. nov. 2. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim válasza:

A te véleményedet megelőzte bárminemű tájékozódás a témával kapcsolatban? Elolvastál már könyveket a katasztrófáról?

Sok részletet nem tartalmaz a cikk, ami választ adhat az általad leírt bizonytalanságokra.

Inkább nem megyek bele a részletekbe, mert teljesen felesleges.

Ha konkrét kérdésed merül fel, azt írd le, na pedig úgy alkoss véleményt, hogy nem látsz a dolgok mögé.

2014. nov. 4. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim válasza:
88%

Tudod az internet tele van baromságokkal......

Tudod INTERNET!!!!!!!!!!!!

2014. nov. 4. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim válasza:
84%

Hello. Papp Zoltán vagyok. NA akkor lássuk:


A két hajót ugyan ott építették.

- Ez igaz. csakhogy az Olympic balesetekor a Titanic próbaútja már ki volt tűzve. Biztos meg tudod mondani mikor is volt az?

Úgy gondolod, hogy egy hajócsavar legyártása majd fél évig tart? Lehet, ám érdekes módon a Titanic roncsát a hajócsavaron megtalálható 401 -es szám alapján azonosították melyet, te is mondtad, átszereltek az Olympic-ra.

A munkások el is árulták a dolgot, hiszen bizonyíthatóan kevesen váltottak jegyet a Titanic első útjára, sőt 55 fő törölte a helyfoglalását és a legénység 22 tagja sem ment el az első útra. HA utána nézel megtudod, hogy az utok egyharmada nem is a Titanic-al akart átkelni az Óceánon csak a bányászok sztrájkja miatt átirányították őket. De ezt te biztosan eddig is tudtad.... gondolom. ( irónia)

A hajó elsüllyesztése sokkal gazdaságosabb mint a javítása, hiszen nem tudja már kiszolgálni azt az időt amire tervezték és nem hozza be a hasznot amit vártak tőle. Javíttatni is kell és az utasok is perelnek a késés és a sokk miatt. HAt hét javítási idő alatt a társaság majd 4 000 000 dollár bevételtől esett el és a hajó ekkor még nem termelt tiszta hasznot.

A jéghegyes állításod a legjobb. Hányan is látták az állítólagos jéghegyet? Látta a két őrszem, az első tiszt, a kormányos, talán négy öt ember a fedélzeten, és egy őrszem aki a hátsó hídon úgy látta mintha egy hajó vitorlája húzott volna el a hajó mellett. Aztán arra gondolt az a valami csakis egy jéghegy lehetett, mert mit is keresne itt egy másik hajó. talán 10 12 ember vallotta azt, hogy látták a jéghegyet. Alig többen érezték az ütközés erejét és hatolták a hangokat. De tudd meg, a legtöbb utasnak csak az tűnt fel, hogy a hajó meg állt.

2014. nov. 5. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim válasza:
80%

Persze van egy olyan történet, miszerint az utasok fociztak a jéghegy darabjaival, de gondolom tisztában vagy vele, hogy a hajóstársaság lefizette a fontosabb szemtanukat, hogy hallgassák el a tragédia és az ütközés bizonyos részleteit. Éppen ezért a Titanichoz köthető a világ egyik legnagyobb átverése. Ugyan is 1985 ig a világ abban a hitben élt, hogy a Titanic nem tőrt ketté. A tárgyalásokon a fontos tanuk hazudtak, azokat akik pedig elmondták, hogy látták amint a hajó kettétörik, nem vették komolyan, leugatták őket. Felteheted a kérdést, ha eddig nem tetted. Miért akarta eltitkolni a társaság a tényt, hogy a hajó kettéroppant? NA meg tudod mondani?

Kérlek, a roncsban nincsenek emberi maradványok, hiszen hogyan is lehetne, ugye? Ennyi idő után. De te is beszélgettél már Elter Tamás úrral, tudod aki majdnem lejutott a Titanichoz és biológus. Ugyanis a Titanic körül emberi maradványok nyomaira bukkantak, vagyis a testek által lenyomatként megőrzött ruhákra szemüvegekre, aranyfogra...stb. Amik azt mutatják, hogy ott egy emberi test volt. Ám érdekes módon kevesebb mint húszat találtak. Te is úgy tudod, hogy a Titanic majd ezer emberrel a fedélzetén süllyedt el? Én azt olvastam mindenhol. Akkor nem kellett volna kicsit több nyomra bukkanni.

Természetesen nem akarlak ki oktatni, de te támadtál. Kérdésed hangvételéből kiderül, hogy én egy idióta vagyok és te tudod az igazat mert olvastál és láttál. De a bökkenő az, hogy nem gondolkodtál el azon, hogy valóban így volt e. NA lássuk. Én 27 kérdésre keresek választ. HA esetleg te jobban tudod, segíthetnél:

1 Miért szólt bele a Britt állam a White Star és a Cunard harcába?

2 Miért nem duplázták meg a jéghegyfigyelő őrök számát legalább éjszakára.

3 Miért négy nappal az indulás utánra tűzték ki a mentőcsónak gyakorlatot?

4 Hogy lehet az, hogy a hajó hátsó részén alig 20 perc alatt le engedték a csónakokat, míg az elsőknél ugyan erre két és fél óra sem volt elég?

