Igaz, hogy januártól 4 évente újra kell KRESZ-ből vizsgázni mindenkinek, akinek van jogsija?
Milyen 5000 ft? jó lesz az majd 100000 ft nak is tényleg ne adjunk már ennek a tetves kormánynak tippeket mert így is megy a pénzlehuzás dögivel lásd: GKI 5 évente aminek semmi értelme nincs Lásd: PÁV vizsga és PÁV1 a kéklámpásoknak 5 évente .
Aki egyszer megszerezte az meg van és kész ennyi! :) Aki hibázik attol elveszik és kész amugy meg jól írta a felettem lévő hogy akinek ez az ötlete az fizesse ki az enyémet is..
A Doktorokat is lehetne kötelezni újból diplomázzanak le és szerezzék meg ismét a doktori cimet nem gondoljátok? Szerintem egy orvos többet híbázik mint egy járművezető!
Kicsit gondolkodjatok már el és menjünk előre fele ne vissza az öskorba!!! 2012 van jóreggel nem 1980! :) Így is el vagyunk maradva 50 évvel.. és Magyarország a bóvli kategóriába van sorolva szép napot! :)
aha, nyilvány ugyanaz a kresz meg az orvosi diploma... végülis a kresz csak évente változik, az emberi szervezet meg ugyanúgy működik évezredek óta... pont összehasonlítható a kettő.
Egyébként nem egy olyan balaesetről hallottam, amiket az idősebb korosztály azért okozott, mert fogalma sem volt róla, hogy amit csinálnak azt a kresz tiltja
ugyan az igen, mivel az emberiség is feljödik és már azt a gyógyszert nem fogják senkinek felirni amit annó én kaptam 15 éve ezelött..
Tehát igen akkor a jogi orvosi diplomák is legyenek megvédve mégegyszer..
Ha azt nézzük nevetséges az egész vannak olyan országok ahol a jogsit egyszer megszerzi valaki és visszavonásig érvényes orvosi nélkül!
Csak magyarország van a béka valagán mindent szigorítunk mindent mindenkit adózunk és mindenkit kizsákmányolunk..
A kérdés az hogy ezt még meddig fogják türni az emberek? Nem ezekkel a hülyeséggekkel kellene foglalkozni hanem aminek lenne értelme.
Nézzd meg a BKV t olyan buszok és trolik vannak amik rohadnak szét 20 évesnél fiatalabb buszok nincsenek is kivéve a volvó ugye...
De a reklám tartja össze a trolikat meg a buszokat miről is beszélünk?
Meg addig amig egy olyan országban élünk hogy a DT Diplomata mindent megtehet a kékrendszámával együtt akkor no coment.. A szabályok vagy mindenkire vonatkozzanak vagy senkire ilyen korrupt országot én még nem is láttam!
Ilyen a mesébe nincs az emberek bábnak vannak tekintve.. Minek a kresz vizsga ismétlése? Itt van az a PÁV is meg a GKI semmi értelme nincs! Aki hülye az ugyis balesezetni fog aki meg normálisan közlekedik az nem fogja magát és másokat sem összetörni..
Nevetséges ilyen nincs és nem is lesz ugyan is a BTK kimondja hogy megszerzett jogokat nem lehet elveszteni és nem is vehetik el ha csak erről nincs bírósági végzés pl: Közúti tömegközlekedési szerencsétlenség miatt valakit eltiltottak..
Ugyan is az ország euróban van és az euros szabályokat alkalmaznunk kell ha tetszik ha nem! :)))
Olasz London sőt Amerika is ilyen hülyeségek nincsenek sehol csak nálunk!
Amugy meg azt ugye tudta mindenki hogy Magyarországon a legnehezebb jogosítványt szerezni??
Anyámnak Amerikai jogosítánya van 1 hét alatt meg volt a jogosítványa..
Tehát itt még sokat kellene feljödnünk csak hát tudod.. a pénz az nagy úr és itt mindenki lop csal hazudik a baj az hogy a mi börünkön hagy ne mondjam hogy kik!!! :)
És ha hozznak egy ilyen jogszabályt ne talán tán ha tényleg hozznának is ami kizárt mert ilyen egész világon nincs tehát ezt nem tehetik meg!
