Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A vonatokon mért van kormány?

A vonatokon mért van kormány?

Figyelt kérdés
2012. okt. 2. 13:43
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

"és akk a visszapillantó? pest felé azt nézi h nem e akar elözni a kengyel futó gyalogkakuk?"

Nem. A menesztést végző forgalmi szolgálattevőt vagy jegyvizsgálót másképp nem látja, csak a visszapillantó tükörből. Később már nem nagyon van mit nézelődni benne, ezért újabban már nincs is állandóan nyitva: az új mozdonyokon és vezérlőkocsikon indulásnál kinyitják, utána pedig becsukják őket, hogy ne növeljék a légellenállást.

2012. okt. 7. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
Az nem kormány, hanem kontroller (nem roller, nem troller, stb). Motorfordulatot szabályoz vele.
2012. okt. 7. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 pincsi válasza:
0%
mert te huje vagy jo valasz he he he he
2012. okt. 7. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim válasza:
100%
Nagyon egyszerû a válasz. Amennyiben az etnikum (gyengébbek kedvéért a cigány) nak sikerülne elugrania a vonat elõl, utánna tudjon menni akár a szántásba is! ;-D
2012. okt. 8. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

Az M62-ben a kontroller kerék jobbra fordításával 1-15 fokozatot lehet kapcsolni. A 2000 lóerős diesel motor alapjárata 750/perc, egy-egy kontroller fokozat 25 ford/perc-el növelte a fordulatszámot, majd a főtengelyről meghajtott generátor hajtotta villamos energiával a 6 db. villany motort. (A villanymotorokkal jobban lehetett a vonóerő igényhez alkalmazkodni.)


A "kormány" azaz kontroller kerék tulajdonképpen egy villamos vezérlő kapcsoló, 4 db. elektromos relét kapcsolgat, egyik 100-al növeli, másik 25-50-el csökkenti, stb. a fordulatot, így hozza ki a variációkat.

Nagyon ötletes, de igen egyszerű megoldás. Akit a villamos vezérlések érdekelnek, azoknak érdemes kicsit belemélyedni ebbe a kérdésbe... Magtári csigás önrakó gépeknél is használtak az oroszok ilyen egyszerű (ott diódákkal megvalósított kapcsolót, ott négy vezetéken tudtak 12 funkciót kapcsolni. (Csigát, jobb-bal kereket előre-hátra, stb.)


A "kerék" kialakítás praktikus, mert rápillantva rögtön látható hogy milyen helyzetben van éppen, ráadásul ergonómiailag sem volt rossz megoldás. Persze, ma már nem számít modernnek a kialakítás.

2012. okt. 8. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!