Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Milyen dolguk van a kamionsofő...

Milyen dolguk van a kamionsofőröknek Magyarországon?

Figyelt kérdés
Akár országon belüli, akár országon kívüli fuvarokról van szó. Pályakezdési terveket szövögetek, és a kamionsofőr, is szóba jött, ezért érdekelne, hogy milyenek, a körülmények ezen a szakterületen. Meg lehet-e belőle élni. stb.
2013. jún. 21. 14:26
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
A belföldezés az olyan mint a pornóban a gangbang. Sz0psz egész évben, mint állat és mégsem keresel valami fényesen.
2013. jún. 21. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
1-es ,mert nemzetköziben ott nem ugye ??? És még gatyacserére sem jöhetsz haza !!!! Ez mind a főnökön múlik,hogy kinek milyen.Vannak jó helyek is,és szarok is. Mint mindenbe az életben.
2013. jún. 21. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
2-es v ok, megélni,hogyne ,az 1 ik legjobban fizető munka. De kopaszként nehéz a kezdés,nincs gyakorlat. Nemzetközi 300-400e /hó. De ha hétvégén pénteken v szombaton hazaérsz ,akkor jön az elszámolás stb, és vasárnap délután már indulás.De ez 1 jó hely. Mert sok helyen havi 1 x ,v 2 x jösz haza,gatyacserére.
2013. jún. 21. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 kockahas72 válasza:
A pénz jó,otthonlét kevés,szakadj meg!
2013. jún. 23. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

"1-es ,mert nemzetköziben ott nem ugye ???"

Hát nem tudom, a nemzetközit még nem próbáltam. De amikor látom itthon, hogy hazaesnek a világlátós klumpás kollégák és fel vannak háborodva, ha elektromos békával kell lehúzni az árut akkor azért kicsit csodálkozom.


Az azért elmondható, hogy nemzetköziben az esetek 85%-ban betartják az AETR-t és az autók sem hulladékok. Mi belföldön semmit nem tartunk be és az autók is sokszor - fogalmazzunk finoman - kritikán aluliak. Volt olyan munkám, amikor belföldön havi 13-14 000km-t mentem úgy, hogy átlag naponta 3 helyen rakodtam fel és 4 helyen le, és nem szedik rakják...rakd meg magad.


És odakint mi a helyzet? :D

2013. jún. 23. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
"Sza..k az autók belföldön."Akkor te nem régóta soförködsz.Mit szóltál volna a 4 hengeres IFA -hoz és társaihoz. A120 LE -böl volt benne 80-90 és 12-15 tonnát vittek, összesen 5 seb váltóval,szervó,légkondi stb nélkül. / Maradj már, kopasz /
2013. jún. 23. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
54%

"Akkor te nem régóta soförködsz"

Örülök, hogy ezt ennyiből megállapítottad :)


"Mit szóltál volna a 4 hengeres IFA -hoz és társaihoz"

Biztos feltűnt, hogy 2013-at írunk. Ma már azért kicsit máshol tart a fuvarozás, mint '83-ban. És, hogy értsd is , hogy mire gondoltam, rengetek cégről tudok, ahol alapnak számító dolgokért könyörögni kell, pl gumi, fék, világítás. Lehet, hogy újabb a technika, de azért megnézném a tisztelt "nem újonc" kollega arcát, amikor egy fék nélküli szerelvénnyel rombolsz keresztül a nulláson rakottan napjában 3-szor vagy épp lezavarsz vele 10000+ km havonta. Vagy épp forgalmi nélkül dolgozol hónapokig, mert elvette a rendőr.


Azért azt is megnézném, mikor csináltál meg pótos ifával egy nap alatt két BP-Nyíregyházát vagy mondjuk két BP-Szombathelyt.. jaa, hogy akkoriban egy Nyíregyháza sokszor két nap volt...


Szép dolog ez a nosztalgiázás, amikor még csak Ifa volt meg RT Skoda, a mai kezdők is elmondhatják majd 20 év múlva, hogy ők még vezettek F90-es MAN-t meg hasonlókat és erre ugyanúgy akkor sem lesz kíváncsi a kutya sem :D


Ha sikerült volna megérteni amit írtam, akkor a hasonlóan gyengébbek kedvéért: belföldön nem ritkán sokkal többet kell dolgoznunk, mint egy nemzetközisnek és sokkal rosszabb körülményke között és kevesebb pénzért.

2013. jún. 23. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Szerintem meg te nem értetted az én írásomat. Egyébként IFÁ-val menni 700-kmt az kb annyi mint egy 30 éves Ivecoval 2500-km. !!!

Te fikáztad a belföldi autókat,én arra válaszoltam. Egyébként meg miért nem ülsz át Nemzetközire ,ha ennyire isteníted. Nincs elég sofőr kifelé. A belföldesre meg túljelentkezés van. Nem sírdogálni kell hanem neki állni.Fölég most amikor nincsenek határok,és itt a GPS.Most nem mered bevállalni akkor mit csináltál volna 20 éve ,amikor 1 néha 2 napot kellet araszolni a határon.Meg van 3-5 országban 6-10 fel-v le rakod, stb.Maradj már . /meghaltál volna / Meg most is, azért nem mersz kijönni ,csak irigykedsz.

