Van hazánkban olyan 2 vágányú vasútvonal ami még nincs villamosítva?
A 81-es vonal valaha kétvágányos volt. (Északi fővonal: Pest-Hatvan-Losonc-Zólyom-Ruttka-Zsolna-Csaca-Bohumín) Ennek ma már csak maradványai vannak itt-ott. Pl. Szurdokpüspöki mellett is van 1-2 km másodvágány. (Az sem úgy néz ki, mint egy szokványos állomás.) Szlovákiában több kétvágányos villamosítatlan szakasza is van ugyanennek a vonalnak.
Hogy a magyar dupla szakaszokat jelenleg párhuzamos iparvágánynak, vagy hosszabb állomási kitérőnek tekintjük ez csak hozzáállás kérdése, eredetileg az tényleg kétvágányos vonal akar lenni.
Ahoj!
Kétvágányú dízeles vonalszakaszokat itt találsz:
Hatvan - Selyp (ténylegesen kétvágányú, dízel)
Hékéd - Szentes (két vonal fut be egymás mellett Szentesre, van, hogy párhuzamosan jönnek a vonatok is rajta)
Balassagyarmat előtt az aszódi és a losonci vonal jön egymás mellett, de itt nem nagyon szokott párhuzamos vonatközlekedés lenni mostanság.
Klasszikus pedig a Rákosrendező-Angyalföld, ami a várható villamosításig bizony dízeles, kétvágányú szakasz marad, sőt az újonnan épülő esztergomi vonalon is dízeles, kétvágányú üzemmel fogják felvenni a forgalmat a hírek szerint, akkor pedig a Szentendrei út - Pilisvörösvár és a Piliscsaba - Leányvár szakasz is ide fog sorolódni.
Remélem tudtam valamennyit segíteni, ami nagyon szép és látványos is egyben az a Hékéd-Szentes közötti szakasz, tényleg lehet jó képeket csinálni, illetve a Hatvan-Selyp közötti. Teljesen kétvágányú dízel vasútvonal viszont már nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!