Chiptuning Disel motornal hogy mukodik?
Figyelt kérdés
Nem ertem a Disel motornal h mukodik a chiptuning? Benzinesnel ertem h felulir adatokat, de a diselnel h mukodik a magasnyomasu pompaba irja felul az adagolasi adatokat vagy hogy??? nem ertem a mukodest2011. jún. 15. 15:00
1/4 anonim válasza:
Akár hiszed, akár nem, manapság a dízelmotorok adagolóját is elektronikusan vezérlik. Sőt, már nem is egyszerű analóg elektronika mondja meg, mikor kell belőni a gázolajat, hanem digitális rendszerekkel dolgoznak. A régi, fogasleces rendszert el kell felejteni, ma már az akár 2000 baros központi nyomócsőből (common rail, hogy szakszerűek legyünk) piezotűs porlasztócsúcsok fecskendeznek be. Az, hogy mikor és mennyire nyitnak, elektronikusan szabályozható: a rájuk adott megfelelő feszültség hatására alakváltozás lép fel rajtuk, oszt' gyön a gázolaj. Illetve a turbónyomást határoló szelepet is gyakran elektronika vezérli: különböző helyzetekben más-más nyomást enged rá a motorra (persze legfeljebb annyit, amennyit a feltöltő tud produkálni). Ezt a kettőt (meg még sok mindent) az ECU névre hallgató miniatűr számítógép igazgatja, akinek a gondolkodásába alaposan bele lehet nyúlni. Ez ugyanis nem maximális teljesítményre van kihegyezve, hanem a dízelmotorokra vonatkozó szigorú károsanyag-kibocsátási szabványok teljesítésére, illetve az ECE-tesztcikluson elérhető minél alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásra. De lehet hozzá írni olyan programot, amivel kicsit emeli a turbónyomást, kicsit több gázolajat fecskendez be, aztán dől a fekete füst, kiakad a fogyasztásmérő, de jobban megy az autó, a tulajdonos pedig fülig érő vigyorral nyugtázza, hogy "azér' csak a Passat az ótó, a tédéivel lenyomok mindenki az ótópályán, megvót a hülyegyerek is a szivikkel meg nem is lenne szabad két liter alatt autót felengedni ide, mer' veszélyesen lassú".
2/4 A kérdező kommentje:
ertem koszi szepen. A benzines motroknal is van ilyen ECU szamitogep? Bonyolult a diesel nekem meg egy kicsit de most valamivel tisztabb let a helyzet.Koszi megegyszer a valaszt
2011. jún. 19. 17:08
3/4 anonim válasza:
Igen, manapság már a benzinesek működését is ECU irányítja. Ez a befecskendezési időpontokat, a befecskendezett üzemanyag mennyiségét és a gyújtás időzítését állítja a legtöbb motoron. Ott, ahol egyéb csodákkal is ki van egészítve az erőforrás, a változó szelepvezérlést igazgatja, illetve a turbónyomást szabályozza.
4/4 A kérdező kommentje:
ertem koszi szepen
2011. jún. 19. 21:26
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!