A sofőrkártyát ki lehet venni a tachográfból amikor pihenőidőn vagyok?
Nem világos az, hogy a vezetéssel kapcsolatos adatok, hogy és hova kerülnek rögzítésre és az ellenőrzéskor honnan veszik le a múltbeli adatokat.
Ha például a pihenő idő alatt, ami 9, 11 óra vagy több is lehet, nyilván ez időre nem hagyok a kocsiba semmit, hanem elviszem magammal a kártyát a pihenésre. Ha a készülék tárolja az adatokat és nem a kártya, akkor beülhetek egy másik kocsiba és mehetek azzal a pihenés alatt? Vagy ha a kártya tárolja, akkor hogy kerül rá az az adat, amikor kivettem a kártyát és pihentem?
A kártya is, és a tachograph is rögzíti az adatokat. A kártyát 28 naponként le kell olvasni, mert elkezdi a régi adatokat törölni, és felülírja az újakkal. (konkrétan adatmennyiséget tárol a kártya, nem napokat. De 28 napot biztosan tud tárolni.)
Kiveheted a kártyát, de ha másik tachographos kocsit vezetsz, akkor az egy ellenőrzéskor kiderül.
De azt is lehet, hogy reggel, amikor visszateszed, akkor kiegészíted az adatokat a tachon, magyarul visszaírod pihenőnek.
Útszéli ellenőrzéskor csak az elmúlt 28 napodat ellenőrzik, telephely ellenőrzéskor nézhet az NKH régebbi adatokat. Ugyanis minden letöltést(kártya, tacho) a cégnek tárolnia kell nem tudom mennyi ideig.
" Ha a készülék tárolja az adatokat és nem a kártya, akkor beülhetek egy másik kocsiba és mehetek azzal a pihenés alatt?"
Az előző kérdéseknél már tisztáztuk mennyi lehet a napi munkád, vezetésed stb. Ha ezek ideje elfogy és pihenőt kell tartanod, akkor miért akarsz másik autóba ülni? Nincs elég árokba borult meg szalagkorláton keresztül vágtató kamion, kell még egy, igaz?
Az 561/2006-os EK rendelet nem azt szabályozza mennyi értékelhető adat lehet a kártyádon, hanem hogy mennyit vezethetsz/dolgozhatsz!!
"""""""""""" Ha ezek ideje elfogy és pihenőt kell tartanod, akkor miért akarsz másik autóba ülni? """"""""""""
nem akarok, csak meg akarom érteni és ezért tettem fel így a kérdést, sőt nekem elég lenne ennek az időnek a fele is és fele fizetéssel, bőven, nem akarok megszakadni és a fizetés se kell olyan sok.
amúgy jobb ha megérti minden a sofőr a rendszer lényegét és nem automatikusan tartja be a szabályozást, hogy büntetés fenyegetésére tartja be azokat
köszönöm egyébként a válaszaidat.
egyébként se vezetek még sofőrként, régebben nyomtam 1 évet kamionon, most szerzem meg a GKI kártyát és akkor se akarok vezetni, csak biztonsági munkatartaléknak szánom, rosszabb időkre, ha a jelenlegi munkám megszűnik
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!