2013. jún. 24. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Megteszel napi 500-km et ,azt is pályán.És Magyarban,ahol csak kis picike emelkedő is csak nagyon ritkán van. Komoly megterhelésnek vagy kitéve. Az meg hogy te egy ilyen főnöknek dolgozol ,az a te szegénységi bizonyítványod. :-)))
2013. jún. 24. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Félreértetted, én nem istenítem a nemzetközit, de abban szerintem te is egyetértesz velem, hogy általában a munkakörülmények jobbak mint belföldön.


Miért nem ülök át nemzetközire? 19km-re lakom a munkahelyemtől és van, hogy így sem jutok haza csak hétvégére. Viszont, ha nincs akkora hajtás, akkor majdnem minden nap otthon alszom. Uniózásra és hasonlókra abszolút nem vagyok kíváncsi,3-4-6 hetes kint létekre, ezt meghagyom azoknak a kollégáknak, aki világot szeretnének látni :)


Nem merem bevállalni? Minek vállaljam be? A jelenlegi munkámnál lényegesen nem keresnék jobban. Így név nélkül elmondhatom, a jelenlegi munkahelyemen nettó 270-330 között keresek(persze qrvasok munkaórával), attól függ, hogy jön össze a hónap. Kimennék, mivel keresnék többet? Talán 30-50 000-rel egy normálisabb cégnél? Annyit ugyanúgy elvisz a kint lét, tehát felesleges. Én szeretek vezetni, talán még ezt a szakmát is szeretem, de én normális életre vágyom. Nem akarom az életemet autópálya melletti pihenőkben és raktárparkokban leélni.


"Megteszel napi 500-km et ,azt is pályán"

Ezt vicces ám nemzetközistől hallani, gondolom ti Nyugat-Európában csak bundesen jártok ... :D Azt sem tudom, ezt hogy számoltad ki, nálunk ( amikor km díjas fuvar van ) közel sem annyi a tarifa , mint nálatok. Mi csak 20Ft-ot kapunk kilométerenként ( az MFC-nál pl csak 17-et adnak ) és ti mennyiért gurultok?


"És Magyarban,ahol csak kis picike emelkedő is csak nagyon ritkán van. Komoly megterhelésnek vagy kitéve"

Ez is vicc. Szerinted az amit te vezetsz megterhelő ? :)


Hogy miért dolgozok ilyen főnöknek? Nagyon egyszerű. Az első 3-3,5 évben pörögni kellett, havi 10-14 000km között. Aztán 2 éve végre átálltam olyan munkákra, amiket fordulóra fizetnek. Ez mit jelent? Munkaidőben általában sehogy nem vagy jó,néha elmegy vele az egész nap viszont havonta nem kell 2-3000 km-nél többet menni. El ütöm itt az időt a főváros környéki multiknál, netezhetek, alhatok,ha jól jön össze a nap, akkor délben otthon vagyok. Mindezt nettó 300-ért. Jó mi?


Viszont én is csináltam a legalja cigány munkát - néha most is kijut belőle, olyankor napi 800-900-1200km, a legalja autókkal, ezért is merem mondani, hogy sokszor sokkal nagyobb sz0pa's a belföldezés. Van pár munkatársam, akik megörökölték a régi munkámat, most is hajtanak ezerrel. Külön öröm, amikor napjában 3-4szer megrakod az autód és leszeded. Ha a lerakónak nem tetszik, akkor átpakolod kézzel a fél rakományt. Van ilyen munkánk is, kiruccansz a Spárba, 33 raklapon 150 tétellel (10-12t) és pakold szét úgy, hogy egy raklapon csak 1 tétel legyen. Ehhez megmozgatsz 120 üres raklapot ( ~3t ) meg a rakomány két harmadát ( +8t ) kézzel. Vagy épp viszel a Tesconak valami retket, egy lapon 28-35 tétel és pakold szét. És még sorolhatnánk mennyi olyan meló van, amire eddig minden nemzetközis ismerősön azt mondta, hogy ő nem csinálná.


Nem a szegénységi bizonyítványommal van a baj, csak jelenleg ennyi pénzért elvagyok itt, mint a befőtt. Közben próbálok továbblépni, egy szebb jövő és ennél is nyugisabb munka reményében. Azt azért be kell látni, hogy olyan belföldes munkákban ahol mindent be kell tartani, ott ritka ha nettó 230-250-nél többet össze lehet szedni, viszont ennél jelenleg egy fél minimálbérrel jobban keresek. Azért a gyarlóságom nem engedi, hogy ezt feladjam egy tisztább munka miatt, meg ugye a pénzből sohasem elég.

Sőt, kilátásban van az is, hogy ha adódik ismét lehetőségem, akkor én is megyek külföldre, viszont ott is csak belföldeznék ( érted, külföldön belföldezni xD ), bár ez még nagyon távoli dolog.

2013. jún. 24. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!