Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért "finganak" a buszok?

Miért "finganak" a buszok?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Megfigyeltem, hogy a buszok, főleg a Credo régebbi típusai elég gyakran "fingáshoz" hasonló hangot adnak ki. Elindulás után elég gyakori de menet közben is hallottam már, sokszor pont akkor csinálják amikor mellém érnek. Miért csinálják ezt?


2014. jan. 7. 18:27
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

A levegős rendszer miatt van.

A fék levegős meg talán a felfüggesztés is.

A kamionok is ezt csinálják.

Amúgy ha megfigyeled a sofőr ülésalatt ilyen nagy harmonikás gumi van.

Na az légrugós ülés.

2014. jan. 7. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
100%
Pár dolog sűrített levegővel működik, pl. az ajtók. Ennek vqn egy tartálya, amit egy kompresszor tölt fel, ha leesik benne a nyomás. Amikor teljesen feltöltődik a tartály, egy nyomásszabályozó szelep kinyílik, ekkor leáll a töltés. Ennek hallod a hangját.
2014. jan. 7. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
71%
Azt megsúgom, hogy csinosabb lànyok ezt a hangot az átlagnál gyakrabban hallhatják, ez amolyan buszsofőrvirtus :)
2014. jan. 7. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 Gábor t ***** válasza:
Jók a válaszok. :D a buszokon teherautókon a kompresszor folyamatosan működik , így ha meg van a "megfelelő" nyomás lefuj, nem kapcsol le mint egy otthoni.Ezt hallod fingásnak , ki engedi a "felesleges" levegőt. :)
2014. jan. 7. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
83%

Hú akkor szerintem foglaljuk össze. Nagyjából az összes nagy haszonjármű légfékes ( azért kellene comb egy olajfékes nyergeshez ),a buszok ma már mind légrugósak és akad még néhány egyék kiegészítő berendezés ( pl itt az ajtó ) ami szintén nagy nyomású levegővel működik.

A sűrített levegőt a motor hajtotta kompresszor( vagy sok esetben kompresszorok ) állítják elő. Sajnos még nincs elterjedve az otthoni kompresszoroknál megszokott nyomáskapcsolós módszer ( van már kuplungos ékszíjtárcsás megoldás, de ritka és a 2 kompresszoros rendszereknél a fogaskerék hajtásúra ez még mindig nem jó ) ezért ezek állandóan termelnek ( egy légrugózású járműnél mondjuk akad is levegőfogyasztás..) és amikor előáll a rendszer számára beállított nyomást, akkor az erre szolgáló lefújószelep lefúj. Levegős rendszerekben a kondenzvíz télen nem annyira nyerő, ezért ma már minden ilyen járműnél légszárító van, és lefújáskor a légszárító alatt összegyűlt kondenzvizet és a kompresszor által esetleg felhordott olajat is kinyomják a rendszerből. Na most amikor valaki megküld 12 bárral egy pohár vizet... xD

Ez az alapesetben ütemesen hallható lefúvás lehet ez a"fingás". Vannak halkabb lefúvószelepek és az sem mindegy hol van elhelyezve...


A légrugós ülés alatti harmonikás gumi, csak egy porvédő gumi. Van a mögött egy levegős munkahenger is :P


A légféknél is hallani ilyesmit. Fékezéskor sűrített levegő dolgozik, a fékpedál elengedésekor is hallani egy kisebb hangot, de az közel sem ilyen hangos. A "westinges" kéziféknél behúzásnál hallani szintén egy lefújást, az meg hangerőben a kettő közötti :D

2014. jan. 7. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Hidrós féket is lehetne rakni teherautóra, nem bonyolult hozzá olajos rásegítést is rakni...

Azért levegős, mert úgy picit egyszerűbb a pótkocsi(k) fékkörét is rákötni a rendszerre.


Nekem inkább azt mond meg kedves utolsó, hogy pl. megy a 280-as csuklós D10-es, olyan 50-60 közt (városiról beszélünk, automata váltóval). És néha ilyen elnyújtott csikorgó hangot hallani, mintha valami segédüzemi berendezésnél kapcsolna a kuplung, és csúszna az ékszíj. Nem tudod mi lehet ez? :D

2014. jan. 8. 04:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Lehet rakni hidraulikus féket teherautóra, csak rásegítés nélkül ember nem állna meg vele, rásegítéssel meg már szerintem bonyolultabb lenne, mint a tisztán pneumatikus megoldás. Vannak kombinál olaj-levegős megoldások is pl az Iveconál 7.5 tonnáig vagy anno az IFÁn is ilyen volt..

A tisztán levegős tényleg egyszerűbb és kevesebb törődést igényel :)


Nem tudom mi lehet a 280-assal, azzal még nem dolgoztam. De majd biztos jön valami buszos és megvilágosodunk :D

2014. jan. 8. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!