




Eléggé sok mindent jelent attól függően hogy milyen perselyről van szó.
pl csapágyaknál van csapágypersely, ami egy olyan fém amibe bele lehet tenni a csapágyat és hozzá lehet erősíteni valamihez vagy a persellyel együtt lehet betenni valamibe.
Vagy lehet pl csúszópersely ami egy puha fémből készült cső két keményebb fém között és ahogy azok forognak ez a puhább fém kenődik és így elég sokáig bírja.
De lehet még 1000+1 is. Ezért nem mind1 hogy milyen perselyre gondolsz.
Motorkerékpáromban van egy közvetítő fogaskerék,alu fészekben egy bronz persely van abban egy tengely erre szokták mondani hogy "meg kell perselyezni" én ezt úgy értelmeztem hogy csináltatok egy a gyári méretnek megfelelő perselyt és kicserélem ,
De van aki azt mondja hogy gépműhelyben kell valamit maratni a blokkból





Hát ha az aluba még szorul a persely akkor nem kell ott semmit se marni.
Egyszerűen csak ki kell préselni a régi(gondolom kopott) perselyt az aluból és bele kell préselni a gyári méretnek megfelelő új perselyt.
Bár rosszabb esetben lehet hogy a régit nem lehet kiszedni. Ez esetben bizony ki kell marni onnan.





Hát egy törött csapágy is működhet...
DE ha már repedt az régen rossz, örülj hogy ki tudtad szedni, mert így csak csináltatni kell egyet és azt betenni.
Hosszútávon én nem használnám a gépet úgy hogy tudom hogy repedt a persely.










További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!