Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért van Magyarországon...

Miért van Magyarországon olyan sok egyvágányú fővonal?

Figyelt kérdés
A balatoni is egyvágányos, pedig az eléggé sűrűn járt, a pécsi, szegedi, zalaegerszegi, szombathelyi stb.
2013. júl. 2. 19:49
 1/10 anonim ***** válasza:
szerintem amiért a minőség is ennyire hulladék. a pénz miatt. nyilván egy közel 200 km-es vonalat kétvágányosítani nagy költség lenne. 1-est azt ugye azért van, hogy menjen a railjet, és viszonylag rövidebb vonal. szeged felé max szerbia felé lehetne menni, az meg nem egy olyan kedvelt úticél. balatoni tényleg indokolt lenne..na de hát az ottani késés már lassan hungarikumnak mondható. buszoknál is teljesen általános a 10 perces késés...ezt tapasztaltam tavaly.
2013. júl. 2. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 kovpet ***** válasza:
Valami világháborús egyezmény miatt lett ilyen, az rémlik. Azóta meg valószínűleg anyagi okok miatt nem bővítik, a korlátozás már biztos nem aktuális :)
2013. júl. 3. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim válasza:
balaton északi parton nagy a környezetvédelmi terület/világörökség, ott se villamosítani, se kétvágányosítani nem lehet.
2013. júl. 3. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
#3 esetleg a föld alatt meg tudnák oldani de az túl drága lenne. van elég hely két vágánynak is csak úgy kéne megépíteni, hogy beolvadjon a környezetbe.
2013. júl. 3. 11:44
 5/10 anonim ***** válasza:
Talán nincs is értelme a két vágyánynak, hiszen igy is jól tudnak közlekedni a vonatok...
2013. aug. 5. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Igazad van, de így több a menetidő, mert a vonatoknak be kell várniuk a szemből jövőt egy állomáson.
2013. aug. 5. 18:46
 7/10 anonim ***** válasza:

10 éve Budapest-Pécs menetidő IC-vel 2:20 volt. Ma már 3 óra. Évente több alkalommal kell pótlóbuszra átszállni, mert megsüllyed a pálya, vagy már olyan szinten elhasználódik, hogy muszáj legalább annyira följavítani, hogy 40-nel eldöcöghessenk rajta az IC-k.

Amíg egyetlen vágányt sem tudnak normális minőségre feljavítani pénzhiány miatt, addig nincs is értelme két vágányról beszélni.

2013. aug. 6. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Kovpetnek van igaza, a trianoni békediktátumok része volt a fővonalak egyvágányúsítása, hogy ha esetleg úgy alakulna, ahogy aztán alakult, akkor nehezebben tudjunk csapatokat mozgósítani, hadtápot szállítani. Azóta meg sok helyütt "úgy maradt", mint annyi minden az országban.


Azt hozzá kell tenni, hogy az egyvágányú fővonalak fenntartásán olyan sok pénzt nem spórolhatunk, tekintve, hogy az egy szál vágány 2x annyi terhelést kap, + a gyakori kitérés miatt a váltók is folyamatosan használatban vannak.

2013. okt. 12. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Az említett Trianoni békeszerződés, erről nem ír. Ez csak egy legenda.

A vasúttal kapcsán, csak a korridor vonalakról ír.

2013. okt. 12. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
A trianoni dikátumról én is hallottam, és mégpedig a szegedi vasútvonal jut róla eszembe. Az is kétvágányú volt, de most már csak két vágánya van.
2013. okt. 12. 19:50

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!