Ezek szerint tényleg igaz az a mondás, hogy no ABS, no légzsák, no para?
a régi mercibe semmilyen elektronika nincs, mégis megvédte a sofőrjét, ezek szerint betudható hogy parasztvakítás az összes védelmi berendezés? (blokkolásgátló, légzsák(ok), esp, övfeszítő, stb), így is elég sokan halnak, meg erre itt egy 70-es években tervezett középkategóriás autó, és kiröhögi a mostani biztonságtechnikát.
A gyártóknak ezek helyett inkább továbbfejlesztett gyűrődőzónát kéne kialakítaniuk, nem?
"Ezek szerint tényleg igaz az a mondás, hogy no ABS, no légzsák, no para?"
Hát, ha ugyanezt ki mered próbálni egy Lada 2105-ben vagy Skoda 105/120-ban, akkor lehet, hogy igaz. De én a helyedben nem tenném, mert nem szednek ki élve.
"A Mercedes annak idején élen járt a passzív biztonságtechnikai megoldások fejlesztésében"
Ez az egyik kulcsa a dolognak. A másik pedig, hogy az az autó frissen lehetett felújítva. Valószínűleg elvitték egy lelkiismeretes karosszériáshoz, aki megfelelő minőségben kijavított minden elemet amit a korábbi sérülések vagy az idő megkezdett.
Nézd meg a rendszámot, OT-s: valószínűleg valaki nagyon sok pénzt fektetett abba a kocsiba hogy olyan legyen amilyen.
"A gyártóknak ezek helyett inkább továbbfejlesztett gyűrődőzónát kéne kialakítaniuk, nem?"
Ez (is) történik. Vannak nagyon ügyes kis programok, pl. a PAM-CRASH, amivel mindent leszimulálnak aprólékosan, így próbálva ki a karosszéria merevségét és deformációját. Nem kell egyedileg legyártani mindent és tucatszám törni a kocsikat - egy kis átprogramozás és rögtön átszámolja a változtatással, pl. egy merevítést szolgáló bordával ellátva egy lemezt, vagy egy tartóelemet úgy áttervezve, hogy az adott helyen és irányban rogyjon meg.
A cégnél ahol dolgozom szinte folyamatosan keresnek ilyen (illetve akusztikai, meg szilárdsági-élettartami) szimulációkkal foglalkozó mérnököket.
De ettől egy ESP vagy ABS nem parasztvakítás, legalábbis ha próbáltad velük és nélkülük is a csúszós úton vezetést. Nem a poénból csúszkálást, hanem a sima, eseméyntelen eljutást A-ból B-be. Meg ugye a légzsákok vagy az öv/övfeszítő sem, azoknak is van létjogosultsága.
Jók ezek a fejlesztések HA müködnek. Sok segít elkerülni a balesetet, sok pedig javít a túlélési esélyeden. Persze egyes esetekben jobban járnál ha kirepülnél és a távolból néznéd ahogy konzervdoboz méretü lett az autód, de ez a ritkább.
Az ABS meg... jobb vészfékezést tesz lehetövé, de mi van ha nem jól müködik? Nekem nyáron normális fékezésnél képes volt visszarúgni mintha jégen mentem volna.
Ilyenkor elgondolkozom az új vészfékezös elektronikán. Mész a pályán nyugodt 140 környékén, valami elromlik benne, majd nyom egy satuféket. A mögötted jövö meg telibekap...
A mercedes nem középkategóriás autó volt, hanem luxus kategória. Egy polszkiban vagy régi skodában nem úszta volna meg ennyivel.
"A baleset egyetlen súlyos sérültje a Mercedesben ült..."
" A sofőr boka- és lábszártörést szenvedett, a balesetben további négyen sérültek meg."
Ajánlom ezt a videót: http://www.youtube.com/watch?v=fPF4fBGNK0U
"de mi van ha nem jól müködik?"
Ez a modern technika hátránya: ha valami csak a legkisebb jelét mutatja a nem megfelelő működésnek, akkor egyből fedélzeti vagy motordiagnosztika és várhatóan alkatrészcsere.
Ugye ennek nagyobb költsége van, mint a otthon a dobféket javítani - de cserébe többet is ad.
Én is túlzásnak érzem ami manapság megy, de errefelé tartunk.
A "no ABS, no airbag, no para" legfeljebb motoron lehet igaz. :)
sokan halnak, de ezek a van benne anyag autok nem hasonlithato 1 corsaval (youtube w140 vs. opel corsa) a kis makdaralokrol ne is beszeljunk.
persze h jok alt a fejlesztesek, a w126 mar zsakos, abs es pl, pedigi ott is van gyurodo zona :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!