Ma már minden autóban van computer ami (egyéb más mellett) a motor vezérlésében játszik szerepet. Pl a teljesítményt szabályozza a levegő adagolást a turbo feltöltőbe stb stb. De biztonsági szerepet is betölt pl 250 KM/h-nál nem tudsz gyorsabban menni egy EU-s szabályozás miatt hiába van egy M5-ös BMW-d 250-nél letilt. Továbbá egy bizonyos fordulatszámnál nem engedi jobban felpörgetni a motort h ezzel el kerülhető legyen a motor károsodása. Ha valaki chiptuningol akkor nem tesz mást mint a vezérlő számítógép paramétereit megváltoztatja. Pl kiszedik a tiltást ami vonatkozhat a maximális fordulatszámra vagy a végsebességre. Ezenkívül megváltoztathatja a teljesítményt pl a levegő beáramlást, vagy a feltöltés idejét. Egy barátom Subarujában is elvégeztek chiptuningot +12 lóerővel többet hoztak ki a kocsiból. Csak gyárilag nagy teljesítményű vagy már motorikusan tuningolt autókon van jelentősége és értelme egy családi egyterűnél semmi haszna max a gyerekeket gyorsabban lehet haza hozni az oviból azzal párhuzamosan h a chip tuningolt autóknak ki van tolva a határuk így aki azokat feszegeti pár km/h v néhány másodperc kedvéért 20x gyorsabban amortizálja le a kocsiját mint az a tulaj aki úgy hagyja ahogy van.
2009. aug. 4. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm
2009. aug. 10. 19:18
3/7 anonim válasza:
Az ilyen válaszolókat szeretem :) ! Ment a pipa mind2nek!
2010. nov. 16. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
Érdekes megközelítése a chiptuningnak, hogy célja a gyerekeket gyorsabban hazahozni az oviból a motor 20%-al gyorsabb amortizációja mellett :-)
Egyrészt nem világos hogyan számoltad ki ezt a 20% plusz amortizációt, mert a chiptuning jellemzői az értékek beállításán múlnak, amik az elérni kívánt céltól, az autó állapotától és az ügyfél kéréseitől függnek. Nem írtam le az általad "kifejtett" 20% minden bizonytalansági tényezőjét, így is egyértelmű hogy légből kapott és nem tényeken alapul. A chiptuning célja egyenletesebb teljesítményleadás, alacsonyabb fogyasztás, biztonsági tartalék előzésnél -utcai használat esetén a gyári tartalékokon belül- általában ezeket kérik az ügyfeleim és még senki sem fordult hozzám olyan kéréssel hogy a gyerekeket akarja gyorsabban hazavinni az oviból.
Nyílván az a 20% hasraütés volt, csak mondtam valamit. De abban gondolom egyet értünk hogy egy forgó-mozgó alkatrész ami súrlódásnak, kopásnak és hőnek van kitéve gyorsabban amortizálódik ha a ráható erők megnőnek. Ilyenkor nő a mozgási sebességük, nő az őket érő hőhatás és súrlódás. A több levegő gyorsabb égéssel nagyobb hővel jár. Minden mi mozog kopik. Minél gyorsabban mozog és minél nagyobb hő kíséretében annál gyorsabban kopik. Egy sima utcai autóból is ki lehet hozni elképesztő teljesítményt ez tény. De egy átlag ember hosszú távra tervez ha autóvásárlásra adja a fejét, márpedig a chiptuning nem ad annyival több erőt, teljesítményt mint amennyivel gyorsabban amortizálódik a motor. Az hogy "20x gyorsabban" kopik egyértelműen egy felkiáltott túlzás (mint amikor a 2 hete nem látott haverodnak azt mondod hogy 1000 éve nem láttad) nyilván az 1000 év nem szószerint értendő ahogy a 20x gyorsabb kopás sem. De azt akkor is el kell ismerned hogy minden teljesítménynövelés hátrányosan befolyásolja egy motor élettartamát. Persze ki lehet cserélni ezt meg azt akár az egész motort is hogy jobban bírja, de a lényeg a chip tuning volt nem pedig a motor teljes átalakítása
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!