Akkor az majd az újjakra fog vonatkozni visszamenőleg a törvénymodosítások ilyen esetben nem alkalmazhatóak!!!
Egy példa: Nehézgépkezelő OKJ képzés megszünt 2010 ben már nem lehet ilyen bizit szerezni én 2006 ban megszereztem szerencsére.
És akiknek meg van attól nem tudják el venni a bizonyítványt mivel csak az újjak nem vizsgázhatnak onnantól..
A gépkezelő képzéseket is 8 felé bontották ugye hát nem pénzlehuzásról van szó? Nekem ne mondja senki.
Szerencsére az én Nehézgépkezelő végzetségemmel minden gépet kezelhetek az alagútfurótól a BOBCATig csak ugye gépcsoportból kell vizsgáznom és ennyi de külön OKJ végzés nem kell ugyan is a Nehézgépkezelő mentesít az a legmagasabb..
Erre megszüntették a Könnyü és Nehézgépkezelőit és hozztak helyette 8 OKJ vizsgát targoncavezető enegriaátalakító stb.. Aki megy vizsgázni annak külön OKJ vizsgát is kell tenni ami +60-70 ezer akkor mi ah ez nem lehuzás? Ne viceljetek már...
Attól nem lesz okosabb senki hogy buz****nak mindenkit az ilyen olyan vizsgával... Emlékezzetek vissza régen jó pár éve ezelött a PÁV2 est korlátozták a buszosoknak és rá jöttek hogy semmi értelme nem volt mert a fél volán társaság lejárt PÁV vizsgákkal közlekedett.. pl az Én PÁV 2-3 asom is véglehes azt sem vehetik el ! Aminek semmi értelmét nem látok megint. :DDDD
Elvagyunk maradva nah 50 ével mindenki csak majmolni tudja külföldet de sosem lépjük meg a színvonalat..
Románia jóval előrébb áll mindenben mint mi miért is? Talán okosabbak és van ott összetartás?
Ugyhogy a felesleges kérdéseket ne is tegyétek fel mert ez mind butaság! :) Olvassátok a Magyar Közlönyt az a frankó a többi csak kacsa mesével! :)
Hogyan szereztem jogosítványt?
1986-ban Kubában szereztem jogosítványt.
Miközben Magyarországon mindig nehéz volt a jogosítványszerzés, emlékszem, panaszkodtak az emberek, hogy milyen sok pénz, milyen nehéz a vizsga, direkt meghúzzák aztán az embert a vizsgán, hogy megint fizessen, s milyen sok idő az egész, én mindebből semmit sem tapasztaltam.
Tulajdonképpen apám sofőrje tanított nagyjából 40-50 órányit. Dehát a cél az volt, hogy legyen meg a papír, hogy aztán így meg lehessen spórolni a sok pénzt, meg az időt. Hiszen a kubai jogosítványt, nemzetközi egyezmény alapján, honosítani lehetett minden további nélkül.
Így jelentkeztem a rendőrségen vizsgára. A kubai szabály szerint a jogosítvány feltétele a sikeres vizsga, semmi egyéb. Kötelező óraszámról, elvégzett tanfolyamról nem is hallottak arrafelé. Eleve Kubában nincsenek is autós iskolák. Meg eleve kocsik se nagyon vannak. Akinek még működik az 50-60 éves autója, az használja. Ezek múzeumi autók. De kevesen használják őket, hiszen egy kubai havi átlagfizetés árából kb. 10 liter benzint lehet venni. Új autója csak „kiemelt” embereknek lehet, ők vásárolhatnak az államtól hosszú várakozás után. Abban az időben ezek elsősorban Lada 1500-asok voltak, melyek a kubai éghajlaton 3-4 év alatt olyan állapotba rohadtak, hogy rosszabbul néztek ki, mint a 40 éves amerikai matuzsálemautók.
