Azt lehet majd tudni, hogy hol állítják fel ezeket az új traffipax kamerákat?
20 km-enként lesznek a cikk szerint. Nem tudom, jól értem-e, de akkor ezek egy fix helyen lesznek. Vagy hordozzák őket? Mert ha lehet tudni, hogy hol vannak, akkor talán nem lesz olyan nagy gond.
Nem gonoszkodok, tényleg csak normálisan vitázni akarok. De ezt nem viszi át a szöveg, ezért hangsúlyozom így külön.
Szóval nézzük máshonnan! Miért vezették be egyáltalán ezeket a szabályokat, korlátozásokat, ha feleslegesek? A te logikád alapján eleve kevés balesetnek kellett volna történnie, mégis szinte az összes országban vannak szabályok, sebességhatárok.
Az a kísérlet, amit említettél szerintem a következőképpen zajlana le, ha végigvinnék.
Bejelentik, hogy kísérlet, eltörölnek mindent. Az emberek persze nem ehhez voltak szokva, óvatosabbak, nem akarnak rosszul szerepleni a kísérletben. Odafigyelnek tehát. Utána mondjuk bejelentik, hogy mivel nem lett több baleset, minden marad így, korlátozások nélkül. Persze továbbra is kísérlet maradna, csak az emberek nem tudnának erről.
Egy idő után kihalna az a generáció, aki a szabályokhoz szokott, jönne aki már abban a rendszerben tanult meg vezetni, ahol nincs sebességkorlát. Ők az embereket ismerve egyre kezdenének lazulni. Egyre bátrabb lenne mindenki, elvégre annyival megy, amennyivel akar. Elkezdenének szaporodni a balesetek. Ekkor pedig jönne a törvényhozás, és szépen vissza kellene állítani a sebességhatárokat.
Mert ahogy már írták, kevesen látnák be a saját határaikat - még a legjobb szándék (!) ellenére sem.
Hogy miért vezették be a sebességkorlátozásokat és az egyéb táblákat, tilalmakat? Hát erre egy szóban lehet válaszolni: A bürokrácia miatt. Erről szól az egész állami fejlődés az elmúlt évtizedekben, hogy teljesen szükségtelenül egyre több területet és egyre mélyebben von ellenőrzése és szabályozása alá az állam arra hivatkozva, hogy ez nekünk jó. De elárulom, ez nem nekünk, hanem NEKIK, azaz az egyre gyarapodó állami bürokrácia tagjainak jó, akik ebből megélnek, ezzel ismertetik el a fontosságukat. Közben meg folyamatosan üldözik, fenyegetik az állampolgárokat, és egyre több pénzüket szedik el.
Nem csak a közlekedésre gondolok, hanem mindenre. Régen például egy átlagember is nyithatott egy vendéglőt vagy kocsmát ha volt bátorsága, tapasztalata, meg pár milliós kezdőtőkéje. Ma ez kizárt dolog, mert annyi előírásnak kell megfelelni (pl. kell vagy 50 hűtő, szakdiplomás ember által készített szúnyog- és rágcsálóriasztási terv stb.stb.), aminek már csak a nagytőkések tudnak. De egy szegény ember se árulhat a szomszédainak pogácsát, mert több 100 HACCP előírásnak kell megfelelnie feleslegesen, és aminek a költsége 100 év pogácsaárusítása után se jönne be.
Tényleg jó ez nekünk?
Ami meg azt illeti, hogy ha nincs szabály, mindenki őrült módon vezet, erről azt tudom mondani, hogy nagyon lebecsülitek az embereket. Senki se bolond, senki se akar meghalni, és senki se akar azzal kellemetlenséget magának, hogy elgázol másokat. Van pár ezrelék őrült, de az mindig volt és mindig lesz, a szabályoktól függetlenül. És őket a szabályok sem fogják megfékezni.
"Nincs erős autóm."
Másnak van. Egy nagy audiban 150-nél pont olyan biztonságérzeted van, mint egy suzukiban 70-nél. Innentől aki felelősségteljesen gondolkodva biztonságban érzi magát 150-nel közlekedve, az renden van? Sem a képességeink sem a motorizáltságunk foka nem egyforma. Azonkívül, hogy mindig magadból indulsz ki és mindent magadból vezetsz le az elég szűklátókörűségre vall, még akkor is, ha tényleg te vagy a mintaállampolgár közlekedés szempontjából. Még szerencse, hogy döntést ez ügyben olyanok hoznak akikről bár sok rosszat el lehet mondani, de mindenképpen összetettebben látják és értékelik a helyzetet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!