5 Miért próbálták kikerülni a jéghegyet, amikor ezt a hajózási szabályok szigorúan tiltották?

6 Miért nem az eleve előkészített vészmentő csónakot eresztették le először. ( Bocs lehet hogy nem tudod mi az a vész mentőcsónak, bocsi)

7 Miért állította a legénység, hogy nincs vészjelző rakéta, és hogy a fehérek elfogytak amikor 2005 -ben egy egész láda rakétát találtak a roncsmezőben. ÉS volt benne vörös.

Most egyelőre ennyi. Ha van kedved beszélgetni a témáról, nem bújtam el, a facebookon is fenn vagyok, nyugodtan keress meg. Hidd el, én is szeretném ha a Titanic balesete, egy szerencsétlen véletlen műve lenne. De sajnos nem úgy néz ki, mivel ha hiszed ha nem mind a mai napig nem tudják biztosan milyen sérülés is okozta a TItanic vesztét. Persze néha mondanak olyat, hogy megvizsgálták ultrahangal, meg mindenféle kütyüvel, de még CAmeron sem tudja, mert nem látta. A hajó azon része csúnyán összetört és több méter mély iszaprétegben van.

Üdv: PZ Bocs a hibákért, fáradt vagyok.

2014. nov. 5. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim válasza:
86%
Nos a téma engem is kis gyerek korom óta foglalkoztat, és sok könyvet olvastam, dokumentum filmeket néztem stb. stb. Viszont tisztelt PZ! Sok kérdése egyre inkább az összeesküvés elméletek felé tolódik el. Érdekes kérdés ez a kettétört nem tört ketté dolog is? Most a natgeon. a Virtuális Titanic-kal azt fejtegetik, hogy mégis a víz alatt tört ketté. Nos akkor itt én is feltenném a kérdést, miért állították volna szemtanúk, hogy a hajó kettétört, ha az csak később történne meg. Gondolom nem állnának neki búvárkodni! Ami a hajócserét illeti, annyira nem volt nagy az Olympic sérülése, hogy erre okuk legyen. Persze kár-kár. De mennyibe is kerül 1 hajó megépítése, nem beszélve arról, hogy akkor, ha már számoknál tartunk épült egy 3. hajó is... A megjavítási költségeken kívül a Titanicot át kell építeni Olympicra és fordítva. Nem két fillér! Másrészt mi van, ha nem sikerül a jégheggyel elsüllyedést okozó sérülést okozni? Azt hiszem elég profin kéne nekivezetni egy hajót a jéghegynek, hogy ilyen kárt okozzon szándékosan... Nem ártana gyakorolni is, mert mi van ha nem sikerül elsőre! Amúgy meg néhány kérdésre nem túl nehéz a válasz. A csónak ügy: eleinte a csónakokat kevés emberrel engedték le, és még nem tört ki a pánik sem. Mivel a hajó előre süllyed ezért célszerű a hátsókat hamarabb leengedni, mert ahogy emelkedik ki a vízből egyre magasabbról kéne leengedni őket nagyobb és nehezebb erőfeszítéssel. Mire az elsőket elkezdték leengedni, már közel volt a víz és nagy volt a tumultus és a pánik. Ezekbe pedig már volt utas létszám is, szóval nem lehetett egyszerű feladat! Sok technikai kérdés olyan hibákra utal, mint a miért nem volt több őrszem meg stb. Nos a szabályok bár akkor is szigorúak voltak, de nem eléggé. Vegyük a csónak kérdést amit tudunk, hogy elavult szabályzat volt. Ugyanez igaz az őrszemekre is. Egy 60000-tonnás hajóra sem kellett több, mint egy 20000-tonnásra. Másrészt itt is a spórolás -valamin kellett! A rakéta kérdés? Érdekes mert rakétákat lőttek ám ki a hajóról. A filmben meg hibáztak ugyanis több különböző színűt lőttek föl. Na most, ha én az óceánon akármilyen színű rakétázást látnék akármilyen hajóról akkor legalább rádióznék nem? Hogy mi a ...-ot csináltok? Főleg 1912-ben... Ha megnézünk egy légikatasztrófás részt. Abban is bebizonyosodik, hogy a katasztrófák nem 1 ok miatt következnek be. Hanem hibák sorozata. Az akkori szabályokban bizony volt ám rengeteg. Na meg a betartatással is, ezért ennek így is kellett történnie. Tetszenek a makettjei kedves PZ. Meg a szenvedélye ezzel a témával kapcsolatban. Meg az, hogy cikk, és tv riport is lett belőle, az manapság nem semmi. Csodálkoztam is, hogy ezt sikerült elérnie? Mivel ezen vélemények a legtöbb Titanicos könyvben is bele lettek írva. Mint összeesküvés elméletek. Talán a magyar sajtóban nem volt túl nagy visszhangja a dolognak, de önnek hála ez már a múlt. Nem bírálni akarom, az álláspontját a témával kapcsolatban, csak én nem értek eggyet. Üdv. NGY!
2015. máj. 4. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Az Olympic sülyledt el konteót pont azóta lehet cáfolni biztosra mióta megvan a roncs. Minden felhozott tárgyon a 401-es azonosító volt, ami a Titanicé volt, Olmypicé 400. Mindenhol biztos nem cserélték ki, mert egyrészt sokbe kerül idő és pénz feleslegesen, márészt 1985-ben biztos nem gondolt senki arra, hogy ha több km mélyre az óceán fenekére süllyesztenek egy hajót azt valaha bárki is viszontlátja. Akkor meg minek?


