Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A Hindenburg tervrajzai...

A Hindenburg tervrajzai alapján, mai módszerekkel, többe vagy kevesebbe kerülne egy hajó építése?

Figyelt kérdés
Hol vannak az eredeti tervrajzok? David Fowler félét megtaláltam, de ez eredetit honnan lehet beszerezni? Kb. mennyibe kerülne, ha az eredeti 42 millió dollárba került 31-ben? Ez ma 700 millió dollár lenne.

2013. máj. 6. 16:54
 1/9 anonim ***** válasza:

A tervrajzok a friedrichshafeni Zeppelin múzeumban vannak. Én láttam is. Sőt, a Hindenburg rácsszerkezetének egy darabja is ki van állítva. A belépőjegy kb. 8 euró.


A tervrajzok viszont a múzeum tulajdonában vannak, csak repülőipari kutatóintézeteknek adhatják ki, a Zeppelin gyár engedélyével. Ilyen kutatóintézet Magyarországon nincs, csak külföldön. Egyetemi végzettség, doktori disszertáció (nem schmittelve!), meg persze jó idegennyelv-tudás szükséges, hogy egy ilyen intézetbe bekerülj.


Persze ha te vagy az aerodinamika professzora, nem szóltam. :)


A Zeppelin gyár meg manapság is működik, készítettek valami pár darab héliumtöltésű léghajót Zeppelin NT néven. 8200 m3 gáztöltése van, 2 pilótát és 12 utast visz. A meghajtása 3 db Lycoming IO-360 repülőgépmotor. Ezek 200 LE-sek és óránként 120 liter (3x40) repülőbenzint fogyasztanak. Tudsz ennél olcsóbbat? :D

2013. szept. 20. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Értesült vagyok a Zeppelin NT projektről, de azok félmerev vázas rövidtávú léghajók. Én a léghajózás aranykorát szeretném újra felvirágoztatni valahogy.
2013. szept. 22. 08:07
 3/9 anonim ***** válasza:

Akkor, ha a fenti követelményeknek megfelelsz, érdeklődj a Zeppelin múzeumnál. :)


Esetleg repülőmérnök vagy, hogy ilyenbe töröd a fejed?

2013. szept. 22. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Lelkes amatőr léghajóépítő. Eddig nincsenek átütő sikerek, mert csak kis töbeg megmozgatására képesek a hajóim, épp csak sajátjukét. Ötvöztem az angol a náci és az amerikai hajók konstrukcióját, és egy egyszerű 75 méteres hajó dolgozom most. Lényegében csupán vascsőből tevődik össze, de a 12 hosszgerenda közül 4 trianguláris konstrukciójú, melyek eloszlatják a terhelést. térfogata ~2400 köbméter ami 8 cellában oszlik; 7 cella Hidrogén és egy cella Héliumra. Az ereszkedéshez kell a Héliumcella, mert a kompresszor egy palackba sűriti a héliumot igy csökkentve a felhajtóerőt. 10+2 szeméy szállítására alkalmatos, az utastér a hajótestben, 500 kiló ballasztvíz, egy szovjet csillagmotor (1000 Le), végsebesség ~140-150 km/h. Az utasteret tartó két főgyűrű szintén trianguláris kialakítású, a cellák között csak sima vascső gyűrűk, de Merevítésekkel. Az egész hajó súlya menetkészen kb 1700 kg. Ez még tervezési stádiumban van.
2013. szept. 23. 15:23
 5/9 anonim ***** válasza:
Te nem a repülőgép építő Beréti Pistike vagy, aki DC-3-ast meg Z142-est, meg hasonlóakat akart építeni?
2013. szept. 24. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Nem, a nevem Endre. Volt már aki csinált ilyet?
2013. szept. 25. 16:09
 7/9 anonim ***** válasza:

Van egy repülőgép építésről szóló fórum. Abba megjelent ez a Pistike, és repülőgép-építőnek próbálta eladni magát. Úgy, hogy valamelyik sportreptéren egyszer eltörölgetett egy villáskulcsot a szerelő után, meg a ferihegyi skanzenban egy nyilvános sajtónapra elment, amikor beindították az Il-14-est.


Ezen "nagy sikereken felbuzdulva", mondván hogy ő mindent tud a repülésről, elolvasott valami 200 oldalas repülőgép-építésről szóló könyvet, amiben az információk állítólag már 20 éve elavultak.