Szóval a kubai rendszer az volt, hogy a vizsgázó átmegy egy egészségügyi vizsgálaton, majd egy írásbeli teszten és aztán jöhet a gyakorlati vizsga.
Az egészségügyi vizsgálat és az írásbeli teszt egy napon volt. Az egészségügyi vizsgálat komolyságát már az is jelezte, hogy a rendőrség épületében zajlott, ugyanott, ahol az írásbeli. A következőképpen zajlott le:
- Jó napot – léptem be kopogás után a szobába.
- Szia, add a papírt – mondta egy asztalnál ülő ember, aki eközben nem hagyta abba az újságolvasást.
Miután odaadtam a papírt, az ember egy pillanatra rámnézett, majd megkérdezte:
- Egészséges vagy?
Igenlő válaszom hallatán feltett egy pótkérdést:
- Na és jól látsz?
Miután mondtam, hogy jól, ráütött egy pecsétet a papíromra, s elbúcsúzott.
Hamarosan kezdődött a teszt. Mindenkinek kiosztottak egy fénymásolt tesztet és ceruzákat. Felhívták a figyelmünket, hogy a kiosztott ceruzákkal töltsük ki a tesztet. Akkor még nem értettem miért. A kérdések egyszerű feleletválasztósak voltak, be kellett karikázni az a/, b/, c/ vagy d/ választ. Csupa közlekedési kérdés volt. A Magyarországon megszokott motortani, meg hasonló kérdések szóba sem kerültek Kubában. A közlekedési kérdések is a legegyszerűbbek voltak, aminek oka az lehetett, hogy KRESZ Kubában a gyakorlatban nem létezik: olyan kevés az autó az utakon, hogy tulajdonképpen nincs is rá szükség, meg eleve úgyse tartja be senki. A legtöbb autónak évtizedek óta már nem működik semmilyen lámpája, így pl. indexelést megkövetelni abszurd lenne. Ennek hatására a kevés új autó sem használ jelzéseket, ha a sofőr jelez is, kézjelzéseket ad le az ablakon kilógatott kezével.
A kész teszteket a bizottság ott helyben ellenőrizte. Akinek megvolt a 20 kérdésből a 15 helyes válasza, attól elköszöntek. Akinek nem, azt magukhoz hívták, s megbeszélték vele, kb. így:
- Figyelj, gyerek, nézd csak meg jobban azt a 14. kérdést, miért válaszoltál ilyen butaságot? Ugye hogy a c/ válasz a jó? Na, fogd gyorsan ezt a radírt, s javítsd ki gyorsan!
Így mindenki sikeresen levizsgázott.
Aztán a következő héten jött a gyakorlati vizsga. Oda kellett menni a rendőrségre, várni a vizsgabiztosra. Kijött, beült mellém, majd kiadta az utasítást, hogy a rendőrség tök üres parkolójában menjek el a parkoló végéig, ott forduljak meg és menjek vissza oda ahol voltunk. Összesen kb. 45 másodperc. Aztán kiszállt, mondta, hogy 2 hét múlva mehetek a jogosítványért, s ne felejtsek el hozni magammal 1 kubai pesót (akkori árfolyamon ez 13 akkori magyar forint volt, egy mozijegy ára Havannában), mert ez a jogosítvány díja.
Aztán Magyarországon honosítottam a jogosítványt néhány hónappal később. Amikor másokkal beszélgettem a témáról, s mások elmondták, hogy nekik 10 ezerbe jött ki a jogosítvány, de valakinek alig 5 ezerbe, én mindig elmondtam, hogy nekem 13 lett.
- 13 ezer?
- Nem. 13, ezer nélkül.
Ezen mindenki nevetett, hogy milyen vicces ember vagyok.
Egyszó mint 100 a jogosítványmegszerzése így is magyarországon a legnehezebb, és ilyen rendelet nincs ugyen is ezt viktorka nem tudja módosítani szerencsére két okból kifolyólag az EU miatt és persze más országokat is figyelembe kell venni!
Vannak olyan országok ahol 1-2 nap alatt meg van az egész ahogy nekem is meglett!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!