Sikerült a KRESZ vizsgám "A" korlátlanból, hogyan tovább?
Ilyenkor kell valamilyen motoros ruházatot vásárolnom?
Hogyan működik most a rendszer?
6 éve vizsgáztam "B" kategóriából. Azóta milyen változások voltak?
"Sikerült a KRESZ vizsgám "A" korlátlanból, hogyan tovább?"
Gratula! Csacska gondolat, de szerintem lehet folytatni kellene a jogosítvánty megszerzést - pl forgalmi vizsga, de ez csak olyan buta gondolat részemtről...
"Ilyenkor kell valamilyen motoros ruházatot vásárolnom? "
Mert leraktad a kresz vizsgát? Minek? A bőrruha pl kifejzetten kényelmetlen utcai viseletre...Nyugodtan járhatsz-kelhetsz ugyanabban a gúnyában amiben eddig...
Ha esetleg kérdésed a gyakorlati vezetésre vonatkozott, akkor lehet nem árt egy zárt ruházat, bukó, kesztyű vétele, ha igazán motorozni akarsz később akkor értedemes "rendes" motoros ruházatot venni.
"Hogyan működik most a rendszer? "
Jól.Bármit is jelentsen a kérdésed.
"6 éve vizsgáztam "B" kategóriából. Azóta milyen változások voltak?"
A motornak még mindig két kereke van ( általában ) és még érvényesek rá a gravitáció törvényei. Volt azóta pár módosítás - még a kreszben is ( nem tudom fel tűnt e neked ). Egyébként most az A kategóriát még mindig motoron kell letenned.
Megint egy hülye javaslat, nem kérdezted meg ezeket a dolgokat abban az iskolában ahol a A kategóriás képzés volt?
Lehet fogom kérni tőlik írásban is :)
Egyébként olyasmi válaszra vártam volna, mint pl.:
Még le kell vezetned "x" órát rutin pályán, majd "x" órát forgalomból és utána lehet vizsgázni.
A továbbiak menetére lettem volna kíváncsi, de igazat megvallva lusta voltam és hamarkodottan tettem fel a kérdést.
Általában 26 óra körüli a kötelező órák száma. Ez iskolától függ és tőled is függ hogyan oszlik el a forgalmi / rutinpálya gyakorlatok között.
"A képzés folyamán kettő sikeres vizsgát kell tenned.
Az első, a motoros járműkezelési vizsga 3 részből áll:
rész: fizikai alkalmassági vizsga (csak „A” kat. esetén) 2004-ben a PÁV eltörlése után vezették be. Lényege, hogy egy meghatározott nyomvonalon kell tudni tolni azt a motort, amivel vizsgázol.
rész: műszaki, elméleti ismeretek. Ennek anyagát részletesen a gyakorlati oktatás keretében hallhatod.
rész: zárt pályán való motorozás. Ezt a gyakorlati oktatáson sajátíthatod el.
A második, a motoros forgalmi vizsga:
Ez esetben kb. 40 percet kell motorozni"
Forrás: [link] ( semmi közöm hozzájuk, első találatok volt a google-on )
Gyakorlati oktatásra kötelező a védőfelszerelés. Ami az alábbiakból áll:
-Európai szabályoknak megfelelő bukó plexivel vagy szemüveggel(ezt megadnak kell biztosítani)
-Protektoros kabát legalább gerinc, váll és könyökvédővel. Vagy kabát és hozzá a protektorok(protektor inget többnyire tudnak adni)
-Protektoros nadrág. Vagy hosszú zárt nadrág +legalább térdvédő(ezt is többnyire tudnak adni)
-Protektoros motoros kesztyű. (saját kell, higiéniai okokból nem adnak, no meg értelmes ember fel se venné)
-Motoros csizma, vagy hosszú szárú zárt cipő(pl magas szárú bakancs megfelel, ezt sem adnak, a kesztyűnél leírtak miatt)
Bár ha az után is akarsz motorozni hogy megvan a jogsid érdemes megvenni mindent. És mindenből olyat ami később is jó lesz.
Szabály szerint oktatáson és vizsgán a motorra fel sem ülhetnél megfelelő ruházat hiányában. Még rutinpályán sem. (bár némely suliban rutin pályán nem foglalkoznak vele, csak vizsgán)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!