Akart építeni ultralight DC-3-ast, fel akarta újítani az egyik szabadon álló Li-2-est (valami olyat, amiből esélye sincs még egyszer repülőt csinálnia), kompozitból Z-142-est, de repülőgépmodell-propellerrel (!!!!), meg abból a repülőgép-építő könyvből akart gépeket csinálni, olyanokat, amiknek 15 éve nincs semmilye, mert a hozzá való alkatrészeknek beszüntették a gyártását.

Ja és úgy akarta csinálni, hogy ő maga repüli be. Úgy, hogy semmilyen pilótatapasztalata nincs, tehát az életét is kockáztatja (meg azokét, akikre rázuhanhat), a börtönről nem is beszélve.


Ja, és akárhányszor megmondták neki, hogy ne fényezze magát a semmire, eltűnt, és 2 nappal később megjelent a fórumon, más néven, ugyanazzal az email címmel, ugyanolyan hülyeségekkel. A legutolsó reinkarnációjában éppen egy léghajót akart csinálni, amire egyébként engedélyt se fog kapni, mert ugyanúgy hidrogénnel akarja tölteni. (A jelenlegi EU-s repülésbiztonsági szabályok -roppant helyesen- tiltják a hidrogéntöltést, és mivel EU tagok vagyunk... )


Csak ezért lettem volna kiváncsi, hogy azonos vagy ezzel a gyerekkel, akin a fél internet röhög. (Legalábbis, akik repüléssel foglalkoznak.)

2013. szept. 26. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Ha léghajót tervezel, tudnod kell, hogy vannak tervezési előírások, amiket be kell tartanod, különben nem szállhatsz fel vele.

Magyarországon nincs érvényes léghajóépítési jogszabály, azonban EU tagok vagyunk, 2004 május 1 óta. Azóta a közösségi jogszabályok itt is érvényesek.


Az EU repülési hatósága által kiadott léghajóépítési előírások (CS-31) a töltőgáz nem lehet gyúlékony. (A hidrogén az.) Az amcsi tervezési előírások (FAA-P-8110) 4.48 pontja szerint a töltőgáz nem lehet hidrogén, kifejezetten tiltja. (Tudod, valakik tanultak a Hindenburg 1937-es balesetéből)


De ha neked van felesleges többezer euród a vizsgálatokra... (a terveket, mielőtt két csavart is kivennél a dobozból engedélyeztetned kell az EU légügyi hatóságával. Beadod a tervrajzokat, mellé párezer euró eljárási díjat, és vársz.

100%, hogy amiért a töltőgáz = hidrogén, el fogják utasítani az engedélyt, tehát nem építheted meg. Ha megépíted, akkor a magyar légügyi hatóság bírságot szabhat ki rád a 1995. évi XCVII. törvény szerint. Idézve:


"66/A. §(1) A törvényben, az e törvény felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban és közösségi rendeletben előírt

a) légiközlekedési, légiközlekedéssel összefüggő tevékenységre,

b) légijármű lajstromozására, nyilvántartására, üzemben tartására, biztosítására,

c) légiközlekedési akadályra,

d) nyilvános repülőrendezvényre,

e) szakszolgálati tevékenységre,

f) adatszolgáltatásra, tájékoztatásra, bejelentésre,

g) légiközlekedés védelmére,

h) zajkorlátozásra

vonatkozó rendelkezések megsértőivel szemben - a légiközlekedési bírság kivetésének részletes szabályairól és a beszedett bírság összegének felhasználási rendjéről szóló miniszteri rendeletben meghatározottak szerint - 100 000 000 Ft-ig terjedő bírság szabható ki. A bírság kiszabásáról szóló határozattal szemben előterjesztett jogorvoslatnak a bírság megfizetésére nincs halasztó hatálya."


Emellett a rendőrség is vizsgálni fog, a BTK szerint:

"233. § (1) Aki a vasúti, a légi vagy a vízi közlekedés szabályainak megszegésével más vagy mások életét vagy testi épségét veszélyezteti, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."


Tehát, ha építesz egy léghajót, amiben van hidrogéntöltés, akkor a hatályos légügyi előírásokat megszeged, 100 milliós bírságra, és 3 év börtönre számíthatsz. Én a helyedben nem törném ilyesmin a fejem, inkább valami hasznosat csinálnék.

2013. szept. 26. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Uhh.. hát szerintem hanyagolom a témát... :-) Utánanéztem az emlitett uriembernek, és elég érdekes dolgokat láttam.. Hány éves is volt?
2013. okt. 9. 15:19

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!