Nem lehetne tartósabb utakat építeni?
Nem értek az útépítéshez, de az a sejtésem, hogy lehetne javítani a minőségen és a rezisztancián.
Szerintem többek kispórolják az anyagot.
Nem értem: Akik az útépítést készítik és készítettik, azokat nem zavarja, hogy utána nekik is a rossz úton kell közlekedniük?
A verzió:
Csinálnak egy jó utat, amihez 20 évig hozzá sem kell nyúlni
Kapnak érte 20 millió forintot, amiből a költség 15 millió, 5 milliót kerestek és nincs meló 20 évig
B verzió:
Csinálnak egy f0s szar utat, ami az első télen széthullik.
Kapnak érte 20 milliót, az költsége 10 millió vele, 10 milliót zsebrevág és következő évben újra van meló (szintén 20 millióért..)
Szerinted érdekli, hogy ő szar úton jár? Évente vesz egy új autót és kész.
Lehetne persze. De ahogy mondod, akkor nem lehetne annyit kispórolni, meg aztán a karbantartásért, felújításért is lehet pénzt kérni.
És mivel ők a mi pénzünkből vett nagy, nehéz, kiváló futóművel felszerelt autókban ülnek, így őket kevésbé zavarja, mint azt, aki egész nap melózik, de mégsem telik neki, csak szuzukiban, robogón vagy biciklin történő zötykölődésre.
Mint útépítő építőmérnök válaszolnék a kérdésre.
Alapvetően két oka van a rossz minőségű utaknak Magyarországon.
Az egyik hogy a főutakat kivételes minőségben megtervezik, megfelelő kopó-kötő-stb rétegvastagsággal és minőséggel. De a főutaknak a tervezett élettartama 15 év.
Innentől felesleges kérdés hogy egy 30 éves főút miért van pocsék állapotban. Az ok, amiért nem újítják fel: Kevés pénz. Csak kátyúzgatják ami persze rossz megoldás hosszabb távon. (vannak megfelelő hosszabbtávú kátyúzási technikák is, de azok is drágák)
A másik ok hogy spórolni kell már a tervezésnél a rétegek vastagságával, minőségével mert: kevés a pénz.
És ott van persze a mutyizás, rossz a rendszer egyszerűen és ezt kihasználja boldog-boldogtalan.
Személyes véleményem szerint be kellene vezetni a Németországban is használatos mérnöki díjszabást.
15 évre? Meg a tökömet...
Nálunk a 4 éve TOTÁL NULLÁRÓL újrahúzták (tehát feltúrták földig, újra alapoztak és újra megcsináták). Már az első tél után kátyús volt, a busz nyomvályút hagyott.
Tavaly ősz óta megy rajta ismét a felújítás, de amivel szeptember környékén végeztek az most május 1-re totál kátyús és egy rettenet.
Tehát ott vagy nem 15 évre van tervezve (hanem egy télre) vagy börtönbe kéne csukni a kivitelezőt meg azt a hülye f@szt az önkorányzatnál, aki ilyen minőségbe átvette a munkát.
Amúgy egy dolog mindig érdekelt:
Azokat a kis kör alakú mintavételezéseket miért mindig a keréknyomba csinálják? Miért nem az út szélén vagy közepén, ahol kutyát nem zavarna?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!