Miért van Magyarországon olyan sok egyvágányú fővonal?
10 éve Budapest-Pécs menetidő IC-vel 2:20 volt. Ma már 3 óra. Évente több alkalommal kell pótlóbuszra átszállni, mert megsüllyed a pálya, vagy már olyan szinten elhasználódik, hogy muszáj legalább annyira följavítani, hogy 40-nel eldöcöghessenk rajta az IC-k.
Amíg egyetlen vágányt sem tudnak normális minőségre feljavítani pénzhiány miatt, addig nincs is értelme két vágányról beszélni.
Kovpetnek van igaza, a trianoni békediktátumok része volt a fővonalak egyvágányúsítása, hogy ha esetleg úgy alakulna, ahogy aztán alakult, akkor nehezebben tudjunk csapatokat mozgósítani, hadtápot szállítani. Azóta meg sok helyütt "úgy maradt", mint annyi minden az országban.
Azt hozzá kell tenni, hogy az egyvágányú fővonalak fenntartásán olyan sok pénzt nem spórolhatunk, tekintve, hogy az egy szál vágány 2x annyi terhelést kap, + a gyakori kitérés miatt a váltók is folyamatosan használatban vannak.
Az említett Trianoni békeszerződés, erről nem ír. Ez csak egy legenda.
A vasúttal kapcsán, csak a korridor vonalakról ír.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!