Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mennyi km/h-val kell mennem...

Mennyi km/h-val kell mennem hógy felkapcsoljak hármasba azt négyesbe, ötösbe valaki leírná nekem?

Figyelt kérdés

2013. márc. 5. 20:37
1 2
 11/18 Beviz Elek ***** válasza:
100%

A fordulatszàm sem mond biztosat.


Függ a motortól, vàltótól, elözö tulajtòl stb. Alap: dìzel alacsonyabb fordulaton jàr! Mostjön a DE!

Kipróbàltam egy B4es passatot (dìzel). 80 alatt 4esben remegett a kocsi, mintha elment volna az ereje. Ilyet dìzelnèl ezelött nem làttam.

Nekem benzines van, 60tól mehet az 5ös, sima hangja van, nem erölködik (persze nem gyorsulgatàsra van kitalàlva, mondjuk tartani a tempót vàrosban ès 60 alatt szigoruan vissza 4).

Anyós benzines Fàbiàja... leesett az àllam... hidegen indulàsnàl a fokozatok: 1, 3, 5. Az 5. sebessèg 30nàl.... ès nem volt semmi baja a kocsinak... padlógàznàl erölködött, de ha nem gyorsultàl nagyot, meglepö módon simàn jàrt a motor.


Tehàt van a kocsi alap tulajdonsàga, ami vàltozhat ha sokàig szoktatod a stìlusodhoz. Persze van olyan ami màr nem tesz neki jót, de motorhangon nem hallani panaszt

2013. márc. 6. 04:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
34%
ad vissza jogsidat jobban teszed.....ne vezzes....érezni kell halgatni a motort mit mond uristen ennyi buta embert ..ide fent mikor olvasom kérdéseiket ....miért nem azt kérdezed hogy kell vezetni.....?ilyenek kapnak jogsit
2013. márc. 6. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
100%
Milyen jogsiját adja vissza mond már meg? Tegnap írta hogy még nem vezetett, gondolom tanfolyamra jár vagy akar járni. Olvasd már el a hozzászólásokat mielőtt kioktatod. Csak informálódni próbálna szegény és ez az oldal pont ezért van.
2013. márc. 6. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
100%

Minden autónál más.

Én úgy mondanám, hogy ha fentebb kapcsolsz egy fokozatot, még a motornak azon fordulatszám tartományában legyél, ahol nem erőlködik, és húz. Ez ÁLTALÁBAN (!) dízeleknél 1000-1500 tól, 2500-3000ig terjed. Persze lehet tovább is pörgetni, de értelme nincs (kopik, fogyaszt, hangos, fölösleges), mert ha már mondjuk 2500-on forgatod a motort, egyet visszakapcsolsz, még mindig a motornak azon fordulatszám tartományában vagy, hogy húz. Benzinesnél ez inkább 2000-2500 tól 3500-4000ig hozzáteszem megint, ÁLTALÁBAN. Van olyan benzines ami 2000nél már úgy húz majdnem mint egy dízel, van amelyiknek 3000nél kezd megjönni annyi ereje, hogy városban alkalmas legyen a közlekedésre.

Sebességről ebben az esetben beszélni nem jó, mivel áttételezés minden autótípusnál más. Pl. van a családban 800ccm-es benzines Daewoo Matiz, 10km/h (továbbiakban nem írom ki)nél 2-es, 20 3mas, 30 4es, 45-50nél gond nélkül felrakhatod 5.be, onnantól 130ig elvan kényelmesen. Volt nagy diesel BMW, az 5.be alapjáraton 45-el felment Mátrába. Ültem Golf-ban (diesel), annál 20nál kapcsoltam 2esbe, 30körül 3masba, 40nél 4esbe, és csak városon kívül 60 fölött 5be. 1,3 literes benzines Wartburgot meg eléggé pörgetni kellett, bőven 3000-3500 fölé, mikor váltottál, hogy dinamikusan autózz, no meg az 4 sebességes volt. Most leírtam pár szélsőségesnek mondható autót fordulatszám/áttétel szempontjából amit vezettem.

Az sem mindegy, hogy az autó működik mondjuk 0-120 km/h-ig, és ez a tartomány fel van osztva egy 4 sebességes váltóval, vagy működik 0-140ig 5 sebességgel, 0-200ig 5 sebességgel, 0-200ig 6 sebességgel, 0-230ig 6 sebességgel, 0-250 7 sebességgel, föntebb nem megyek, utakon ennél szélsőségesebb esetek nem nagyon vannak. Persze ezek csak random értékek voltak, hogy lásd, az áttételezés ég és föld 2 autó között.

Amúgy beülsz egy autóba, kipróbálod valaki olyan mellett aki vezetett már, mondja mikor váltsál, rájössz. De szerintem mondani se kell ha nem vagy nagyon suta hozzá, ráérzel magadtól. Nyomod a gázt, mikor úgy érzed már forog annyira a motor, hogy ha egyet váltasz, még kényelmesen erőlködés nélkül tud gyorsulni tovább, akkor váltsál. Egy autónál megszokod, ráérzel, onnantól bármilyen autóban elboldogulsz, az autó rengeteg jelet ad arra, hogy kezeld. Motor hangja, húzóerő, mennyire erőlködik, milyen dinamikus, (extrém esetben a visszapillantóban látható fekete füstfelhő mérete :D) stb... Akkor szokott kezdőknél (sokszor haladóknál is) baj lenni, ha dieselen tanult, vagy világ életében olyat vezetett, aztán átül egy benzinesbe. Fordítva szerintem gyorsabban meg lehet szokni. Mert a diesel alacsonyabb fordulaton húz, mint a benzines. Ezért aki dieselen tanult, lehet már megszokta, hogy fel kell pörgetni 2000ig, és akkor vált, egy benzines ott nagy eséllyel lefullad. :)

Nem kell beszarni, minden hü_nek lehet jogsija (a 17 éves full suta szöszi tini ánuszkirálynőtől kezdve, a félig vak, félig süket, 70 éves bácsiig sajnos bárkinek), van akinek több érzéke van hozzá, 2-3 óra alatt megszokja az autót, van akinek a 30 is kevés, van akinek egy élet is kevés... mert amint megkapja a jogsit a halálba vezet... Felelősség, nagyobb mint sokan azt gondolják autóval a seggük alatt, és az autó sem egy vasdarab ami megy amerre tekered a kormányt, az autónak is "lelke" van, ha megtalálod vele az összhangot, és másokra, magadra vigyázva, nem felelőtlenül közlekedsz, nem lesz baj. Kivéve ha beléd nem megy egy szabálytalanul közlekedő ba_om.... Erre mindig megvan az esély.

2013. márc. 8. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim válasza:
72%

A kocsiba beülsz levezetsz vele 200Km-ert máris fogod tudni,

ha nem ne erőltessük.

2013. márc. 8. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 sheriffkoma válasza:
54%
Létezik automata váltós autó is.
2013. márc. 10. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim válasza:
100%
Engem az első forgalmi órámon így tanítottak: 20 km/h-nál 2-es, 30-nál 3-as, 40-45 körül 4-es, és 60 körül már mehet 5-ösbe. De azt érezni kell, meg hallod a hangjából :)
2013. márc. 11. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim válasza:

Én a fülemre szoktam hallgatni, ill érezni kell.

Ha sportosabban vezetek akkor jobban kihúzatom :D:D

2013. márc. 11. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!