Mennyivel másabb propelleres géppek repülni, mint sugárhajtásúval?
Az 1 propelleres gépek nehezebben kezelhetők voltak az egyik irányba csavarva. Ez a propeller forgásiránya miatt jön létre. Másrészt még az a különbség hogy a propelleres gép magára tolja a levegőt ,kisebb sebességnél fel lehet emelkedni vele. A sugárhajtású másvilág. Gyorsabb erősebb és nagyobb magasságban lehet vele közlekedni. Fogyasztása is több. Csak mivel gyorsabban megjárja az utat a repülő ez kompenzálja a különbséget.
Amúgy nem annyira fejlett technika a sugárhajtőmű mint amennyire gondolják sokan. Hót egyszerű..
Az egyik tol a másik húz. kb ez még a lényegbeli különbség.
Légcsavarból is van vonó és toló, lásd Cessna Skymaster. :)
Légcsavarosból ritka (mondhatjuk hogy nincs) akkora, mint a B737. Mivel kisebb gépek, ezért jobban érzed az gép mozgását - ha nem nyomás alatti a kabin (ami a dugattyús motoros légcsavaros gépeknél többségében igaz), akkor a magasságváltozást is jobban érzed, mint az utasszállító nagygépen, ahol a "kabinmagasságot" a légkondícionáló egység állítja be. A légcsavarnak van egy jellegeztes hangja, ami igazából akkor zavaró csak, ha a légcsavarkör síkjában kapsz ülőhelyet egy többhajtóműves légcsavaroson.
Mondjuk ha eddig a 737 az egyetlen élményed és most beültetnek a jobb ülésébe egy Cessna 150-nek, akkor egyrészt az őskorban fogod magadat érezni, másrészt meglepő lesz. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!