Mit gondoltok a 4-es metró állomásairól?
Írjatok ezekről bármit. Például, hogy melyik állomás tetszik és melyik nem és miért. Mit gondoltok arról, hogy a 4-es metró állomásai nagyon különböznek a régi állomásoktól?
Az én válaszom: Nekem a Gellért téri metróállomás tetszik a legjobban. Az tényleg nagyon szép. Kár a többi állomásnak a fele üres beton -sehol egy mozaik, egy alkotás, ami széppé tenné a megállókat. Azt is sajnálom, hogy nem szovjet metrók közlekednek. Tudom, baromi öregek már azok, de rájuk is férhetett volna karbantartás, felújítás. De a magyar metrót is sínre rakhatták volna. A szovjet metró -hogy is mondjam- szimbolikus. Azt is sajnálom, hogy a megállók (meg az utcanevek) át lettek keresztelve. Nem tetszik, hogy a Köztársaság térből János Pál pápa tér lett. Nincs bajom a pápával, de szerintem nekünk, magyaroknak nincs közünk hozzá. Hallottam, hogy sokan még mindig a régi utcaneveket használják.
A megállók olyan hatalmasra lettek megtervezve, hogy úgy érzem magam, mintha nem is Mo.-on lennék, mert ez nagyon szokatlan. Hozzászoktam, hogy a régi megállók kicsik.
Kíváncsian várom a véleményeteket.
Nekem tetszik. Végre valami új, bár tény hogy 10 éve építik, és sok értelme nincs a vonalnak. Viszont a megállók gyönyörűen meg lettek csinálva. Bár én inkább az összes (főleg a 3-as vonal) teljes rekonstrukcióját és meghosszabbítását, valamint a ruszki rozsdaboglyák, és a régi földalatti szerelvények beolvasztását támogattam volna.
Lehet hogy az Ikarus buszok és az orosz metrókocsi hozzátartoznak Budapesthez, de nem lehet őket az idők végezetéig felújítgatni meg tartogatni. Mondjuk hétvégére pár járatot be lehetne rakni a restaurált vonatokból, egy kis retro feeling.:D
2-es, milyen uniós előírásra gondolsz?
Az állomások az építési technológia miatt lettek ekkorák. A legtöbb állomást ugyanis felülről építették, kezdve a résfalakkal, majd azok közül kitermelve a földet - ellentétben a bányászati módszerekkel, amelyek drágábbak, viszont nem okoznak a felszínen akkora felfordulást. Ez mérnökszakmai döntés volt, az unió nem ír elő olyat, hogy "egy metróállomás minimum x légköbméteres terű lehet". Ez nettó marhaság.
A metróban magyar léptékkel nézve sok az ötletes, kreatív és látványos megoldás és egy nagyon européer látványvilàgot hoz be az utóbbi évtizedek során (néhány kivétellel) alaposan beszürkült, posványosodott hazai építészetbe. Ezzel együtt persze van, ami nem tetszik, így például a látszóbetonnal soha nem fogok megbarátkozni. Az viszont zseniális, ahogyan újra feltalálták a mozaikot!
Nekem kifejezetten tetszik. Minden megállónál van valami érdekes, de talán a kedvencem nekem is a Gellért téri megálló.
A látszóbetonnal nekem spec. semmi gondom, annak is meg van a maga hangulata, és tényleg nem láttam még máshol ilyen megoldást (ami persze nem azt jelenti, hogy nincs is.)
Tetszenek a nagy terek, és kedvencem, hogy az irányokat narancs és kék fénnyel jelzik végig as peron hosszán. Nem kell nézelődni, hogy jó irányban szállok-e fel.
Nem nagyra lettek tervezve, csak nem pakolták vissza azt, amit egyébként is ki kellett volna ásni, és így igen tágas érzetet ad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!