Nem jéghegnyke ütközött hanem másik hajónak. Említik pl. a Samsont ami ott lehetett illegális halászaton. De olyan ütközés nincs, ahol egy nagyon nagy hajó nekimegy egy jóval kisebbnek és a kisebbnek semmi baja se lesz, legalábbis úszóképes marad és a kikötőbe is vissza tud menni gond nélkül, másrészt a jóval nagyobb hajó végzetesen megsérül. Biztos nem ez történt.


Azt meg, hogy nem tudták kettétört-e vagy sem? Miután kialudt a világítás a hajón korom sötét volt a holdtalan éjszakán, semmit sem lehetett látni, nem csoda ha mindneki másképp emlékezetett.

Ne feledjük Lowe is alig talált embereket, mikor visszamentek menteni, a sikolyok irányába evezve is csak pár méterről vette észre a túlélőket elemlámpával világítva.


Mentőcsónak szabály is elavilt volt, de nem teljesen. Nem az volt a fő oka a katasztrófának. Se előtte se utána nem történt olyan hajótörés, ahol minden utast mentőcsónakokkal mentettek meg, valójában a csónakok nem arra valók voltak és ma sem arra valók, hogy ha süllyed a hajó, mindenki abba üljön, a csónakok csak az átszállást segítik, egyik hajóról a másikba. 1912-ben is így volt, ezért voltak hajózási útvonalak, amiken a hajók jártak, és ezért terjedt e la dupla fenék meg a vízzáró rekesz, az utasokat más hajók fogják kimenteni. 1912 óta mióta kötelező mindenkinek csónak rengeteg hajótörés volt, ahol nem segített volna az elég csónak, csak több csónak süllyedt el a hajóval együtt. Csak pár emlékezetből

1915 Lusitania kb. 20 perc alatt süllyedt el, alig pár csónak leengedésére volt idő

1956 andrea Doria, nekiment egy hadihajó oldalról emiatt szinte azonnal erősen megdőlt a csónakok felét nem lehetett használni. 11 óra alattsüllyedt el, ha nincsenek a közelben hajók az utasok felének nem maradt volna csónak.

1994???) Estonia. Percek alatt elsüllyedt a csónakok annyit értek mintha a bolt polcán lettek volna.


Már akkor is külön rendelkezett a szabályzat, hogy kevesebb csónak is elég ha van a hajón rádió és dupla fenekű. Dupla fenék külön rekeszekkel = nem süllyed el vagy ha mégis az napokig tart, tehát van idő menteni.

Van rádió = tud segítséget kérni


Titanic eleve lassan és egyenletesen süllyedt és nme dőlt szinte egyáltalán oldalra, ez nagyon ritka eset, és igen ha van elég csónak többet nem tudtak volna leengedni. A felkészületlenség volt a nagy baj, miért csak fél órával később kértek segítséget? 23:40-kor ütköztek éjfélkor telt le a Californian rádiósának a szolgálata. Ha csak annyit mondanak éjfél leőtt, hogy helyzet van fiúk/lányok, jéghegynek ütköztünk lehet, hogy mentésre lesz szükség akkor nem kapcsolta volna le a Californian rádiósa és a Carpathia is előbb tudott volna indulni.

Több mint 1 órába telt mire az első csónakot leengedték ill. eljutottak oda, hogy a csónakokba utasokat szállítsanak. Enniy idő alatt a Britannic már elsüllyedt, és pl. a Lusitania is már 3x elsüllyedt volna. Ráadásul Lightoller nem engedett férfiakat beszállni, így az első csónakok mivel sokan nem akartak beszállni mert még nem látszott mekkora a baj, szinte üresen mentek, a másik oldalt meg ha nők és gyerekek már nem voltak, akik be akartak szállni, de férfi akadt aki igen engedték ameddig volt hely a csónakban.

2023. aug. 28. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!