Vezetésnél, ha nagyobb vonóerőre, motorfékre, tapadási erőre van szükség, akkor hányas fokozatokba kell váltani, mármint nagy motorféknél lehet akár egyesbe is váltani?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A tapadási erőt nem tudod a sebességváltóval befolyásolni. Az attól függ, milyen a gumi, milyen burkolaton haladsz és mekkora nyomóerő jut a kerekekre.
Ha a vonóerőt vagy a motorfék erejét szeretnéd növelni, akkor alacsonyabb fokozatba kell kapcsolni. Ha a helyzet azt kívánja meg, akár 1. fokozatot is lehet használni, nincs az megtiltva. Bár személygépkocsival ritkán kerül ilyen helyzetbe az ember: az utcai, nem sportosnak szánt autók 1. fokozata olyan rövid, hogy tényleg csak lépésben lehet vele haladni, az meg elég ritkán fordul elő, hogy ilyen tempóval kelljen valami nehezet vontatni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem kell bőgetni a motort 1-ben, de induláskor jobban ki lehet húzatni 1-ben, mint máskor, hogy a következő fokozatnál ne essen le nagyon a fordulat.
Motorféknél sem szoktam 2-től lejjebb tenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!