Lesz a közelben nagyobb autópálya építés?
Azért érdekelne a dolog, mert elég sokat vagyok autópályán, és látom, hogy égető szükség lenne rájuk, mégsem hallani semmit. Még vmi halvány reményt adó pletykát sem :(
Egyre forgalmasabbak az autópályák, és már sajnos kevés a két sáv. Erre valószínűleg nem gondoltak anno, de ugye az autópályákat évtizedekre szokás tervezni. Azóta csatlakoztunk az EU-hoz, ami miatt drasztikusan megnőtt az átmenő forgalom, a kamionok is megtriplázódtak kábé.
Ehhez jön, hogy válság ide-oda, de a magyaroknak is megváltozott az autózási szokása. Én minden évben ugyanazokon a pályákon megyek, és minden évben egyre érezhetőbb a forgalom növekedése.
Horvátország jövőre csatlakozik az Unióhoz. Már ez is huncut dolog, de ha várunk egy kicsit, és Szerbia meg Ukrajna is belép, akkor a káosznak egy izgalmasan új dimenzióját fogjuk megtapasztalni.
Jelenleg 1300 km autobahn van az országban, persze mindegyik kétsávos.
Én arra kalkulálok, hogy legalább 3000 km NÉGYSÁVOS kellene, és akkor még emberhez méltó lenne a dolog.
Van vmi hír, ami miatt reménykedhetek?
Szerencsére nem.
A 2 szocialista rezsim szinte kivétel nélkül autópályát építtetett autópályával, a jelenleg regnáló kormány végre a vasútépítést helyezi előtérbe.
Így van némi esély arra, hogy a vasút versenyképessége javuljon hosszútávon.
Az első Orbán kormány se épített autópályát, ez se fog, csak jó esetben befejezik amit az elődök elkezdtek!
Pedig én is örülök a pályáknak, jó érzés, hogy pl. 3 helyett 1,5 óra alatt leérhetek Szegedre, nem beszélve a többiről!
Vonattal meg menjen az, akinek 6 anyja van...
Drága, koszos, büdös, lassú...
"Drága, koszos, büdös, lassú..."
Sűrűn utaztál vonattal az utóbbi időben.
Emellett a vonatot legalább nem kell megvenni és nem 450 ft bele az üzemanyag, és nem jópártízezer az éves fenntartása akkor is, ha ki se mozdulsz vele egész évben. 140 km-t megteszek 2520 ft-ból, de ha már nagyzolok és klímás, gyors (1ó óra 30p) és tiszta IC-vel megyek akkor az még +250. Ugyanez egy gyenge fogyasztású autóval is 5040 ft lenne és nagyvonalúan csak az üzemanyagot számoltam.
Valamint 1:30 alatt autópálya nélkül nem járja meg, és vezetni is kell, míg a vonaton előkapom a laptopom, és dolgozom, vagy épp végignézek egy filmet...
A vasutat kéne fejleszteni, mert gyorsabb, kényelmesebb, gazdaságosabb, és környezetbarátabb.
Gondolok Győrre, mert ott vagyok ismerős, főleg Sopron felől. A vonatok messze nem max kihasználtsággal közlekednek, a buszok fullon vannak. A 85-ös is tele van személyautókkal. HA a buszok utasait (ahonnan van vonat) át tudnák tenni vonatra, akkor rögtön buszmentesülne a 85-ös, és azok az autósok, akik egyedül autóznak is vonatra váltanának jóval kisebb lenne a forgalom.
Persze kicsit elmentem a témától, de inkább egy indok, a miért nemre, mert egy mondjuk 8 kocsis vonat gazdaságosabban üzemeltethetőm mint ennek a kapacitásnak megfelelő buszmennyiség, illetve személyautó.
Mégegyszer bocsánat, hogy nem konkrétan a témára válaszoltam.
Viszont azt is vedd figyelembe, hogy nem mindenki szeret vonatozni. Nekem például még a 600 forintos benzint is megérné az autó. Ráadásul neked miért baj az, hogy másoknak fáj fenntartani?
Nem értem a támadó hangnemedet. Nem azt írtam, hogy a vasút rovására fejlesszék az autópályát. Sőt, a vasút fejlesztését is fontosnak tartom, de nem ez volt a kérdés. Az autópályák fejlesztésére szükség van. Ez nem vita tárgya, hanem nyers tény.
Legutóbb is kábé 5-6 kamion ment libasorban. Az egyik lassú volt. Próbálta a többi kamionos leelőzni(ami illegális, de érthető). Namost, egy kamion nem tud túl gyorsan előzni. Így egy jó kis kocsisor torlódott fel. 4 sávval nem lennének ilyen bajok.
Ugyanez van néha az M1 és 7 pályákon. Gyakran nem is értem, hogy miért ott trafiznak a rendőrök, mert a forgalom nagysága miatt nemhogy a 130 km-t nem érem el, hanem már a 110 is necces. A követési távolságot jobb nem is említeni.
Mondom, még pár év + néhány új tagállam az Unióba, és szépen összeomlik a közlekedés. Márpedig egy autópályát nem 2 pillanat felépíteni. Most kellene kezdeni, hogy évek múlva ne legyen baj.
"Sűrűn utaztál vonattal az utóbbi időben"
Az már igaz!
Tavaly pl. rá voltam kényszerülve, hogy a balatonfüredi szanatóriumból vonattal menjek haza. Na azt se kívánom senkinek. Az hagyján, hogy ki kell gyaogolni az állomásra egy halom csomaggal, de 2,5 óra alatt teszi meg a sebesvonat azt a 130 km-t! Ez 52 km/h-s átlag, 3200 Ft-ért!
Autóval ez kb. 9 liter gázolaj (Kb. 4050 Ft) háztól-házig 1,5 óra alatt! Két embernél már kifizetődőbb is az autó!
"Autóval ez kb. 9 liter gázolaj (Kb. 4050 Ft) háztól-házig 1,5 óra alatt! Két embernél már kifizetődőbb is az autó!
"
1,5 óra alatt maximum autópályán járod meg ezt az utat, az pedig mégegyszer ennyi költségben, ezt diplomatikusan elfelejtetted megemlíteni. Autópálya nélkül bizony autóval is 2:30-2:40 között lesz az út.
Amúgy 130 km-re 140-es jegyet adnak ami 3200-al ellentétben csak 2520 ft-ba kerül teljesáron, ez is kis ferdítés volt.
Az meg a szokásos bullshit, hogy 2 embernek olcsóbb. Lesz az 4 is ha minden költséget felszámolsz. (Hacsak nem fizeted az adókat és loptad az autót, ingyen tudod karbantartani, és jogsid sincsen... )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!