Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » 25-26 évesen még nem késő...

25-26 évesen még nem késő elkezdeni repülőgép Pilótának tanulni?

Figyelt kérdés

Üdv, még csak nyáron leszek 21 éves, de mivel több millió forintos oktatásról van szó, ezért a kérdést felteszem most.

Jelenleg külföldön dolgozom középbeosztottként, s minden pénzt amit tudok félreteszek. Szüleim ekkora költségeket úgy sem tudnának kifizetni, én meg 5-6 év alatt megtudom keresni.


Plusz, olvastam, hogy legalább 250 óra repült idő kell (nem szimulátor idő nem tartozik bele (az kb. amúgy is 50óra) az adott gépen.

Ha én Airbus A320 ra képeztetem magam, hogyan tudnék 250 órát repülni, hogy meglegyen felvegyenek itthon, vagy más Európai cég. Pl.Lufthansa,KLM,AirFrance,Ryanair,Wizzair, etc...



2013. márc. 5. 09:46
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Tudtommal ez nem olyan, mint az olimpiai sportágak, hogy aki nem 3 éves kora óta atletizál vagy gokartozik abból nem is lehet versenyző.


Istenem, mennyire irigyellek, mert te 30 éves korodra akár profi pilóta lehetsz. Én jóval több vagyok, tehát nekem már csak vágyálom marad.


Feltétlenül vágj bele, ha megteheted. Viszont munkát szerintem inkább külföldi cégnél fogsz kapni, nem itthon.


Amúgy meg úgy tudom, hogy a nagy jet pilóták is permetezőgépes mezőgazdasági vagy ilyen kisgépes melóval kezdik, aztán később nyergelnek át a nagyra.

2013. márc. 5. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Nem tudtam róla, ezért kérdeztem. :) Szabadidőmben Malév Virtual légitársaságnál szoktam repülni. Teljesen valóságos. :)Bővebb infó itt van róla. :)

Attól, hogy valaki még kiöregedett belőle,még kissé átélheti majdnem ugyanazt számítógép előtt. :)


[link]

2013. márc. 5. 11:39
 3/8 anonim ***** válasza:
58%

na jó...vegyük komolyra.


az egyik fiam is pilóta szeretett volna lenni..mondták is a már kész emberek, hogy nagyon helyes öcsisajt. irány Budakeszi, és tessék először segíteni a vitorlások körül.. orvosi,aztán lehet jelentkezni vitorlásra..


egy kicsit duzzogott, hogy ő inkább motorost szeretni..


jót röhögtek rajta, aztán belátta..szóval először valóságos motornélküli gépen kell tanulni..a' nélkül smafu az egész...


jah, és legalább egyszer(de inkább többször)ugorj olyan háromezrest is...hasznodra lesz.


közben lehet álmodozni..(ami egyszer valóra válik).csak baromi sokba kerül, de azt már vágod.

2013. márc. 5. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Természetesen el lehet kezdeni 25-26évesen is. Viszont az első írt egy kis képtelenséget. 30 évesen nem leszel még profi pilóta, ugyanis addigra max. 1 éves tapasztalatod lesz az pedig a repült órák tekintetében még nem nevezhető profinak.

Mire a képzésekkel az ún. modulokkal végzel, főleg ha meg is keresed az árát rá, eltelik 2-3 év.


Nekem van repülési kötödésem, apukám jó 40 éve repül. Katonai gépeken kezdett anno úgy került a polgári repülés világába. Bő két évtizede dolgozik egy német légitársaságnál immáron oktató pilóta munkakörben. Tehát nem csak kapitányként repül, hanem új pilótákat, CAPT és FO személyzetet is oktat. Több mint 20 éve repül Airbus gépekkel. A319/320/321 típussal kezdett,most már nagyobb típusokon repül. Szinte mindenki így indul. Aztán ha érzel magadban elég elhivatottságot nagyobb típusokra is lehet a típusvizsgát megcsinálni elegendő repült óra tekintetében.


[link] Itt minden szükséges modul szerepel amely szükséges egy Airbus A320 irányításához FO munkakörben. Később a kapitányi vizsgát is leteheted (CAPT)

Pénz tekintetében a PPLA olyan 3-3,5 millió forint körül mozog, még egy Airbus A320 típusminősítés ha csak nem a munkáltató fizeti, több tízezer EUR. (képző függő)

Egy A330 típusra szintén, egy jobb autó ára.

