Halogén vagy LED lámpák jobbak?
Sőt, LED-nél nem is úgy van mint halogén izzónál, ott ha kevés a fesz akkor egyáltalán nem világít...
Aztán akármi van nem lesz fényed, az meg szarügy...
Meg a LED-ek nemigazán szeretnek normálisan működni szabályozatlan feszültséggel, ezért jó az aksi ami puffereli. Ennek a töltési feszültsége valamivel kevesebb mint 5V, a dinamók meg többnyire 6 voltosak asszem. Szóval bőven jó.
Én valahogy úgy oldanám meg a dolgot hogy a lámpába vannak az aksik (3db AA-s az feszültségben nagyjából megfelel, persze nem árt hozzá egy fesz szabályzó IC.)
a kormányon pedig olyasmi csatlakozó van mint a kilométer óráknak is. És így ha kell le tudod venni a lámpát és úgy is működik. Ha visszateszed akkor meg töltődhet.
Nem kell ennyi felkiáltójel, meg lehet érteni anélkül is. Ha már van a hátsó lámpában is akksi, akkur miért nem lehet az első, ledes lámpában? Így akkora fényerőd lesz, mint egy 50W-s halogénnek. Ez bizony piszok jó éjszaka. Főleg városon kívül. De akár feltehetsz még mellé egy kis teljesítményű lámpát is, hisz városban jórészt feleslegesen menne a nagy, még ha nem is eget rengető a fogyasztása. Két kapcsolóval meglehet oldani. Az egyikkel kapcsolod a világítást, (első hátsó együtt), a másikkal pedig váltasz, hogy a kicsi, vagy a nagy világítson. De ez már csak extra, energiamegtakarítás végett. Nekem csak a "nagy" lámpa van elől. És mindent tudsz tölteni az agydinamóval, mivel gondolom azért nappal is tekersz :)
Mert ugye a 3W-ba illene beleférni éjjel is.
De gondolj bele mi lenne ha nem csak egy kis maximum 3W-os LED lenne a lámpában :)
Hanem mondjuk egy ilyen:
:)
Ezért lett volna jobb ha aksi is van benne, akkor egy ilyet is simán működtethetne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!