A tömegközlekedési járműveket (pl. busz v troli) miért nem tervezik áramvonalasra?
Figyelt kérdés
2014. febr. 20. 15:14
1/5 Shai-Hulud válasza:
Nem mennek azok olyan gyorsan, hogy ennyit számítana nekik a légellenállás! :D
2/5 A kérdező kommentje:
Azt tudom, de lehetne egy kicsit formásabb mondjuk egy távolsági busz...
2014. febr. 20. 15:33
3/5 anonim válasza:
A mérnököknek a gyárakban ennél azért több szempontot figyelembe kell venniük, hogy "formás" legyen a jármű...
Praktikum, minél olcsóbb előállítás, ezek a fő szempontok, nem a kinézet...
4/5 anonim válasza:
Màr az alapfeltevésed sem jó, ugyanis a tömegközlekedési eszközöket is úgy formatervezik, hogy a rendelkezésre álló keretek között a lehető legkisebb legyen a légellenállásuk. Csak épp mások a keretek egy helyi és egy távolsági busz vagy èpp egy regionális és egy gyorsvasúti vonat között. Előbbiek esetén minimális üzemeltetésiköltség-csökkentés (sem) érhető el áramvonalas orrésszel, míg a helykihasználás rendkívül fontos. Utóbbiak esetén viszont akár még presztízsszempontok is jàtszhatnak szerepet, a gazdaságosság mellett.
5/5 anonim válasza:
110-130 km/h körül kezd el számítani a légellenállás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!