2013. márc. 5. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim válasza:
100%
Ennyire ne lovald bele magad előre.Attól nem leszel kommandós,ha a PC előtt sikereid vannak 1 játékban.A legelső az orvosi alkalmasság.Beiratkozol 1 repülőklubba vagy keresel motoros oktatót.Csak úgy röpködni nem lehet,mert Te gondolsz egyet.Tartoznod kell vmilyen szervezethez,ahol van vezető,oktatópilóta,műszaki vezető.Ha tag vagy mehetsz reporvosi alkalmasságra.Elég komoly vizsgálat,többnyire 1 napos,szakorvostól-szakorvosra.Ez nem gépkocsi orvosi.Ha repülsz nem csak magadért,utasodért vagy felelős,hanem az alattad elsuhanó lakott területen élő emberek életéért is.Csak kellő megalapozottsággal engednek repülni.Ha repülőnek alkalmas vagy orvosilag(kívánom teljes szívemből),akkor előveheted a pénztárcádat,onnan szabad a pálya,jöhet az elméleti és a gyakorlat vizsga.Mindenki így kezdi akinek nincs szakirányú felsőfokú végzettsége(persze a főiskolákon is orvosival kezdenek).Alátámasztva,20 éve repülök motoros géppel és a kötelező periódusonként ismétlődő orvosikon a mai napig receg a lábam.Sok sikert és kiváló egészséget kívánok neked.A repülőt vezetni olyan élmény,amihez semmi sincs fogható a Földön!Hajrá!
2013. márc. 6. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Nem azért mondom, de ezen a repülőgépvezető.hu-n nem sok dolog van... rákattintok "így szerezhetsz MCC vizsgát": semmi.


Ez főleg megalol: "10. Légi transzport pilóta képzés (ATPL) Közforgalmi pilóta képzés. Itt az üzemanyag fogyasztást már tonnában mérik." :D - szerintem az ATPL elméleti vizsgáról van inkább szó... az ATPL 1500 óra, amiből 500 óra többpilótás repülőgépen.


Inkább írd be a google-ba, hogy pilóta szeretnék lenni, feljön arra 1-2 fórum, ahova SZAKEMBEREK írnak. Hasznosabb...

2013. márc. 15. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Most mindenki abban a hitben van, hogy nem tudom mit is kell végig járni. PPL-től kezdve tudom mi vár rám.Több év mire eljutok a kereskedelmi repüléshez, s utána jön még a Típus átképzés.Igen, tisztában vagyok vele.

Arra vagyok inkább kíváncsi, hogy nem számítanék már akkor túl öregnek Kezdőként?

2013. márc. 15. 13:27
 8/8 anonim válasza:
100%

Szia

Én is pilóta szeretnék lenni.

Gimnáziumban fizikaszakra járok.

Én már mindent előre elterveztem és rengeteget kutakodtam.

Életemben 2-szer repültem ryanairrel és azóta ott szeretnék dolgozni.

Szerencsére van cadet programja.

Ez biztosítja a 737-re a kiképzést és ha sikeresen elvégzed pilótává "vállsz,, .

Ehez sok feltétel van de mind telljesíthetőek 3-4 év alatt (pénztől függően).

Én valószínűleg a fly teamhez megyek a PPL, és további engedélyek megszerzéséhez.

De a lényeg:A ryanairhez CPL vagy ATPL kell.

A legegyszerűbb és legolcsóbb sorrend:PPL+NVFR C172

CPL

ATPL ELMÉLET (külön megszerezjető és olcsó)

Utánna jelentkezhetsz a programmra csak még B2-es angol nyelvvizsga és még egy pár dolog mellyek ingyen telljesíthetőek.

De az interneten ha beírod:Ryanair cadet pilot program

akkor ott mindent megtatlálsz.

Remélem segítettem valamennyit


UI:Ne foglalkozz azokkal akik azt mondják, hogy drága,sok idő, nem fog sikerülni.

Hidj magadban és sikerülni fog


SOK SIKERT!

2016. jan. 12. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!