Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Ezek szerint tényleg igaz az...

Ezek szerint tényleg igaz az a mondás, hogy no ABS, no légzsák, no para?

Figyelt kérdés

[link]



a régi mercibe semmilyen elektronika nincs, mégis megvédte a sofőrjét, ezek szerint betudható hogy parasztvakítás az összes védelmi berendezés? (blokkolásgátló, légzsák(ok), esp, övfeszítő, stb), így is elég sokan halnak, meg erre itt egy 70-es években tervezett középkategóriás autó, és kiröhögi a mostani biztonságtechnikát.

A gyártóknak ezek helyett inkább továbbfejlesztett gyűrődőzónát kéne kialakítaniuk, nem?


2014. ápr. 16. 08:38
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

Tényleg igaz, legalábbis az ilyen speciális helyzetekben, balesetekben. Az ilyen kb. minden századik esetben fordul elő. Így ebből általánosítani ostobaság.


Tehát ha meg tudod oldani, hogy mindig ilyen speciális helyzetben történő balesetet szenvedj (ha már baleset részesévé válsz), akkor igen, jobb egy légzsák nélküli autó. De azt hiszem, abban Te is egyetértesz, hogy ennek kivitelezése gyakorlatilag lehetetlen.


Így marad a pakliban az, hogy minden századik balesetnél többet árt a légzsák, mint amennyit használ. De legalább a többi 99 balesetben hasznos és segítséget nyújt.

2014. ápr. 16. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
Ez egyetlen egyedi eset, ebből elég nagy ostobaság általánosítani... Ha jobban értenél a fizikához, láthatnád, érthetnéd, hogy a fölsorolt biztonsági kiegészítők finoman szólva nem haszontalanok... De különösen a megfelelő sebesség és az óvatos vezetés...
2014. máj. 7. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

1. ez nem középkategóriás autó hanem felsőközepes, ráadásul mercedes, ezt a kategóriát a mercedesnel ma (illetve már 20 éve) e-klasse-nek hívják...


2. benne van a cikkben is, de amúgy is köztudott, hogy a mercedes mindig sokjat adott a biztonságra.


3. ez egy egyedi eset, a csak mo-n történő napi több tucat balesetből egynél pont így jött ki, másik 30-nál meg az öreg autó húzta a rövidebbet


4. ennek a mercinek a motorházteteje, vagy a kocsi eleje ha úgy tetszik nem olyan hatamas mint gondolod, mert az autók minden méretosztályban folyamatosan nőnek. Hogy értsd: egy új Vw polo nagyobb mint egy 3-as golf... ja és nézz meg egy mai e mercit, annak is szép hosszú eleje van, pláne egy batár s-klasse-nek (egyébként egy új C-osztályos merci már rég nagyobb mint ez a W115...)


5. nem egy másik videót találsz, ahol összehasonlítanak régi és új autókat, és ugye a köztudottan bitonságos volvo egy 20+ éves modellje is alul marad egy mai átlagosabb autóval szemben...


6. gyűrődőzónát, és passzív védelmet mind a mai napig is fejlesztenek, részben ez is az oka hogy folyamatosan nő egy adott kategóriűájú autó a modell újúlásának alkalmával (vastagabb ajtók, oldalmerevítések)


7. az abs, esp, és egyéb biztonsági elektronikáknak az ütközés előtt van szerepe, viszont nem csodatévő szerkezetek még a legfelső kategóriás autókban sem. de ha megtöortént a csattanás, ott már az abs-nek nincs szerepe, a légzsák és a normális biztonsági övek viszont rengeteget segítenek, ezen kár lenne vitatkozni (ha nem hiszed, próbáld ki, hogy a kispárnádba csapkodod a fejedet párszor, utána meg a téglafalba)


8. Hogy részben igazat adjak nekedis: Az igaz lehet, hogy az ennyi meg ennyi légzsák, meg egyéb csodaketyerék az extralistán az átlag tudatlannak eladhatóbbáű teszik az aautót, mintha az oldalmerevítésekről, vagy egyéb passzív biztonságtechnbikáról írnának oldalakat... és az is igaz, hogy megfigyelhető, hogy két kül. 5 csillagos töréstesztű autó között is lehet kül., ugyanis ezeket előre tudhaató szabványos ütközés próbáknak vetik alá, ellenben ha egy teljesen más jellegű ütközés történik, ami nem szerepel a teszten, akkor ott lehet különbség, olt is ilyen próba pl. az 5*-os megane és az 5*-os kategóriabeli volvo v50 mást mutatott egy nem szabványos ütközés során, és itt megmutatkozott hogy a volvo valóban többet foglalkozik a biztonsággal, és nem "csak" a szabvány euroncap tesztekre készítik fel a kocsit...

2015. febr. 6. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!